Re: PFT Hunt #86 - start as vrijdag om 18:00
Goed, het verslag dat ik nog verschuldigd was, met antwoord op al jullie brandende vragen
Rond 6 uur kwam het verlossende woord van Barolo. Na zijn laaste opmerking dat beide woorden al waren genoemd, leverde het zoeken op Pelgrim en VOC (niet Piet Hein) als snel de gezochte locatie op, met een lichte hint van Barolo - waarvoor dank
Na enige twijfel (zou ik doen, of zou ik het niet doen) en zachte drang van TOTMBO (doe het nou maar!) de benodigde uitrusting bij elkaar gescharreld:
schep (voor het geval dat), zaklamp van zoonlief (was nodig) en oplader telefoon (was leeg),
en op weg:
rond 8 uur in Delfshaven, waar ik vlak bij de Piet Heynstraat achter een twijfelende Vectra met knipperlichten reed. Het zou toch niet...
Maar nee, gelukkig niet (en welke Porsche rijder rijdt nou een Opel als DD
)
Er was zowaar een plek om de auto neer te zetten, en 's avonds nog gratis ook
(zo bleek nadat ik in allerijl van de vindplaats terugrende omdat ik was vergeten iets in de automaat te gooien).
Aangekomen bij - wat later bleek - het Piet Heinhuis (ik had de hint van Barolo nog niet gelezen) trof ik daar een menigte van een man of 20 voor de deur aan
#$%%#$%@$, zo snel zoveel forummers op de been? Maar nee, het bleek een rondleiding te zijn.
Toen de meute was vertrokken, vond ik het bord aan de muur (conform Foto van Barolo, die ik toen nog niet had gezien). Hier mijn eigen versie (by night, al is dat niet te zien).
Nog steeds zonder de aanwijzingen van Barolo trok ik mijn survivalkit open met mijn 'carbon' schepje en ledlight en begon te graven rond het bosje onder het bord. Als jurist ben ik gewend eerst te lezen en dan pas te doen, maar nu had mijn survivaldrang de overhand en vloog het zand alras in het rond. Het lag ook erg los - dat leek een goed teken - maar man, wat lag dat ding diep.
PLING zei mijn telefoon. TOTMBO bracht me op de hoogte van de laatste aanwijzingen van Edwin. Ik moest bij het Piet Heinhuis zijn. En op de plaquette (die hangt op huisnummer 8 ) stond vrolijk dat Ome Piet op nr. 6 had gewoond
Gat weer dichtgeschept, en een huis opgeschoven (intussen schichtig om me heen kijkend; leuk zo'n zoektocht in een uitgaansgebied).
Dit huis moest het dus zijn (dat van die rondleiding...)
En dit was het bosje van Piet, naast de deur
Het lijkt misschien een klein bosje, maar Edwin had toch nog kans gezien de trophy goed te verstoppen en ook nog een paar blindgangers neer te leggen. Voor de zekerheid heb ik ze maar meegenomen, je weet nooit waar ze goed voor zijn
Ook wist ik niet of ik moest graven of niet. Voor de zekerheid toch maar gedaan (met onderbrekingen ivm voorbijgangers
)
Uiteindelijk was het zover: de P-koker van Piet Hein hing gewoon in de bosjes (die volgens mij wel enigszins waren gesnoeid door mevrouw Hein sinds de foto van Edwin, maar kennelijk is ze een sportief type en heeft ze de koker laten hangen
)
Bij gebrek aan pindakaas (die was toch niet blijven hangen) heb ik voor de achtervolgers nog een zakje troost achtergelaten.
Daarna nog even een toeristisch rondje gelopen:
Barolo's Bierbrug by night (zonder bier)
de Pelgrimvaderskerk (spreekt mij als Leienaar natuurlijk erg aan, tenslotte vertrokken de heren vanuit Leiden. Zeker een pitstop gemaakt bij de brouwerij in Delfshaven) en brouwerij De Pelgrim ernaast:
Rond 9 uur weer thuis, met de ECHTE Trophy
Oh ja, speciaal voor Edwin heb ik mijn Nokia gebruikt voor de foto's, om elke discussie over de kwaliteit en herkomst ervan (Android of Ifoon) te voorkomen
En nu maar gaan nadenken over een goede locatie...Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland...