Auteur |
Bericht |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
 Zeg het maar...
Pfff, vandaag dus meegeweest mer ErikE naar Rosmalen. En juist nu ik weer aan het kijken ben naar een leuke auto met een achterbankje, moet je dat dus niet doen. Ik was er nl helemaal uit: een Alfa GTV bertone moest het worden. Maar wat zijn die 996-jes betaalbaar geworden! En wat vind ik dat toch weer een mooie auto. Ja, ik ken alle verhalen van de plofmotor, maar is dat nu echt zo erg. Is het niet zo dat juist het internet een soort vergrootglas is, waar vooral negatieve verhalen erg versterkt worden? I want it, and I want it bad zeg het maar: doen of niet?!
_________________________________________ rouge et noir
|
08 sep 2013 22:37 |
|
 |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
 Re: Zeg het maar...
DOEN DOEN DOEN
|
08 sep 2013 22:44 |
|
 |
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Ja, dat is heel erg  Derhalve een model zoeken, waar de kans op gevoelige IMS Lager behoorlijk kleiner is.
|
08 sep 2013 22:45 |
|
 |
P-Track
Haarlem
|
Gewoon doen natuurlijk. Er zijn inmiddels genoeg betaalbare manieren om een 996 anti-plof of after-plof te maken. Als je er al problemen mee krijgt want er rijden er duizenden rond zonder plof.
|
08 sep 2013 22:46 |
|
 |
sunnyfunny
|
Je zegt het zelf al, you want it bad. Hoe zit dat met die Bertone? Hele andere auto's........ Snap em wel want vind die brievenbus ook geweldig Stel dezelfde vraag ook ff op het alfa forum Heel veel succes, ik zou het niet weten.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
08 sep 2013 22:50 |
|
 |
MickRS
|
Vertel eens? En wat die bertone betreft; een oude jeugdliefde... Kam er eentje van de grond af aan laten opbouwen Oh ja, voor degenen die mij hier niet kennen: ik rij al die auto's als daily drivers. Dus nu een Lotus, daarvoor 100.000 km in drie jaar met de 3.2 en daarvoor zo'n 12 jaar in een cobra replica. En omdat ik nu weer wat meer tijd voor de kids heb, zoek ik een auto met achterbank. Zelfs een Citroen SM en een Jensen interceptor stonden op het lijstje. Daarmee vergeleken zal het onderhoud van een 996 verbleken Dus als iemand eens een tijdje in een Lotus wil rijden... 
|
08 sep 2013 22:58 |
|
 |
sunnyfunny
|
Tsja als daily driver zou ik normaal gesproken zeggen 996 tov GTV. Maar als ik zie wat jij al als daily gereden hebt......maakt dat voor jou niets uit Goed idee om geen SM als daily te doen. Hoewel super comfortabel, meen ik ieder 6000 km onderhoud..... Enfin als daily zou ik voor de 996 gaan. Modern, veilig en fun. GTV als daily zou ik zonde vinden in de winter, verder wel meer het bijzondere klassieke auto gevoel en veel rijplezier.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
08 sep 2013 23:12 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
neem dan wel de 4S hoor! houd nog een beetje zijn waarde.
gr anton964
|
08 sep 2013 23:21 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Een SM is denk ik meer "daily maintenance" dan "daily driver"..... maar wel superfraai en bijzonder. Enne, de vraag "zal ik een porsche kopen" stellen op een Porscheforum, is nou ja, hoe zal ik het zeggen.... 
|
09 sep 2013 7:25 |
|
 |
MickRS
|
Ja, goed he 
|
09 sep 2013 7:50 |
|
 |
de911gek
|
Een 996 is gewoon een mooie auto.. dus doen (wat verwacht je anders voor een antwoord hier  ) Ga voor de 996.2... die blokken zijn beter dan van de vorige generatie (996.1). Verder vind ik persoonlijk de koplampen veel mooier van de 996.2 t.o.v. die van de 996.1 Als je budget het toelaat: 996 GT3 of Turbo kopen.... hebben andere blokken met nog minder kans op plofellende..
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
09 sep 2013 9:40 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Ik denk dat je hier gelijk in hebt. De mensen die vrolijk rondrijden met hun 996 hoor je niet klagen op het net. De kans dat hij heel blijft is veel groter dan de kans dat hij ploft. Met een beetje geluk rij je er jaren mee. Succes!
|
09 sep 2013 9:49 |
|
 |
MickRS
|
|
09 sep 2013 10:53 |
|
 |
sunnyfunny
|
Ja de look van de 1e is wat natuurlijker. Dan wel zonder oranje knippers. De grotere gelijkenis met de Boxster zal je dan voor lief moet nemen. Is trouwens ook geen straf ( en 2e neus is bij mij ook al voor Porsche Boxster uitgemaakt, auch;) )
|
09 sep 2013 15:08 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mwah. na en 3.2 en een elise zal een 996 voor jou een opamobiel zijn.
_________________________________________ oud is beter
|
09 sep 2013 15:25 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad .. veels te comfortabel !
|
09 sep 2013 15:30 |
|
 |
MickRS
|
|
09 sep 2013 15:51 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Gezien je vorige auto's zou ik een 996 GT3 nemen van 2000, vanaf 45K en waardevast. en plofvrij
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
09 sep 2013 16:32 |
|
 |
bully
|
Het beste koop je er een waarvan de motor al gedaan is Mick.....Ze staan zo nu en dan te koop 
|
09 sep 2013 16:35 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Doen! Ik zei ook altijd dat ik nooit een waterkoker zouden rijden. Ik heb er nu bijna een jaartje mijn 997 en ik ben nog steeds verliefd. Een 996 in zijn puurste vorm; small body, geen spoilers, witte koplampen blijft een sjieke wagen. Doen, doen, doen 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
09 sep 2013 17:28 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Ik zou dan voor de bertone gaan waardevaster dan 996 en waarschijnlijk ook meer rijplezier.
|
09 sep 2013 17:45 |
|
 |
Josquin
997TT cabrio
|
Moet niet gekker worden op het Porscheforum... 996 zijn niet duur meer, de kans op een plof is al min of meer in de prijs verwerkt. Ff slikken als het gebeurt, maar bij de anderen betaal je het vooraf, zeg ik maar. Ik ben na een klein jaar nog steeds erg blij met m'n 996, inderdaad smalle kont met witte MkI lampen, en die ga ik steeds meer waarderen.
|
09 sep 2013 20:20 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Of een GTV6..  weet nog een mooie te koop voor niet teveel.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 sep 2013 20:24 |
|
 |
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
Doen. Al gereden in beide?
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
09 sep 2013 20:44 |
|
 |
A-Line
LEEUWARDEN
|
Doen. 996 is een geweldige wagen die super rijd. Lekker potje overhouden voor een plof of idd 1 kopen die de plof al heeft gehad.
|
09 sep 2013 20:51 |
|
|