Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 10:09

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
2 keer naar NL, 2 keer in auto ingebroken! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Bericht 2 keer naar NL, 2 keer in auto ingebroken!
Begin deze zomer moest ik voor zaken naar NL en wou graag met de P even naar NL knallen maar omdat ik afspraken had in grote steden en zelf niet zo bekent ben in NL heb ik besloten om de wagen van mijn vrouw te pakken om eventuele problemen met vandalisme of stelen te vermijden. Mijn vrouw heeft overigens een heerlijke auto maar kan natuurlijke niet wedijveren met de P.

Toch heerlijke rit gehad en naar de eerste overnachting was het helaas al bal. Navi gestolen uit dashboard en een grote kolere zooi door het glas van het bijrijders raampje wat overal tussen komt. Het demonteren van de navi was wel vakkundig gedaan want er was geen schade aan het dashboard en de draden waren niet doorgeknipt. Waarschijnlijk hebben ze het op hun gemak eruit gehaald.

Ben gelijk naar de VW dealer gereden voor reparatie en die vertelde mij dat er aan de lopende band Navi's gestolen worden. Mijn verzekering (Zurich) gelijk op de hoogte gesteld want we zijn gelukkig all risk verzekerd. De beste meneer kon mijn vertellen dat er twee landen zijn die met kop en schouders uitsteken betreffende het stelen van Navi's namelijk NL en Kroatie!!! Ook even snel bij de Politie langs gegaan voor een rapport en zij vertelde mij dat er in geen twee jaar een Navi was gestolen in de buurt waar mijn auto stond geparkeerd??? Okay, weer wat geleerd.

De auto zou in 1 dag gerepareerd worden want Navi's liggen namelijk op de plank!! Echter in de middag kreeg ik een telefoontje van de dealer dat het wat langer zou duren omdat de specificatie van de auto nogal speciaal is. Dat klopt, ik heb de auto twee jaar geleden in Zuid Korea gekocht en mee genomen met de boedel toen we weer terug verhuisde naar Zwitserland dus het zou zo maar kunnen.. Okay, geen probleem want ik kreeg vervangend vervoer. Het werd uiteindelijk toch nog een kwestie omdat de navi zo speciaal was dat er een levertijd opzat van 5 weken. Vervolgens met de VW dealer afgesproken dat ik dan nog wel een keertje terug kom in NL om het alsnog in te laten bouwen omdat ik al wist dat mij vrouw afspraken had in NL. Zo gezegd zo gedaan.

Afgelopen week ging mijn vrouw naar NL en heeft de auto aangeboden voor inbouw. Het zou een uurtje duren want de Navi systeem moest ingelezen worden etc. Helaas kregen ze het navi systeem niet werkende...hij bleef alleen maar de kaart van Zuid Korea aangeven ondanks dat er een kaart van Europa erin zat. De garage kwam er niet uit en namen uiteindelijk kontakt op met de fabriek. Die beweerde dat deze NAVi niet kan werken en dat er een ander Navi nodig is. Voor de kenners...we praten over een RNS510 systeem. Naar vijf dagen zat uiteindelijk de navi erin maar ze konden niet garanderen dat alle systemen via de navi werkte..huueh!!! Het schijnt dat VW Korea een aftermarket Navi heeft geleverd die afgestemd is op de specs van de auto. Zo zit er een parkeer systeem op de auto die de auto automatische parkeert... en nu zie je niks op het scherm en de telefoon werkte niet via bluetooth. Om van het gezeik af te zijn heb ik de dealer de opdracht gegeven voor het inbouwen van een apparaatje zodat alsnog handsfree gebeld kan worden.

Na zoveel gedoe dacht ik vrijdag klaar te zijn met het navi verhaal totdat mijn vrouw vanochtend (zondag) belde dat er in weer in de auto is ingebroken en dat ze hebben geprobeerd om de navi te stelen. Hetzelfde raampje weer kapot geslagen en dit keer is de dashboard wel gesloopt met het verschil dat ze waarschijnlijk gestoord zijn want de navi zat op twee schroeven na nog vast. Dus het ritueel kan weer beginnen..Politie, dealer..wachten etc. Ik ben er ziek van...... was het misschien toch beter om met de P te gaan omdat daar minder handel in de navi system zit??? Wie weet mag het zegen? Oja, heb de dealer dealer de opdracht gegeven voor een navi lock...kosten 400 euro! Je wordt bestolen waar je bij staat!!!

