Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:39



Antwoord op onderwerp  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
De 911 is dood leve the Boxster/Cayman.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Peter schreef:
oer911 schreef:
jeff_911 schreef:
En sinds paar dagen loop ik dus met een mega smile rond: :mrgreen:

Afbeelding

:drive:

Bewaar die foto maar goed, als je straks wil inruilen dan huil je tranen met tuiten.


Al die reacties van jouw in dit draadje...pfff..wat een chagrijn ben je...kom op....

En je bent niet alleen een zaag maar feitelijk is het ook nog onjuist. Ik heb in een ander topic al geschreven dat de eerste jaren je enorm veel afschrijft (hetzelfde bij een 911 by the way) maar dat daarna de prijzen heel stabiel blijven
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


29 jun 2013 10:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Joust schreef:
Gefeliciteerd jeff, mooie auto! Heb je goed gedaan. :thumleft:
Wij zijn juist benieuwd naar jouw foto's en het verhaal achter de auto. Apart topic? :popcorn:

Apart topic is niet nodig hoor. Het verhaal: ik zocht een 996 4S. Die vind ik erg dik, en de 996 is de 911 van mijn middelbareschooltijd. Ik kon er gewoon geen vinden waar ik echt goed gevoel/klik bij had. Een oude schoolvriend heeft IVA gedaan: hij ondersteunde mij in de zoektocht. Hij wist precies het probleem te analyseren: groot bedrag om toch onderin de markt te eindigen; hoge kans op plof leidt tot rijden met geknepen billetjes; relatief ouderwets interieur.

Hij raadde een Cayman (S) aan: interieur generatie van de 997; achterbankjes heb ik toch (nog) niet nodig; met mijn budget makkelijker om een dikke te vinden; betrouwbaarder in onderhoud; en snel zat indien een S. Het duurde even voordat hij mij zover had dat ik ging proefrijden, maar toen ging het snel. Het rijdt super. Blijkt die IVA opleiding toch nog ergens goed voor te zijn :mrgreen: .

Dus uiteindelijk van een 996 4S naar een Cayman S met Sport Chrono (PASM), Navi, volleder interieur met sportzetels, Bose, parkeer sensoren achter en 19" Carrera Sport velgen.

horn schreef:
congrats jeff. cayman S zou ik ook nog wel eens willen rijden. Evenals ik wel benieuwd wat een Cayman met een GT3RS achtige motor zou doen... 8)

Voorlopig is hij in de sportstand nog een handvol in scherpe vol gas bochten. Maar ik weet dat er tuners zijn die de conversie leveren en als dat gewoon eenvoudige inbouw is...dan is het wel wild plan voor de toekomst. Dan moet eigenlijk wel iemand eerst een GT3 afschrijven op de ring, zodat je leuk tweedehands blokje kan vinden. :twisted: Maar ik denk dat dit borrelpraat blijft :D


Laatst bijgewerkt door jeff_911 op 29 jun 2013 15:21, in totaal 1 keer bewerkt.



29 jun 2013 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
of deze:

http://www.elfer.nl/auto.php?id=176&g=0

Staat inmiddels gereserveerd Niet door mij)


29 jun 2013 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster S
070
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
@jeff: klinkt allemaal heel erg herkenbaar... De 987 is modern en rijdt super.
jeff_911 schreef:
...een Cayman S met Sport Chrono (PASM), Navi, volleder interieur met sportzetels, Bose, parkeer sensoren achter en 19" Carrera Sport velgen.
en dit ook allemaal, behalve dan het vaste dakje (en 0,2 l motorinhoud). Lekker complete wagen. :cheers: :drive:


29 jun 2013 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Iemand ervaring met de Borla exhaust?
http://youtu.be/Nj5mo9GAZyc?t=1m28s
:twisted:


05 aug 2013 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Niemand? Iedereen standaard stofzuiger geluid? :twisted:

Ik heb trouwens dat bij dwars naden/richels op flyovers of klaverbladen dat hij nogal heftig beweegt. Dit gebeurt alleen als de naad hoger ligt dan wegdek en je als het ware gelanceerd wordt. Zon typische verzakking voor een klein brug/viaduct deeltje waardoor je redelijk uit je veren komt. En dat gecombineerd met een bocht.

Komt dat bekend voor? bij de La Targa Rotterdam zat er in 1 van de doordraaiers ook 1 en dan kwispelt ie wel even.

Ik heb wel 19"velgen dus ik vermoed dat dat de boel ook wat gevoeliger maakt itt bv 18".

Herkenbaar?


27 sep 2013 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Voor zover relevant (want onvergelijkbaar): met mijn 981 en 20 inch wielen heb ik nergens last van.
Op de Mandelabrug in Arnhem hoor ik wel duidelijk dat ik over richels ga, maar de carrosserie blijft stabiel.
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


27 sep 2013 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ik bedoel niet de richels die je hoort....maar waar je ook zelf ook even licht wordt in je stoel op het moment dat je auto boven in zijn parabolische traject zit :drive: . Dus niet de standaard naden die in de weg tegenkomt, maar alleen de verkeerd aangelegde of naden waar asfalt voor de naad enorm verzakt is en dus zo een 'schans' vormt.

Er zit ook zon stuk in de A12 tussen Zoetermeer-Denhaag net voorbij de benzinepomp. Daar voel je de bobbel met elke wagen. ( Je ziet de sporen ook op het wegdek..)

