Een echte "Nep" Turbo ;-)
Om te beginnen maar weer even een kleine introductie. Sinds December 2011 lees ik al mee en post af en toe nog eens wat.
Ik heb me hier toentertijd aangemeld omdat ik mijn Cadillac wou verkopen om een 928 aan te schaffen.
De Cadillac is inmiddels verkocht en er is geen 928 voor terug gekomen maar een behoorlijk project in de vorm van een 911.
Het betreft een 911 uit 1972 maar daar houdt ook alle vergelijking op met het model uit dit jaar.
Via MP kwam ik een body tegen welke al helemaal omgebouwd was zodat het een beetje op een Turbo model lijkt.
En dit was nou precies naar waar ik op zoek was omdat ik graag iets wil hebben dat ik helemaal op kan knappen.
Bij dezelfde persoon kon ik ook een 81er 3.0 sc motor kopen met een 915 versnellingsbak.
De motor liep eerst niet en samen hebben we hem aan het lopen gekregen, voor mij was dit direct een mooie leerschool (ik heb namelijk niet echt heel veel ervaring met sleutelen aan auto's).
Daarna samen nog de kleppen afgesteld en het blokkie loopt nu als een zonnetje.
Mijn plan is om eerst de motorruimte helemaal op te frissen en dan het blok er in te hangen.
Daarna alle elektronica goed aansluiten en de heleboel mooi lopend te krijgen.
Ook het onderstel moet aangepakt worden alsmede alle remmerij!!
Als laatste gaat het interieur er in.
Spuiten laat ik nog even voor wat het is, hij heeft namelijk wel wat plekjes maar is nergens verrot ofzo.
En deze zwarte kleur vind ik ook wel stoer staan.
Gelukkig weet ik dat dit alles bij elkaar een gigantische klus gaat worden vooral voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft.
Het grote voordeel is dat ik er alle tijd voor kan nemen die ik er maar voor nodig heb.
Ik stel mezelf geen deadline want het is eigenlijk ook een beetje als therapeutische bezigheid bedoeld!!!!