Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
In " te koop gevraagd " ben ik een topic gestart over een trackday 964. Misschien had ik de vraag anders moeten stellen, dus bij deze: Welke luftie < 20K is het meest geschikt voor trackdays/NS? Doel is om een auto te kopen van rond de 20K, en die iedere winter een upgrade te geven, zodat het uiteindelijk een echte tracktool wordt.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2013 11:07 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Als je echt "voordelig" met een Porsche trackdays wilt gaan rijden, koop dan een 944 - en desnoods 1tje die al omgebouwd is tot Cup-racer Alle 911jes in nette staat kosten MI (te) veel geld om er een track-tool van te maken - je zou dus ook op zoek kunnen gaan naar 1tje met schade aan de koets .. en of het dan een SC, Carrera 3.2 of 964 is ...
|
30 sep 2013 12:13 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Nou Cazzo.....schrap dat lufti en pas je topictitel maar weer aan. 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 sep 2013 12:53 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Ik ben het helemaal eens met Olaf. Een 968 CS zou ook een leuke alternatief kunnen zijn.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
30 sep 2013 13:06 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Volgens mij wil THE MUD die CS van hem wel (weer) kwijt  Ik weet niet hoe snel TS kan sparen - maar als je toch een 964 voor de tracks wilt hebben - die rode van PG waarnaar in je andere topic werd gewezen is echt niet (te) duur Ik heb eerder (samen met Pascal) een 944 voor het circuit gehad. Je hebt er zeker zoveel fun van - en het kost een stuk minder dan een 911 - qua aanschaf, onderhoud, banden, velgen, etc. Qua bochtenwerk rij je menig 911 zoek ... alleen op het rechte eind moet je weleens wat inleveren ... (geen kunst - dat kan iedereen, hard rijden op een recht stuk weg  ) Bedenk ook dat je met een veel lichtere SC of Carrera 3.2 zeker zo snel - al dan niet sneller - dan een (standaard) 964 kunt zijn - al die electronica, airbags etc wegen dieplood !
|
30 sep 2013 13:21 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Kijk daar heb ik wat aan. Voorkeur gaat vooralsnog uit naar een 911-je, hoeft niet perse een 964 te zijn. Welke motor/bak combinatie zou de voorkeur hebben? Denk dat de 3.2 de snelste is, maar zitten er ook nadelen aan?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2013 13:39 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Ik zou zelf low budget in een E30, E36, E46, 944 of 968 stappen welke het liefst al voorzien is van een aantal goodies zoals vering, dempers, remmen en mogelijk meer. Indien je keuze bij een 911 blijft, zou ik toch met hetzelfde uitgangspunt, dus dat er al wat aangepast is, op zoek gaan. Immers ook als je een 911 als koopje in een bedenkelijke staat treft, zal je minimaal deze kosten nog moeten maken en kom je wellicht in de optelsom alsnog duurder uit.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 sep 2013 14:26 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Mee eens, alleen is de meest rationele keuze niet altijd de beste. Ik heb sinds 15 jaar een eigen bedrijf. Mijn grootste hobby voor die tijd was sleutelen aan auto's en motoren. De afgelopen 15 jaar ben ik hier niet meer aan toe gekomen (ook nog 3 kinderen gekregen in die periode...) Nu worden de kinderen makkelijker en de zaak loopt ook prima als ik er niet ben. Zou graag het sleutelen weer oppakken. Daarbij komt dat als je een auto min of meer kant en klaar koopt, hij toch niet precies is zoals je hem zelf gebouwd zou hebben. Vandaar dus mijn keuze voor een standaard auto, liefst niet al te mooi, maar technisch wel goed. Kan ik de komende winters lekker sleutelen en de zomers mezelf uitleven op de NS/Spa/Assen etc.
Heb overigens ook nog een Alfa 75V6-project. Is volledig ontmanteld, wellicht dat ik die op laat bouwen tot een rijdbare auto, en dan vandaar af het project zelf overneem. Probleem is dat ik steeds gekker word van 911-jes...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2013 15:10 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Mag het een bob zijn??... 
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
30 sep 2013 15:18 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Mooi voornemen in iedergeval! 