15 sep 2013 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 2 keer naar NL, 2 keer in auto ingebroken!
Wat ik niet begrijp is dat je geen alarm hebt aangeschaft met sensor voor de binnenkant. Het is standaard dat men een raam intikt en dan lekker aan de gang kan gaan. Ik zou zeggen een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.

Het zelfde is gebeurd bij de lease auto van mijn vriendin, ik zei nog bij aanschaf zorg voor een alarm aan de binnenkant, leasemaatschappij wilde het niet. Vier maanden na levering is voor de deur gehele binnenkant eruit gehaald incl. stuur en totale dashboard. Schade € 13.000. Nu hebben ze blijkbaar wel nagedacht en gerealiseerd een goed alarm is toch minder duur. Ff afkloppen we zijn een jaartje verder en er is niet meer ingebroken.

15 sep 2013 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Dat is erg vervelend, maar ja mensen vinden het moeilijk om van anders mans spullen af te blijven. Maar deze navi's worden ook gestolen in duitsland hoor.
En ik zou even bij een andere dealer infomeren voor het navilock, vriend van heeft pas 250 euro betaald incl. inbouwen voor zijn columbus (welke gelijk is aan jullie VW systeem) systeem in hun Skoda.

René

15 sep 2013 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Hi Gizmo, er zit al standaard een alarm in echter weet ik niet welke klasse. In Korea hebben ze geen last van auto diefstal en openbreken van auto's dus misschien laten ze misschien wat opties achterwegen om de concurrentie aan te gaan met koreaanse merken. Maar ik heb de dealer gevraagd om morgen ook naar het alarm systeem te kijken want ze hebben niks gehoord. Misschien deed hij het wel niet met de nieuwe navi erin??? En mocht het alarm aangepast moeten worden....dan laat ik dat doen in Zwisterland....anders moet ik mijn vrouwt nog langer missen :shock:

15 sep 2013 21:23
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Tja. Ik hoop dat je geen 105 hebt gereden waar je 100 mag in een of andere trajectcontrole: dat soort criminaliteit aanpakken zijn we in NL kampioen in. Andere zaken zijn te ingewikkeld.

15 sep 2013 21:28
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Flyingdutch schreef:
In Korea hebben ze geen last van auto diefstal en openbreken van auto's dus misschien laten ze misschien wat opties achterwegen om de concurrentie aan te gaan met koreaanse merken.

Zal in Zwitserland ook wel meevallen neem ik aan :?:
Kwam er voorheen regelmatig en het viel me op dat in Leysin de auto werd neergezet bij de supermarkt en ze lieten de sleutels erin :!: :shock:
Ook de ski's werd in de sneeuw gezet en een ieder bleef eraf :salut:
Kwam ook veel in Montreux en Geneve en geen enkel probleem, was steeds van plan vandaar naar Milaan te gaan maar zag al beren op de weg en had geen zin de beamer in die stad te zetten :evil: :cry:

15 sep 2013 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Het resultaat van het dieven gilde deze morgen...

Afbeelding

15 sep 2013 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ja die RNS navigaties van VAG zijn een ramp. Ik zit op een audi forum en daar is het altijd wel bij iemand prijs (en toch laten ze bijna altijd weer een RNS in steken, die dan korte tijd er na weeral gestolen wordt :? )
De A3 is het populairst onder de dievengilde. Naast ramen inslaan wordt er ook vaak een gat gemaakt naast het sleutelgat.
Het grootste probleem is echt dat ze in 30 seconden klaar zijn. Zorgen dat de gaten voor de RNS uit te halen niet zo makkelijk beschikbaar zijn is niet echt een optie, want ze zijn dan toch in je auto gekomen en is de schade aan je deur ook weer gebeurd. Een optie is op een stuurslot een plaat lassen die voor je navi komt, zodat ze die niet kunnen uithalen. Dat kunnen ze van buitenaf zien en slaan ze misschien je auto wel over.

In België heb ik nog nooit van iemand gehoord dat het gestolen werd. Precies echt alleen in NL (en Kroatie zoals je zegt dan).

Wel vreemde schade in bovenstaande foto. Dat is normaal niet nodig om die navi er uit te halen. Ik vraag me af wat er dan gebeurd is.

15 sep 2013 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Dievengilde in Juli

Afbeelding

15 sep 2013 22:03
Profiel
3.2S
010
Echt balen. Er zijn een aantal steden / wijken in NL, waar je weet dat de kans op inbraak heeel erg groot is. De laatste inbraak die ik meegemaakt heb is al weer van 7 jaar terug. Dat was in een bewaakte parkeergarage in Brussel.

