Auteur |
Bericht |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
 Re: Zeg het maar...
Alfa's heb ik veel gereden. Mijn vader kocht die bertones en giulias nog nieuw  Een gtv6 is ook een beauty, maar zou ook bij een Alfetta GTV dan toch gaan voor de chrome uitvoering, al is het alleen maar vanwege die plaatsing van de toerenteller  getunede twin spark erin en het feest is compleet! Morgen maar eens rijden met een 996. Hoe groot moet het plofpotje eigenlijk zijn? En als er werk aan de motor is gedaan, wat moet er dan vervangen zijn. Maw, wat ploft er eigenlijk als ie ploft Verder kom ik ook usa uitvoeringen tegen. Wat is daar anders aan dan de europese?
_________________________________________ rouge et noir
|
09 sep 2013 22:30 |
|
 |
Ton Brals
|
Dat hele verhaal over plofmotoren blijft hardnekkig terugkeren. In het boek van Adrian Streather (653 pages alleen over 996) is hier uitvoerig onderzoek naar gedaan en wat blijkt: de 996 is niet meer dan gemiddeld vroegtijdig toe aan een revisie, net als elke andere Porsche, net als elk ander merk. Wel geeft ie aan dat Porsche matig (zeg maar niet) heeft gereageerd om dit gerucht de kop in te drukken. Arrogant zou je kunnen zeggen. De 996 is altijd al pispaal geweest gezien zijn waterkoeling en afwijkende koplampen. Niets aan de hand dus....996 is super!
|
03 nov 2013 17:18 |
|
 |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik zit echt elke dag met een big smile in mijn 996, ik vind de lijn fantastisch, ze rijden fantastisch en ze zijn ( voor Porsche begrippen) goed te doen in aanschaf.! Dus ik ga voor de 996, maar om je ultiem te testen, kijk eens bij onderstaande auto. Op alfa gebied wel een kroonjuweel! Te verkrijgen bij Witmer en odijk
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
03 nov 2013 18:28 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wat een beauty!
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 nov 2013 21:44 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
TS heeft toch al ruim 1 1/2 maand geleden de 996 Cabrio van Hartwiek gekocht 
|
03 nov 2013 21:54 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ben nog van de generatie dat deze auto's gewoon in de straat stonden en vele "babyboomers" kochten deze auto's Maar zo onderhoudsgevoelig om het diplomaatachtig te zeggen, dat wil je niet weten 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 nov 2013 22:13 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Maar ohzo gemakkelijk om aan te sleutelen..... 
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
03 nov 2013 22:24 |
|
 |
Stephan911
|
Ik zeg ga voor de 996, momenteel erg veel sportwagen voor relatief erg weinig geld. Voor mijzelf was het na de Porsche 944 gereden te hebben, toch wel echt de grote jongensdroom die uitkwam Ik heb nu zelf een half jaar een 996 en het is echt een TOP Porsche 300pk en superstrakke wegligging, gewoon echt top  ! Ik heb hiervoor verschillende kever's, Porsche 944's en meerdere auto's met een eigen smoel gereden, ik zou niet meer terug willen nu ik mijn 996 Carrera 4 coupe uit 1999 heb steeds weer een glimlach van oor tot oor bij het omdraaien van de contact sleutel links van t stuur, typisch Porsche 911... Zorg wel dat je genoeg budget overhoud voor onderhoud, en ga hier zeker niet op bezuinigen. Succes !
|
03 nov 2013 22:44 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Vond je dat makkelijk die kleppen stellen met die plaatjes De zuigers met die bussen en die voetpakking brrrr.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 nov 2013 0:54 |
|
 |
MickRS
|
Inderdaad een hele mooie. Als ik voor de Alfa gegaan zou zijn, zou het een nieuwer model zijn. De 1750 of 2000 gtv  Deze zijn alweer een stuk moderner en beter als DD te rijden... Maar ik ben inmiddels natuurlijk alweer een kleine twee maanden gelukkig met de 996 cabrio van Hartwiek. En inderdaad, wat een auto. En het onderhoud? Ach, na de 3.2 carrera als DD voor 30.000+ km per jaar, zal deze 996 niet echt een verrassing zijn...
|
04 nov 2013 1:37 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
|
04 nov 2013 8:21 |
|
 |
MickRS
|
|
04 nov 2013 9:20 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Het was een fraaie auto maar niet echt mijn ding Hij had zo'n "slappe kont" en had daarvoor een BMW 2002 turbo, was dus wel erg verwend Heb hem denk ik een jaartje gehad, kocht hem voor weinig en ging ook weer weg voor weinig 
|
04 nov 2013 9:38 |
|
 |
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Wat zie ik daar nu voor een mooie witte 504? Heb enige tijd een witte Ti met mechanische injectie gehad, heerlijke reiswagen en pittig voor die tijd. Heb slechts 1 Alfa gereden, een zwarte 1991 Spider met beige alcantara. Waardeloze wegligging, maar dat deerde me niet. Ik reed open in zomer en winter; had ik nooit weg moeten doen  In dat ding kon je zittend in de auto de kap openen en dichttrekken, beter dan electrisch! Het enige lelijke eraan vond ik die plastic kap midden op het stuur. Die heb ik toen maar met zwart leer bekleed. De grootste engineeringmiskleun (lees: -charme) was overigens de vanger van de motorklep, vergelijkbaar met de ruitenwissers van de luchtgekoelde Porsches 
|
04 nov 2013 9:59 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Wat is er mis met de ruitenwissers van luchtgekoelde Porsches?