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 sep 2013 15:49 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2013 15:55 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Dit niet wat voor je?? http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m675788390-porsche-911-964-c4-1991-matzwart.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lrIk heb die verkoper eens gesproken, hij heeft dat ding gebouwd en zou er dus best iets zinvols over moeten kunnen melden. Je moet wel even door het mintgroene interieur heenkijken  hmmm, zie dat het een C4 is....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
30 sep 2013 17:11 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Ja, die heb ik gezien, en nee, een groen interieur is juist een voordeel Maar helaas C4...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2013 17:22 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Een 964 C2 die motorisch en technisch in orde is voor een prikkie bestaan niet. Als je perse een 911 wilt dan lekker gaan voor een sc of 3.2. Alles leeghalen, rolkooi erin en rijden. Praktijk zal je leren dat het ontzettend duur zal wezen. Eén van de redenen waarom je zoveel van die E36 en E46 ziet rondrijden. Genoeg originele of imitatie onderdelen te krijgen en een dijk van een wegligging.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 sep 2013 17:46 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Ook naar E46 M3 gekeken, prachtige auto. Maar heb toch meer met een 911. Waar zitten die extreme kosten dan in, vooropgesteld dat je veel arbeid zelf kunt doen? (Heb ook nog een handige broer die een revisiebedrijf heeft gehad)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2013 18:07 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Oké, als hij een beetje ervaring heeft met Porsches dan maakt dat het verhaal weer wat anders. 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 sep 2013 18:11 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Wacht even tot ik hem gewassen heb....  Maak je dit ervan... 
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
30 sep 2013 19:20 |
|
 |
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Kan wel heel leuk worden zo'n 935
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
30 sep 2013 21:26 |
|
 |
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Een vriend van me heeft een heel mooi geprepareerde E30 325 overgenomen voor de DNRT. Die auto kostte geprepareerd en wel (paar jaar geleden door Bas Roos, en echt netjes gedaan, helemaal kaal geweest, twee sets wielen, nieuw gespoten, geen roest, gercerticifeerde kooi, AST onderstel, etc.) net 1/3e van een goedkope 964 op Marktplaats...
En vorig jaar heb ik eens net niet een E30 met 328 blok en intrax onderstel, kooi etc, erg netjes, gekocht voor iets van 15k. Net niet...
Voor een trackday auto gaan volgens mij de woorden 964 (of 911) en goedkoop moeilijk samen, maar bij een E30 of E36 houd je dik budget over voor de bijkomende kosten.
|
30 sep 2013 21:39 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Hier idem. Maar dan zelf een top E36 sedan uit 1991 voor weinig opgedoken. Vervolgens bij Bas Roos laten aanpassen. En dat aanpassen gaat nog wel wat meer (euro's) in zitten dan vooraf gedacht. Maar nu wel een top wagentje voor op het circuit en openbare weg is ook prima te doen. Mocht het een keer sneller moeten dan upgraden of supercharger erop. Scheelt dan wel weer dat het geen Porsche is (ook weer in de euro's).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
30 sep 2013 22:33 |
|
 |
ATanis
993 4SGoedereede
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Is deze uit beeld? viewtopic.php?f=1&t=37613Ook leuk voor trackdays 
|
07 okt 2013 21:20 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Tsja, dat is het ultieme, maar dan zal de 993 moeten wijken, en daar moet ik voorlopig niet aan denken.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 okt 2013 21:49 |
|
 |
porschefabian
Projectleider
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
http://cpcms.autoscout24.com/index.php? ... 17&dgpge=2Zal best nog wat af te jippie zijn van die prijs.. dan ben je al een aardig eindje op weg is alleen geen 911je maar wel leuk track karretje
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
07 okt 2013 22:08 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Ik ga meteen bellen .... 
|
07 okt 2013 22:17 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
 Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?
Een 968 CS lijkt me in dit geval inderdaad de logische keuze te zijn. Geen 911, en zeker niet de emotie van een luftie, maar wel een Porsche die fraai in je garage zou staan naast de 993 (kan je een minishowroom van Porsche uit de jaren '90 uitbouwen  ) en heerlijk is om hard mee te gaan. Rijdt, zeker met een goede ophanging, erg neutraal snel, met haast geen onder- of overstuur. Het budget zit ook snor, en je hebt door de slechts 1538 exemplaren (zowel links- als rechtsgestuurd) nog wat unieks ook! Ook onderweg naar het circuit gaat het een leuke metgezel blijken door de koppelrijke motor (305 Nm) en de zesbak... P.S. Die blauwe 968 CS gaat denk ik al even van hand tot hand, ik meende dat de historiek evenwel ontbrak...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
08 okt 2013 9:58 |
|
|