Auteur |
Bericht |
Flachlander
|
 Help mij kiezen voor de juiste boxster?
Hallo,
Mijn voornemen is om binnenkort een boxster aan te schaffen voor een beperkt budget (<10k). Bepalend zal voor me zijn hoe makkelijk de auto te verkopen is na een paar jaar. Mag ik jullie om je mening over de onderstaande onderwerpen vragen met het oog op verkoop over een paar jaar?
1. tiptronic of handgeschakeld? 2. sportonderstel ja of nee 3. km stand kritisch? 4. welke opties zijn belangrijk? 5. verbruik?
Alvast heel erg bedankt voor het delen van jullie inzichten !
|
07 sep 2013 11:36 |
|
 |
Patrick
|
 Re: Help mij kiezen voor de juiste boxster?
Een S voor minder dan 10K lijkt me niet reeël. Voor de verkoop tzt zal de staat van de auto en de aantoonbare onderhoudshistorie van belang zijn.
|
07 sep 2013 12:40 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Een goede Boxster met volledige onderhoudshistorie onder de 10k lijkt mij zowieso niet reeel. In ieder geval budget apart houden voor onvoorziene uitgaven.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
07 sep 2013 12:46 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
+1 Dat gaat waarschijnlijk niet lukken, tenzij je met weinig genoegen neemt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 sep 2013 13:43 |
|
 |
Patrick
|
Ik word ook altijd erg benieuwd naar het jaarlijks onderhoudsbudget wat mensen in geachte hebben als ze met deze vragen komen.
Laatst bijgewerkt door Patrick op 07 sep 2013 14:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 sep 2013 14:03 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Boxster onder de 10K? Ik zou lekker doorgaan met sparen totdat je een S kunt kopen met tip. En idd, zoals hierboven al genoemd, vergeet de onderhoudskosten niet en hoe ouder de auto des te meer kans op kosten, zeker bij een Boxster voor dat geld. Als er de laatste tijd veel aan gedaan zou zijn dan vallen de onderhoudskosten wellicht mee, maar dan zal de auto ook niet snel onder de 10K verkocht worden
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
07 sep 2013 14:19 |
|
 |
Flachlander
|
er zijn meerdere boxsters onder de 10k te vinden. Uiteraard is de km-stand dan wat hoger. meestal 150k+
bedankt voor de reacties tot nu toe.
|
07 sep 2013 14:53 |
|
 |
Patrick
|
Tijd voor popcorn 
|
07 sep 2013 15:13 |
|
 |
Hartwiek
|
Ik zal het nog een keertje zeggen: Als je geen financiele reserves hebt, niet aan beginnen..... De meeste mensen verkijken zich enorm in de onderhoudskosten.....Ook een boxster is een Porsche die onderhoud nodig heeft, en dit kost ook de nodige centen...
|
07 sep 2013 16:32 |
|
 |
bully
|
Yep 
|
07 sep 2013 16:54 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Ach, Boxster van 10k kopen, moet lukken, staan er genoeg op Marktplaats... Gewoon 5k/jaar in rijden, beetje olie in de gaten houden en hopen dat het niet in de soep loopt. Dan na 1-2 jaar verkopen voor 8k, heb je toch best een leuke hobby auto gehad? Kan ook tegenzitten, motor in de soep, dat soort dingen... Dan levert ie nog zo'n 4-5k op, dus maximale risico is 5-6k.... Ach... 
|
07 sep 2013 17:05 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Oké , prima. Veel succes met de aankoop!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
07 sep 2013 17:26 |
|
 |
Patrick
|
Tja, of je loopt tegen een paar dingetjes aan en je bent een paar duizend verder. Hoeft je motor niet eens voor in de soep te draaien. Gewoon remmen, banden, radiator, luchtmassameter, kapmechanisme, van die soort dingen en dan een paar in een jaar. Lijkt me niet zo onvoorstelbaar. 
|
07 sep 2013 17:36 |
|
 |
Glas_911
nu 996 MK2 C2, ex 2.7 Boxster & 2.5 BoxsterLeeuwarden
|
Sparen voor een Cayman.... Man wat zijn dat een top auto's...
_________________________________________ Windows Down, Downshift and.... Enjoy the Music
|
07 sep 2013 18:33 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Mee eens hoor, maar bedoelde het meer "het kan wel, je moet een beetje mazzel hebben en het lef hebben om hem zonder onderhoud te rijden en weg te doen" 
|
07 sep 2013 18:54 |
|
 |
Flachlander
|
Duidelijk. Even samenvattend. super helder. thanks !
1. beter doorsparen voor S 2. bij geen geduld kan het nu maar houd rekening met kosten 3. heb je mazzel zijn er geen kosten.
In alle gevallen is even wachten wellicht een goede optie: sparen en goed zoeken.
Super bedankt !
|
07 sep 2013 19:08 |
|
 |
Patrick
|
En als je van plan bent om er een aan te schaffen : AKK. (Aankoopkeuring)
|
07 sep 2013 23:43 |
|
 |
petquesha
996 C4S
|
|
11 sep 2013 20:45 |
|
 |
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Ondanks dat de kilometerstand aan de 'hoge' kant zit, lijkt mij 9 duizend EURO vrij weinig voor zo'n auto... 
|
11 sep 2013 20:55 |
|
 |
Sjaak
|
Ik heb wel een boxster voor jou..kijk even bij mijn berichten en je ziet mijn mooie auto te koop. Gr, Sjaak
|
12 sep 2013 10:01 |
|
 |
Patrick
|
Volgens mij komt daar nog wat BPM bij.
|
12 sep 2013 10:05 |
|
|