|
04 nov 2013 14:00 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Speling opmeten, nokkenassen eruit en klephoedjes omruilen met + of - maten....piece of cake.... En die o-ringen onder de natte cilinderbussen.soi..nog nooit hoeven te doen.... Die 1750 van mij altijd netjes op temp. gebracht....  (net zoals bij een Porsche met 12 liter olie....) De mijne...1750 eerste serie...in 88 op de parkeerplaats aan de A1...Veluwe... 
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
04 nov 2013 17:55 |
|
 |
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Fantastisch hoe de ruitenwissers de ronding van de ruit niet kunnen volgen. Opmerkelijk contrast met de anderzijds 30j lang doorontwikkelde techniek van de 993 in mijn ogen. De ruitenwisser techniek is in die tijd ook verbeterd. Ten tijde van de laatste oude Alfa Spider, waarmee ik even vergeleek, had de 964 (tot 1991 meen ik) maar één drukveertje per wisserarmpje. Klachten leidden er toen toe dat er daarna 2 veertjes werden geinstalleerd. Na 30 jaar ontwikkeling heeft men dan voor de 993 zelfs de moeite genomen de ruitenwissers te verplaatsen om zo een efficienter ruitoppervlak te bereiken, maar ook toen bleef de tip van de onderste ruitenwisser in rust 1 cm boven de ruit steken. Heerlijk.
|
04 nov 2013 18:58 |
|
 |
horn
PF #57
|
ontwerpfouten van auto's - soms onbegrijpelijk. Zoals de Volvo 480 waarvan de asbak niet open kon als hij in zijn 5 stond... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 nov 2013 19:02 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
De foto van mij was 10 jaartjes eerder 
|
04 nov 2013 19:42 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Als het bij een asbakje blijft valt het nog mee Wat dacht toen Ford overging op de getande riem die spontaan kon breken, BMW had dit ook en is weer de ketting gaan gebruiken En dat Opel begon met zijn nieuwe motoren in de Ascona met voorwielaandrijving, tjonge wat een problemen 
|
04 nov 2013 19:50 |
|
 |
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Weldoordachte veiligheid, niet roken bij > 100 km/u, is een optie die Volvo introduceerde, net als de driepuntsgordel, hoofdsteunen. Hebben mensen carrieres mee gemaakt. 
|
04 nov 2013 22:39 |
|
 |
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Ik heb dat stuk in zijn boek gelezen, maar ik was niet onder de indruk van wat hij daar schrijft. Hij bagetalliseert bijvoorbeeld alles rondom de Intermediate Shaft Bearing wat aan Porsche te wijten zou kunnen zijn en wijt het uiteindelijk aan een te laag oliepeil of niet gespecificeerde olie, hetgeen de schuld van de eigenaar zou zijn. Gezien de hoeveelheid problemen lijkt het mij dat deze motoren te gevoelig zijn voor suboptimale omstandigheden, al dan niet door de gebruiker veroorzaakt. Het boek en dit stuk daarin zijn te vinden op Google Books, zie pagina 179 en verder: http://books.google.nl/books?id=RaanuEG ... &q&f=falseIk zou zelf alleen een 996 GT3 of Turbo kopen, maar geloof ook best dat er duizenden tevreden 996 rijders van de plof-typen zijn, wiens eigen schuld het dus volgens Streather is als ze gevoelige IMS Lager. Dus geen enkele reden om je zorgen te maken toch?
|
04 nov 2013 22:56 |
|
 |
Ton Brals
|
Klopt, geen zorgen.
|
05 nov 2013 23:43 |
|
 |
MickRS
|
Het reviseren en aanpassen kost je minder dan 10k. Veel geld natuurlijk, maar heeft niet ieder porscheblok zo zn specifieke problemen? Olielekkage, dual mass koppeling, klepgeleiders en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ook niet echt goedkoop om te repareren. Ik kon uit de rekeningen van mijn 3.2 destijds opmaken dat ie voordat ie een ton gedraaid had, al nieuwe voetpakkingen nodig had en een bakrevisie! Blij dat ik die rekeningen toen ook niet heb hoeven betalen.
|
06 nov 2013 11:56 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
U is een kenner begrijp ik?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 nov 2013 12:31 |
|
|