Maar zoiets en dan in een bocht. Op het moment dat de auto weer "landt" is hij even onrustig. Ik zeg 'landt' tussen aanhalingstekens want je komt niet los met de wielen, maar je vering veert wel aardig uit en voelt alsof je dan van onbelaste vering er weer helemaal inzakt ('landt').


27 sep 2013 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Nogmaals: geen herkenning, ook totaal andere auto. :roll:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


27 sep 2013 18:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Zelfde auto, ook geen herkenning. Ook niet met 19inch velgen die er bij mij onder liggen
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


27 sep 2013 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Op het gevaar af dat het ergens in die 17 paginas al genoemd is, toch mijn beleving...

Ik heb dus drie jaar dagelijks in de 'laatste echte 911' gereden. Bijna 100.000 km :drive:
En ook ik riep om het hardst dat alles na de 3.2 carrera geen 911 meer is. Natuurlijk gevoed door 'De Kift'. :mrgreen:

Drie weken geleden stapte ik na een kleine twee jaar Porscheloos te zijn, weer in een 911. De 996 om precies te zijn. En ook al is deze drie generaties nieuwer, het 911 gevoel is iets wat deze auto zo bijzonder maakt. De eerste seconde wist ik het weer: Geen auto rijdt als een 911. Het gewicht achteraan. Het licht nerveuse gevoel aan de voorkant. En natuurlijk de boxer... Het maakt geen moer uit of de Cayman beter is of niet. De 968 was ook al makkelijker hard te rijden door de gewone sterveling. Maar ook de 968 gaf niet dat gevoel wat een 911 geeft.

Het is heel eenvoudig: je begrijpt een 911 of je begrijpt 'm niet. Punt!

Lang leve de 911 :drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


27 sep 2013 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
mbembe schreef:
Zelfde auto, ook geen herkenning. Ook niet met 19inch velgen die er bij mij onder liggen

Rijden jullie uberhaupt wel zo hard over zulke dingen heen dat je zowat los komt en met je kop tegen dak aan komt? :mrgreen: :drive:

Geen grap ik bedoel echt zulke schansjes :thumleft:


27 sep 2013 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ik gebruik m waarvoor ie is gemaakt :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


28 sep 2013 11:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
jeff_911 schreef:
Iemand ervaring met de Borla exhaust?
http://youtu.be/Nj5mo9GAZyc?t=1m28s
:twisted:

Ik heb net de Porsche sportuitlaat laten monteren, dus officieel Porsche inclusief kleppen en aansturing daarvan door de centrale computer. Ik heb eerst een tijdje zonder aansturing gereden, met de kleppen dus steeds open in de sportstand. Dat was geen succes. Het geluid is echt fantastisch (en hard) en het knallen en geburbel in de uitlaat bij gas los is echt super. Op de snelweg in de 7de versnelling tussen de 100 en 140 is de dreun echter niet te harden. Na montage van de gehele set en de bijbehorende update van de computer is het ok. Wel iets meer dreun in zowel de sport als normale stand in vergelijking met een normale uitlaat. Zeker in de normale stand is het echter niet storend. In de sport stand is het geluid veel harder dan ik ooit in een Porsche heb gehad (911 2,4, 993 met sportuitlaat, 987 met sportuitlaat). Het is of en toe tegen het asociale aan en je ziet mensen schrikken. Ik had dit niet verwacht, leuk is het wel :ba: :ba:


28 sep 2013 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Dubbelzinnig "KLINKT GOED" :thumleft: :D


28 sep 2013 12:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
n.a.v een artikel over deze uitlaat op planet-9 :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MMQYplSYDSE
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


28 sep 2013 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
klinkt minder dan op de oude... Kan ook de opname zijn.

Nieuws over GTS: http://www.autoblog.nl/nieuws/komst-por ... post-61985


28 sep 2013 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
GTS van de bron van Autoblog: http://jalopnik.com/2014-porsche-boxste ... 1410686769 :cheers:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


28 sep 2013 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Ben benieuwd naar die GTS!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


28 sep 2013 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Mooi citaat wat ik vond....


With the comparable equipment level (2-zone AC, leather seats, interior surveillance), the Boxster S is 39% cheaper than the 991 Carrera Cabriolet. You think the Porsche rear seats are expensive, but this is Porsche's way to fight the overpopulation, the greatest threath for the mankind at the moment.

:D :D


29 sep 2013 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
verrek....toch maar een F-type dan?

http://www.youtube.com/watch?v=DBNYwxDZ_pA


:mrgreen:


29 sep 2013 23:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Peter schreef:
With the comparable equipment level (2-zone AC, leather seats, interior surveillance), the Boxster S is 39% cheaper than the 991 Carrera Cabriolet. You think the Porsche rear seats are expensive, but this is Porsche's way to fight the overpopulation, the greatest threat for the mankind at the moment.


Als het om een bedreiging gaat : threat. Anders traktatie : treat. :)


30 sep 2013 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
jeff_911 schreef:
verrek....toch maar een F-type dan?

http://www.youtube.com/watch?v=DBNYwxDZ_pA


:mrgreen:

Zo even oud topic bumpen:

Nog geen F-type, maar ook geen Cayman S meer! Wegens werk geen tweede auto meer nodig. Zal nog wel wat blijven meelezen :).


19 sep 2015 15:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.