15 sep 2013 22:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
De Oplossing????

Afbeelding

15 sep 2013 22:06
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Enorm balen zeg! Ik denk toch dat de kans in een parkeergarage kleiner is dan gewoon op straat

15 sep 2013 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Als je googled op RNS510 dan komen al de ramp verhalen naar boven. Dit systeem is wel heel gemakkelijk uit de auto te halen en VW heeft geen haast om de bevestiging moeilijker te maken want aftermarket margins zijn natuurlijk goed. Navi + Lock en inbouw komt toch al gauw op 3500 euro!!!

In Zwitserland ligt het toch anders. Mijn Zwitserse collega's bijvoorbeeld kennen dit fenomeen helemaal niet en waren dus ook erg verbaasd. Natuurlijk staan al onze bolides in de bunker (thuis en op werk) wat het natuurlijk moeilijker maakt. Maar Ik zie ook vaak dat men achteloos de sleutels in de auto laat. Dat zegt natuurlijk wel over de staat hoe veilig ze zich voelen. ik zelf neem niet die risico!! Dus jullie hoeven niet te komen :mrgreen:

15 sep 2013 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Dan toch wel weer lachen dat het dievengilde nu met een speciale Koreaanse Navi zit die ze nergens werkend kunnen krijgen. Doet me denken aan die autodieven die recent de sleutels van een Q5 of Q7 van een Chinees echtpaar roofden, maar nooit met de auto zijn weggekomen omdat ze geen idee hadden hoe ze de handrem er af moesten krijgen :-)

Maar goed, dergelijke tegenvallers doen ze vast niet op het rechte pad verdergaan :-(

15 sep 2013 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
@frankV, dat dacht ik ook. zo'n apparaat wordt via marktplaat.nl aangeboden en de koper ziet hem waarschijnlijk natuurlijk niet werkend wanneer hij hem koopt. de kat komt pas uit de zak wanneer hij aangesloten wordt want visueel ziet het Koreaanse apparaat hetzelfde eruit als de Europese versie!!!! :pale:

15 sep 2013 22:50
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Flyingdutch schreef:
Hi Gizmo, er zit al standaard een alarm in echter weet ik niet welke klasse. In Korea hebben ze geen last van auto diefstal en openbreken van auto's dus misschien laten ze misschien wat opties achterwegen om de concurrentie aan te gaan met koreaanse merken. Maar ik heb de dealer gevraagd om morgen ook naar het alarm systeem te kijken want ze hebben niks gehoord. Misschien deed hij het wel niet met de nieuwe navi erin??? En mocht het alarm aangepast moeten worden....dan laat ik dat doen in Zwisterland....anders moet ik mijn vrouwt nog langer missen :shock:

Ik zal je verder helpen klopt maar niet met binnensensor, dus als ze je raam inslaan gebeurt er niets. Bij iedere lease auto die mijn vriendin heeft gehad is de navi eruit gehaald de eerste keer, en daarna werd het alarm aangepast incl. binnensensor en werd er niet meer ingebroken.

15 sep 2013 23:00
Profiel WWW
Moderator
PF #57
been there, done that, got the t-shirt.

met een full option A3. Alleen bij mij geen ruit ingetikt maar een gat in de deur gemaakt waardoor ze de cdv openden en het alarm niet afging. en vervolgens - schijnt in 45 seconden - de hele navi unit plus de airbag gedemonteerd hebben. Eikels :evil:

Succes. En inderdaad het is een plaag hier.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

16 sep 2013 7:15
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
barolo schreef:
Echt balen. Er zijn een aantal steden / wijken in NL, waar je weet dat de kans op inbraak heeel erg groot is. De laatste inbraak die ik meegemaakt heb is al weer van 7 jaar terug. Dat was in een bewaakte parkeergarage in Brussel.

Durf t bijna niet te zeggen maar bij mij ook zoiets... ~7 jr geleden en woonde al die tijd in hartje Utrecht.

