Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 10:21

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
2 keer naar NL, 2 keer in auto ingebroken! 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: 2 keer naar NL, 2 keer in auto ingebroken!
Werkte in 1995 en 1996 in Frankfurt. Bestelde een BMW 325i en kruiste - automatisch eigenlijk - een uitgebreid alarm aan. Mijn baas moest de offerte goedkeuren, riep me bij zich en vroeg waarom ik in vredesnaam een alarm in mijn auto wilde. Dan was ik de enige in het bedrijf met een alarminstallatie in zijn auto. En ik reed zo'n beetje de kleinste auto daar :cheesy:

16 sep 2013 14:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Had dezelfde cultuurschok toen ik voor het eerst in Japan kwam. Liep in Ropongi (de uitgaanswijk van Tokio) en zag om 11 uur 's avonds een videocamera achterin een open Mercedes SL liggen, dak naar beneden dus voor het grijpen. Liep om 2.00 weer langs op de terugweg, camera lag er nog. Ben er nu, 10 jaar later, nog van in de war.

Dat is eigenlijk zoals het zou moeten zijn....

16 sep 2013 15:05
Profiel
Moderator
911 Carrera S
felix bahama 912 schreef:
Dat is eigenlijk zoals het zou moeten zijn....

Helemaal mee eens ... en helaas is het niet (overal) zo :|

Diefstal kan in Japan bestraft worden met maximaal 10 jaar cel of een boete van 4500 euro

16 sep 2013 15:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Citaat:
Voor ‘eenvoudige diefstal’ kan maximaal 4 jaar gevangenisstraf worden opgelegd. Die maximumstraf is hoger als er sprake is van strafverzwarende omstandigheden: gekwalificeerde diefstal. Voor poging tot diefstal ligt de maximumstraf 1/3 lager, voor het meerdere malen plegen van diefstal kan de maximumstraf 1/3 hoger liggen.

Ik denk dat je die maximale straf alleen krijgt als je de navi van prins Pils jat.

16 sep 2013 15:17
Profiel
3.2S
010
Ik werkte 10 jaar geleden in Utrecht Overvecht. Daar werd je al van je laptoptas beroofd als je naar je geparkeerde auto liep. Of je zat net in je auto en iemand vroeg of je wist hoe laat het was en vervolgens werd je tas van de achterbank weggehaald en sprongen ze achter op de scooter en weg waren ze. Nadat er een paar laptops gestolen waren stuurde ik een mail aan iedereen met het verzoek om beter op je spullen te passen. Een week later werd mijn laptop uit de auto gestolen, terwijl ik even bij de afhaalchinees was en mijn auto voor het raam had geparkeerd. :oops:

16 sep 2013 16:41
Profiel WWW
Moderator
PF #57
hoorde een tijdje geleden van gastjes op een scooter met zo'n SOS hamertje om ruiten in te slaan. Vrouw staat voor het stoplicht, scootertje rijdt langs met 2 bontkraagjes erop. de passagier tikt de rechterzijruit in en grist de handtas van mevrouw van de bijrijdersstoel.

Mijn vrouw heeft haar tas sindsdien onder bij de voeten van de bijrijder staan.

Zou wel een leuke bak zijn. Lokauto met handtas/laptoptas op de bijrijdersstoel. Op het moment dat de dader de tas pakt, klapt er een klem om zijn pols en geef jij een dot gas.... :twisted: kijken hoe hard hij kan rennen...

16 sep 2013 17:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik vrees dat justitie dan wel goed doorpakt.

16 sep 2013 18:06
Profiel
Iets met een theelichtje :mrgreen:

16 sep 2013 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Hi Horn, wat denk je van dit??? Gezien op de HD dagen in Fakersee vorige week!

Afbeelding

16 sep 2013 19:19
Profiel
Moderator
PF #57
werkt ook prima :lol:

16 sep 2013 19:46
Profiel
klikkerdeklik.......... :wink:

Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Citaat:
OM wil straf voor Landrover-ongeluk marinier

ARNHEM -
Een 22-jarige marinier uit Uden moet 120 uur werkstraf en 4 maanden rijverbod krijgen, wegens een auto-ongeluk dat vorig jaar mei zijn 21-jarige collega fataal werd. Dat eiste de officier van justitie maandag voor de rechtbank in Arnhem. Volgens de officier reed de Udenaar zeker 50 kilometer per uur, waar hij 30 mocht.

De marinier raakte de macht over het stuur kwijt in een Landrover, op een grove gravelweg op het oefenterrein in het Duitse Grafenwohr. Dat gebeurde toen hij en nog drie inzittenden aangespoord werden om zo snel mogelijk naar een oefenbrand te komen.
Collega's, onder wie de twee andere inzittenden, menen dat dit ongeluk iedereen had kunnen gebeuren.

Profiel
Moderator
PF #57
Gisteren op Wegmisbruikers. Eenzijdig ongeluk met een auto die de middenberm had geraakt, daar overcorrigerend uitkwam en een paal raakte. Ambulance, brandweerwagens, vier politie auto's... Begrijp ineens waarom niemand tijd had om een woninginbraak op te nemen... "dat kunt u prima online doen, meneer" :bang:

16 sep 2013 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Hi Bully, was jij het? :mrgreen:

16 sep 2013 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Wat een rukzooi als je zo je spullen kwijtraakt, heb zelf 15 jaar in Amsterdam gewoond en nog nooit iets kwijtgeraakt/bestolen.
Snap alleen sommige opmerkingen niet, naar justitie wel maar vraag me wel eens af of er wel eens met agenten wordt gesproken hoe die er in staan. Krijg ook wel eens zo'n bekeuring van zo'n paal voor een paar kilometer te hard op een lege weg, dan heb ik ook de pest in maar heb nog nooit zo'n paal een inbreker zien oppakken.
Heb nu een relatief makkelijke kantoorbaan, ben jaren in gevecht geweest met de junks in de metro in Amsterdam voor een schijtloontje. Na 15 jaar opsporingsambtenaar heb ik genoeg liggen knokken voor de maatschappij, oh ja moet niet zeuren, heb ik zelf voor gekozen. Ken trouwens ook maar weinig agenten die een porsche rijden.
Ach ja, moest het even kwijt, net een weekje naar New York geweest, daar zie je bijna net zoveel agenten van de NYPD als toeristen, en toch heel veel onveilige gebieden, wel gave auto's gezien daar.

16 sep 2013 20:12
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Maar,........... om even terug te komen op de vraag van de TS.

Citaat:
Nu de vraag, zijn er onder de leden ook Navi's uit Porsches gestolen??

Volgens mij niet :D , maar Porsche heeft weer andere specifieke onderdelen die erg in trek zijn bij een bepaald type criminelen :bang:

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door WillemB op 16 sep 2013 20:23, in totaal 1 keer bewerkt.

16 sep 2013 20:21
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
horn schreef:
Zou wel een leuke bak zijn. Lokauto met handtas/laptoptas op de bijrijdersstoel. Op het moment dat de dader de tas pakt, klapt er een klem om zijn pols en geef jij een dot gas....

Pondje C4 en een ontsteking via een mobieltje in de tas is makkelijker... ook geen last meer van recidive :mrgreen:

Maarten schreef:
Ik denk dat je die maximale straf alleen krijgt als je de navi van prins Pils jat.

Die jongûh heeft onlangs promotie gemaakt in het familiebedrijf....
Maar inderdaad... die keiharde creimfeiters in dit land treden alleen hard op als je een waxinelichtje naar de verkeerde harses smijt of meer dan 7 km te hard rijdt...

16 sep 2013 20:22
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
944{asd} schreef:
Snap alleen sommige opmerkingen niet, naar justitie wel maar vraag me wel eens af of er wel eens met agenten wordt gesproken hoe die er in staan.

Probleem ligt ook niet bij de pliesie maar bij justitie. Begripvolle Gutmenschen die zichzelf heel positief kritisch vinden maar in de praktijk dit land naar de kl.ten helpen. In plaats van een Zwitserland/Noorwegen II te zijn branden wij er EUR 20 mrd per jaar aan aardgasbaten consumptief doorheen en denken we dat dat eeuwig zo doorgaat.

16 sep 2013 20:28
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Flyingdutch schreef:
De Oplossing????

Afbeelding

Nadat bij mij uit de Audi de navi was gejat van de leasemaatschappij behalve een nieuwe navi ook zo een navilock gekregen. werkt prima, ik zou het overwegen.

16 sep 2013 20:31
Profiel WWW
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
WillemB schreef:
Maar,........... om even terug te komen op de vraag van de TS.

Citaat:
Nu de vraag, zijn er onder de leden ook Navi's uit Porsches gestolen??

Volgens mij niet :D , maar Porsche heeft weer andere specifieke onderdelen die erg in trek zijn bij een bepaald type criminelen :bang:

Afbeelding

Nú snap ik de 996 rijder...... :mrgreen:

Woon al een aantal jaren in de achterhoek en betrap mij er op mijn DD ook niet elke avond af te sluiten. :wink:

16 sep 2013 20:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
In de jaren '80 en '90 waren diefstallen van auto-radio's een plaag,
vooral in de grote steden. Daar zijn oplossingen voor gekomen,
afneembaar front, gecodeerde radio's, geintegreerd in het dashboard
enz. Probleem niet helemaal opgelost, maar toch.
Wat doet VAG: we monteren een peperduur Multi-media systeem in
onze auto's, wat er vervolgens in een minuut uit te halen is, en na
tienduizenden diefstallen veranderen we niks, want dit is een leuke omzet.

Verzekeraars zijn de dupe, berekenen vroeg of laat de kosten door
in de premie en we zijn allemaal de l#l. Nu zijn het vaak lease-auto's
of vrij recente auto's die all-risk zijn verzekerd, maar over een aantal jaren
gaan een hoop particulieren goed nat met een gebruikte Passat of A3.

En dan ga je eens kijken op Marktplaats ... en koop je je eigen gestolen
apparaat terug. Wat er vervolgens ook weer uit gejat wordt.

Dit gebeurt ook met complete interieurs (stoelen, banken enz.) van bijvoorbeeld
Toyota Corolla Verso. Hoe gaat men te werk: in Nederland auto's leeghalen, in
een busje laden en naar bijv. Polen, Roemenië rijden. 2 Kilometer na de grens
in het oostblok omkeren, alles legaal uit/invoeren en de boel op Marktplaats zetten.
"komt uit een total-loss auto" ....
Bij dit model een kosten-post van 15000 euro => economisch total-loss, dus om
de auto te redden shoppen op Marktplaats en daar gaan we weer.

Er kleven veel voordelen aan de open grenzen, maar de nadelen ...

Voor de goede orde: ik zal NOOIT op Geert Wilders stemmen !

16 sep 2013 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Een dikke tien jaar geleden moest ik een Russische klant afzetten bij het Utrechts centraal station die met de bus naar huis zou afreizen!!! We waren wat te vroeg dus we besloten om koffie te drinken in een kleine cafetaria waaruit ik zicht had op mijn auto. Zitten we aan de koffie en kijk naar mijn auto die 30 meter verderop staat en op dat moment komt er een bus langs die even het zicht wegneemt op mijn auto. Toen de bus voorbij was zag ik gelijk dat de zijruit eruit geslagen was.!!!! Tas weg van de klant met al zijn documenten en deels van zijn geld terwijl hij mij had gezegd dat hij alles in zijn polstasje had. Heb gelijk een paar junkie aangehouden en 100 euro geboden voor diegene die de paspoort terug bracht. Je moest eens zien hoe snel die junkie zich mobiliseren! Kreeg snel een signalement door van de dader maar helaas geen paspoort. Enfin, klant moest een week langer blijven vanwege het aanmaken van een nood document. Dus de week daarna staan we weer op het station in een soortgelijke situatie. We drinken weer koffie in dezelfde Cafetaria en de auto staat weer in zicht met het verschil dat er niks inlegt. nu we naar buiten kijken zie ik een gozer die een fiets probeert te stelen. Ik loop dus gelijk naar buiten en vraag hem doodleuk of hij een fiets aan het stelen is en dan zegt de klojo ook gewoon nog "Ja". Opdat moment kon ik mee niet meer beheersen met alles nog vers in het achterhoofd en duwde hem weg waarop hij begon tegen te stribbelen. Ik haalde i keer flink uit en hij lag voor pampus op de grond en natuurlijk had het opstootje al de nodige aandacht gekregen van plein publiek en de Politie. De Politie was er snel bij en was het net dezelfde agent die ik de week daarvoor had gesproken over de diefstal en die begreep de situatie meteen en gaf de goede tip.."Ga nu maar even snel weg!!!" :D

17 sep 2013 1:42
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Flyingdutch schreef:
"Ga nu maar even snel weg!!!"

Anders had je wss voor kunnen komen voor mishandeling :idea:

17 sep 2013 7:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 4S MK1 2008
Steinmaur, Zwitserland
Tuurlijk, maar in dit geval was de Politie mijn beste vriend :ba: Trouwens, ik liet een goede indruk achter bij de klant!!!

17 sep 2013 8:03
Profiel
Moderator
PF #57
dank aan oom agent. parkeerde ooit mijn auto vrijdagavond op het Spui (woonde daar vlakbij) en terwijl ik uitstap zie ik een kerel het achterraampje van de auto voor me inslaan. Dus ik loop naar hem toen en zeg 'doe effe normaal man, rot op!' waarop de beste man in een fractie van een seconde een vlindermes opent en mij vraagt 'wat ik moet'. Hmmmmm, ben maar even een stukje doorgelopen en heb de politie gebeld. Die vervolgens zeiden dat ze daar niet voor kwamen. Heb het maar zo gelaten. Sorry eigenaar van de auto voor me... :oops:

17 sep 2013 8:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende