Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:39

Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Porsche - Baas van de Snelweg 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Porsche - Baas van de Snelweg
ik heb m. Dank voor de tip, zo hadden de kinderen een leuk verjaarskado en zit ik niet opgescheept met andere goedbedoelde troep :wink:

12 sep 2013 9:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Lag gisteren op de mat (nou ja, technisch gezien stond hij rechtop in de brievenbus buiten).

Ziet er goed uit, alleen nog wat doorheen gebladerd. Wat mij opviel waren de vele mooie foto's. Leuk leesvoer voor in de winter. Ga er zeker van genieten.

12 sep 2013 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Bij mij ook rechtop in de bus. Gisteren avond meteen begonnen met lezen. Een beetje grootvader verteld en vroeger was alles beter, maar wel een interessant stuk geschiedenis. Foto's zijn top. :thumleft:

12 sep 2013 11:05
Profiel
964 c2
Den Haag
Erg leuke foto's staan erin. :thumleft:
Ook mooi zijn de (interne) brieven uit die tijd. Moest erg lachen om de instructie dat men de handen op 10 voor 2 moest houden en vooral niet met de elleboog uit het raampje mocht hangen, omdat er toch al op de porsches gelet werd. En alles natuurlijk in formeel oud hollands, prachtig.

(Snap alleen niet dat iemand een oude politie Porsche weer terug bouwt naar origineel maar er dan wel boxster velgen onder legt. #geen porum.)

12 sep 2013 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Het deel over de bejegeningstraining die men kreeg kan ik helaas geheel onderschrijven. Erg vooruitstevend in die tijd en men liet je achter met een bon, maar geen gevoel onrechtvaardig behandeld te zijn.

In 1984 reed ik met 160-210 op de teller van mijn Suzuki GS1000 op de A2 toen ik werd aangehouden door de witte muizen. Driftig flitsen van een vrachtwagen die ik inhaalde kondigde hun komst al aan. Door de laaghangende ondergaande zon van achteren had ik het niet gezien.

Enfin, na het gehele standaardritueel (lees maar in het boek) achter ons te hebben legde hij uit dat mijn wit met rode strepen geen vrijbrief was om net zo hard als zij te rijden. Ik kreeg een bon voor 160 km/u, omdat ik "erg netjes reed", en dan hoefde ik niet voor te komen.
Ik vroeg wat t zou gaan kosten en na enig beraad ("Henk, wat krijgen ze als ze van Francorchamps terug komen?") schatte hij het op 400 gulden.

Ik was toch wel benieuwd waar ze gestaan hadden en zat al de hele tijd te rekenen hoe ze me nu te pakken hadden gekregen. De man kijkt naar zijn collega en grijnsde: '"nou we reden de andere kant op en zagen u voorbijrijden. Ik zeg tegen mijn collega: 'die rijdt hard!'. Toen zijn we op de volgende afrit gedraaid en u maar eens achterna gereden"..............humor zat er inderdaad ook in.
Als je iemand die vrij baan heeft en gemiddeld zo'n 180 km/u rijdt wilt inhalen nadat je bij de volgende afrit draait, kom je bij een 911 uit die tijd op topsnelheid uit en dat minstens 15 minuten lang. Wat een feest was die baan toch....

16 sep 2013 0:10
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Ik ben benieuwd of er nog meer forumleden van die mooie herinneringen hebben. Met name dat we de net bekeurde bestuurder het gevoel gaven dat hij rechtvaardig behandeld was en dat er, uitzonderingen daargelaten, gewoon een goed gesprek had plaatsgevonden was voor ons min of meer een eerste vereiste. Dat gaf beide partijen een goed gevoel. Overigens leuk om jullie reacties te lezen. De foto's van de rijdende Porsches op Lelystad zijn overigens vanuit mijn open 993 geschoten.

16 sep 2013 20:33
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Na de negatieve reactie, nu ook een positieve.

Heb het boek in 2 avonden uitgelezen en heb genoten, mooie foto's en leuke verhalen, kortom een aanwinst voor de Porsche afdeling
in de boekenkast.

Heb nooit geweten dat Phil Bloom op de administratie van de AVD werkte ten tijden van haar TV "optreden" :mrgreen:

16 sep 2013 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Zojuist ook het boek dicht geslagen. Erg leuk om de ervaringen te lezen van de 'witte muizen'. Toegeven, de foto's doen mij meer dan de verhalen. De foto's halen het verleden op en het verlangen ooit ook een Porsche te mogen bezitten.
En....het bezit van de zaak is voor mij zeker niet het eind van het vermaak! Maar het verlangen weer ophalen voelt goed.

16 sep 2013 21:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Baas van de Snelweg on tour
Hallo iedereen,

Het gaat heel erg goed met het boek. Driekwart van de oplage ligt inmiddels bij jullie of andere lezers in de boekenkast of het nachtkastje. Daarvoor mijn hele grote dank. En als toetje van het project hebben we nog iets heel leuks. Waar jullie als echte fans niet mogen ontbreken. Baas van de Snelweg gaat on tour. Lees hier er alles over:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/pole-position/activiteiten/22072148/__Baas_van_de_Snelweg_on_tour__.html

22 nov 2013 16:42
Profiel
Flikker er zo eens 2 in een envelop naar Belgie en laat me het totaal weten aub :thumleft:

22 nov 2013 17:31
Profiel
964 c2
Den Haag
Leuke bijeenkomst. Maar, zijn er ook kaartjes zonder boek?
Ik (en velen hier) hebben het boek immers al.

22 nov 2013 19:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Helaas werkt ons afhandel systeem niet over de grens. Heb je evt geen postadres in Nederland dat je kan gebruiken? Andere optie is zelf ophalen in Amsterdam. Je bent van harte welkom!

En snap het punt over kaartje zonder boek. Alleen heeft die meeting voor ons weinig zin omdat we er per saldo geen cent aan verdienen anders dan via de boekverkoop. Het is puur bedoeld als promotie voor. Dus kom je gewoon en maak iemand anders blij met t boek. Kerst en een jaar vol verjaardagen komen er aan.

23 nov 2013 0:21
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Nu voor EUR 5 op MP: klik.

17 jun 2014 23:38
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik heb het boek gekregen van de directeur van onze groep, omdat zijn vrouw de dochter is van Kees Vogel en omdat ze weten dat ik een Porsche enthousiast ben. Gratis dus, maar met gevoel!

17 jun 2014 23:54
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Voor de liefhebbers: er staat een exemplaar op MP.

08 feb 2015 12:54
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Maarten schreef:
Voor de liefhebbers: er staat een exemplaar op MP.

Zo doet ie het wel:

http://link.marktplaats.nl/m897543533

08 feb 2015 13:04
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4