Ik wil dit draadje even nieuw leven in blazen.
Al iemand ervaring mee om zo een Li-ion lichtgewicht accu te retro-fitten?
De batterij van mijn 944 racert is nl. kaduuk nadat ik de verlichting per ongeluk heb aan laten staan en de massa-sleutel niet heb verwijderd.
Nu er toch iets nieuw moet komen aan het over wegen voor zo een licht-gewicht accu. Een paar kilootjes minder op de achteras kan altijd. Daar is in ieder geval meer winst te halen dan in de bestuurdersstoel
De voordelen zijn me bekend. De meest genoemde nadelen zijn voor mij niet van toepassing. Bijvoorbeel winterweer: de auto wordt in de winter geschorst en staat normaliter binnen gestald met stopcontact in de buurt. En de massasleutel gaat er normaliter uit dus als het goed is geen sluipverbruik of lekstroom.
Zijn er nog nadelen die ik in acht moet nemen? Levensduur? Lijkt me toch op orde.
Hoe zit dat met compatibiliteit met de bestaande dynamo/spanningsregelaar? Komen die Li-accus met een geïntegreerd circuit dat het laadproces afregelt ?