16 sep 2013 7:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Flyingdutch schreef:
In Zwitserland ligt het toch anders. Mijn Zwitserse collega's bijvoorbeeld kennen dit fenomeen helemaal niet en waren dus ook erg verbaasd. Natuurlijk staan al onze bolides in de bunker (thuis en op werk) wat het natuurlijk moeilijker maakt. Maar Ik zie ook vaak dat men achteloos de sleutels in de auto laat. Dat zegt natuurlijk wel over de staat hoe veilig ze zich voelen. ik zelf neem niet die risico!! Dus jullie hoeven niet te komen :mrgreen:

In Zwitserland hebben ze in het verleden toch iets beter nagedacht en de goede keuzes gemaakt. In NL betalen we daar nu de prijs voor.

16 sep 2013 8:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Nu de vraag, zijn er onder de leden ook Navi's uit Porsches gestolen?? Zoja, wat heb je gedaan om het dieven gilde moeilijker te maken. Ik neem aan dat de meeste onder ons hun bolide in hun garage parkeert en dat P navi's minder geliefd zijn vanwege het geringe populatie! Zie graag jullie reacties :idea: Waarschijnlijk ligt jullie focus meer op het verkomen van auto diefstal!

16 sep 2013 8:14
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ik heb bewust gekozen voor een auto (Audi) met de kleine navigatie - tussen de klokken :wink:

In de Porsches hebben we 'gewoon' enkel-DIN beckers .. en daar is geen tweedehands-markt (meer) voor 8) Parkeer over het algemeen waar het mij uit komt - wat handig is qua parkeren, niet per defenitie voor een een veiliger gevoel.

In m'n eigen garage hangt 1 camera - in de publieke garage's vele, maar daar laat het dieven gilde zich (echt) niet door afschrikken. Publieke garage's hebben vaak ook meerdere in/uit- gangen.

Heb het al meegemaakt dat ze met 'n auto door de parkeergarage rijden - stoppen - 1 persoon uitstapt - en binnen een minuut weer instapt, een toeterende/loeiende en leeg-geroofde auto achter laten, die meer aandacht trok bij het publiek dan de wagen met het geboefte die er weer (op z'n gemak) vandoor ging.

.... geen idee of de inbraak (ook) te maken heeft met je buitenlandse kenteken - wellicht wel.

16 sep 2013 8:24
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Als binnenstadbewoner zie ik inderdaad wel een verband met buitenlandse kenteken en inbraken in auto's. Buitenlanders laten vaak koffers etc. zichtbaar in de auto liggen. Op zich wordt er nauwelijks meer ingebroken maar als het gebeurt dan zijn het meestal toeristen.

16 sep 2013 11:06
Profiel
Moderator
PF #57
Heb ooit op de oudezijds een franse geparkeerde peugeot in 10 minuten tijd twee keer opengebroken zien worden. Van rechts komt een 'meer gepigmenteerde medemens', die slaat de rechterzijruit in en rukt de radio eruit (zat nog op een slede in die tijd). Ik bel de politie. Voordat die er is, komt van links een andere meneer met slechte bedoelingen. Kijk door de achterruit (was een hatchbak zonder hoedenplank), slaat de achterruit in en en rukt een camera uit de achterbak. Had niet eens gezien de de rechterzijruit ingetikt was... :scratch: :scratch:

16 sep 2013 12:34
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Woonde vroeger op de PH Kade in Amsterdam. Stonden er in de zomer auto's van toeristen voor mijn deur met ingeslagen ramen en een wielklem. Een mooi stilleven waaruit de prioriteiten van de politie bleek. Welkom in Amsterdam... :evil:

Zwitserland is andere uiterste. Mensen laten alles in hun auto's liggen (en ik na 12 jaar hier te hebben gewoond ook). Collega liet laatst zijn werklaptop in de trein liggen. Dacht dat 'ie hem wel kwijt zou zijn. Maar nee hoor, hij werd volgende dag keurig door de politie thuisgebracht!

Zo kan het ook....

16 sep 2013 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Drechtsteden
Over 'veiligheid gesproken: 6 jaar geleden heb ik enige tijd in de Syrische hoofdstad Damascus gewerkt. Zat regelmatig in de Jaguar van een van de Syriers waar ik mee samenwerkte. De eerste keer dat hij de auto gewoon op straat parkeerde en wegliep terwijl er twee laptops en een camera uiterst zichtbaar op de achterbank lagen schrok ik en wees ik hem op de spullen die voor het grijpen lagen. Hij keek me echt stomverbaasd aan; ik vertelde hem dat wanneer je dat in Amsterdam zou doen je ruiten zouden worden ingeslagen voor je de hoek om bent.
Anderhalf uur later kwamen we terug bij de auto en er was niets gebeurd..............

16 sep 2013 13:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende