Auteur |
Bericht |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Porsche Boxster 986 'make-over'
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
14 sep 2013 21:14 |
|
|
Bo Gevers
|
Aloha iedereen!
Sorry voor het gebrek aan updates, maar het is hier de laatste tijd zo druk! Ik bewel van plan om het project nu verder op te pikken en hem piekfijn in orde te maken! Bedoeling is om er een fijne daily driver van te maken! Er is nog wel erg veel gebeurd en daar post ik deze avond en de komende dagen zeker en vast foto's van!
Stay tuned en iedereen bedankt voor de interesse dat is altijd plezierig!!
Groetjesss!!
|
16 sep 2013 13:06 |
|
|
Bo Gevers
|
Ahoi!! Ik had beloofd om enkele foto's te posten van de vooruitgang van de Boxster dus belofte maakt schuld! De idee was om hem mat zwart te maken met rode accenten. We wilden daarbij de werking van Plastidip eens uitproberen en dit was een leuk experiment! Maar nu zijn de plannen weer iets gewijzigd! Omdat het een Daily Driver wordt, gaan we toch voor een stevige laklaag gaan die we met een gerust hart kunnen poetsen of eens door de wasstraat rijden! De kleur blijft nog eventjes geheim (lees: nog niet helemaal beslist), maar het wordt sowieso iets fel! Ondertussen is er weer heel wat veranderd tov de foto's. Het stuur is een zwart geworden, de handrem ook, de versnellingspook is rood met alcantara en zo nog wel wat zaken! Maar dat zal dus nog eens allemaal aangepast worden! Op de foto's was ook de Plastidip nog niet gespoten! Deze avond zal ik nog enkele piccies nemen van de huidige toestand vooraleer hij weer 'gesloopt' wordt! Hij heeft ook een onderhoud gehad, we hebben de oliefilter, olie, pollenfilter, luchtfilter (Pipercross, SUPER RESULTAAT), bougies en hij loopt als een zonnetje! Echt een super wagen!! Ben alleen nog op zoek nog mooie 18 inch (of misschien zelfs 17) wielen met goeie banden om het comfort wat op te trekken Geef me jullie mening maar!
|
17 sep 2013 10:36 |
|
|
Blaserlou
jain de Krimpenerwaard
|
op de rode luchtroosters na, vind ik 'm niet verkeerd Echte Belgische tuning
_________________________________________ --Disturbing the peace since 1975--
|
17 sep 2013 11:40 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Niet slecht. Matzwart met rood Alleen dat stuur Ik wacht op de volgende configuratie.
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
17 sep 2013 15:29 |
|
|
DennisD
E-L
|
kan niet wachte op het eindresultaat ziet er nu al best dik uit vind ik dan. Fel geel met zwart lijkt me wel een mooie kleuren combi
_________________________________________ ex 951 1985 2x
|
18 sep 2013 0:22 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Vind dat matzwart niet zo top, volgens mij ook veel vlekken erin (of het lijkt zo op de foto's). Waarom al die rode accenten? De spiegels kan ik nog inkomen maar de grilles in de voorbumper en in de flanken zijn naar mijn smaak wat over de top.
Verder heb ik veel waardering voor het werk dat je er weer in hebt gestopt.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
18 sep 2013 10:58 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Na het zien van de Foto's wilde ik zegge, aaarrrgggggg dat stuur, maar lees dat het inmiddels zwart is.
Succes met de verdere voortgang, ben benieuwd naar de felle kleur..........
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
18 sep 2013 14:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik dacht het ... Felix schreef het
|
18 sep 2013 14:57 |
|
|
Blaserlou
jain de Krimpenerwaard
|
Ik hoop trouwens voor je dat je de plastidip er een beetje makkelijk afkrijg. Heb daar wel een aantal verhalen over gehoord dat er dan wel een laag of 3 a 4 op moet zitten
_________________________________________ --Disturbing the peace since 1975--
|
18 sep 2013 15:08 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Zit in nl een bedrijfje dat voor 750€ je auto matzwart spuit. Ook een leuke optie. Keiharde lak gaat er nooit meer af
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
18 sep 2013 20:34 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Mss heb ik geen smaak, maar mij doet het resultaat een beetje denken aan een kermis-attractie.
|
19 sep 2013 8:40 |
|
|
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
Was het niet handiger geweest om wat foto's in Photoshop te bewerken alvorens e.e.a. aan te brengen op de auto? Met alle respect voor het werk dat er in zit, het ziet er naar mijn mening nogal bij elkaar geraapt uit. Mat, glans, rood, zwart, grijs, alu-delen, houtaccenten.... Minder is vaak meer.
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
19 sep 2013 12:53 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Je hele auto spuiten voor 750 euro?! Ik geloof nooit dat je dan goed spuitwerk krijgt. Doe je misschien met je 10 jaar oude golf als je het kleurtje zat bent, maar voor een Porsche moet men grondig te werk gaan en dat gaat m.i. niet voor 750 euro...
|
19 sep 2013 12:56 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
hoe verpest ik een porsche deel 1 .......
|
19 sep 2013 13:03 |
|
|
Bo Gevers
|
Lezen is soms handig Zoals ik dus al had geschreven: -Plastidip was op de foto's nog niet gespoten, op de foto's is slechts een zwarte onderlaag te zien om de plasti dip beter te laten dekken -Stuur is inmddels vervangen door een zwart exemplaar en uiteindelijk komt er wel een driespaaks exemplaar in -Houten versnellingspook is vervangen -Handrem is vervangen Dus het samenraapsel van houtaccenten snap ik niet zo goed De auto in z'n huidige format bevat enkel rood en mat zwart zowel binnen als buiten Dan nog mag je het van mij gerust een samenraapsel noemen hoor, want dat is het ook Fotoshop is leuk, maar in het echt is het nog altijd veel leuker, een blik plastidip kost €80 en daar hebben we de hele wagen mee gedaan! Heb trouwens altijd al eens een matte auto gewild en dat is nu gelukt! Dan is het weer tijd voor iets anders! Zal proberen om zo snel mogelijk nog enkele foto'tjes te posten
|
19 sep 2013 15:56 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
De meeste punten die je noemt, had ik begrepen. Ik dacht alleen dat met Plastidip de rode accenten waren aangebracht (terwijl in de tekst stond dat de Plastidip nog niet was aangebracht... ) en dat de auto zwart gewrapt was. Maar houd ons op de hoogte!
|
19 sep 2013 16:36 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Dat was ook mijn 1e gedachte. Maar het is jouw auto en als jij er happy mee bent
|
20 sep 2013 10:35 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Origineel grijs met zwarte bumpers en hardtop leek een beetje op een GT2 of zo. Vonnik wel heel aardig ... Mooi project trouwens en je neemt er lekker de tijd voor ...
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
21 sep 2013 10:16 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Kleur zelf kan mij ook niet echt warm maken maar het model bij elkaar wel! staat goed die velgen, bumpers en kap! Ik zou zelf alles ook lekker in een flitsende kleur spuiten... knal geel of groen en dan wel met witte knippers voor (groen zoals die boxster van DO destijds)
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
28 sep 2013 14:54 |
|
|
Black_Pearl
Internal Control ManagerBelgië
|
Net even de hele topic doorgelopen, mooi project, alleen was het (voorlopig) eindresultaat een beetje een domper. De kleuren verknallen de mooie onderdelen... Die accenten zijn ook echt wel passé, lijkt teveel op een Getunede Golf... Ik zou persoonlijk voor een unieke kleur gaan, zonder accenten, dan komt de carrosserie meer tot zijn recht. En ik ben met je eens dat een felle kleur hier wel past, hoewel ik toch voor een originele Porsche kleur zou gaan. Geel lijkt me hier wel iets! Oh ja, en haal die lelijke covers van de lichten! Die koplampen zijn best mooi zoals ze zijn, die covers ogen goedkoop.
_________________________________________ Roadsters & Coupés Benelux - Facebook groep
|
06 okt 2013 10:25 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Volgens mij is over de koplampen ook de 'zwarte onderlaag' gespoten. De koplampcovers hebben namelijk gaten voor de knipperlichten en het grootlicht.
|
06 okt 2013 11:38 |
|
|
Black_Pearl
Internal Control ManagerBelgië
|
Het is een beetje jammer dat men de wagen teveel op de Cayman wil doen lijken.
Ik vind de styling op zich geslaagd, maar ben nooit fan geweest van matte wagens, persoonlijke voorkeur uiteraard. Ik vind het wel geslaagd om onderdelen van een ander model te gebruiken en zo de wagen te personaliseren, de wagen wordt speciaal en toch blijft alles Porsche. Voor mij is dit nog een schoonheid in wording, zeker en vast met potentieel.
_________________________________________ Roadsters & Coupés Benelux - Facebook groep
|
06 okt 2013 12:25 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
dit is uiteindelijk van het project geworden en hij staat inmiddels te koop voor 13K ik zou er een velg onder doen die wat beter bij het riviera blauw retro kleurtje past en andere lampen voor- en achteraan ben ook wel benieuwd of het interieuur met rode accenten er nog in zit met deze kleurstelling?
Laatst bijgewerkt door dpRide op 13 apr 2014 9:00, in totaal 3 keer bewerkt.
|
12 apr 2014 18:50 |
|
|
986shans
Zoetermeer
|
Kijk dat ziet er stukken beter uit!
_________________________________________ Porsche Boxster S BMW 535i
|
13 apr 2014 0:06 |