Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:31

Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
aangepaste verzekering tijdens schorsing? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht aangepaste verzekering tijdens schorsing?
Ik ga binnenkort mijn 993 4S voor de winter stallen en schorsen voor de MRB. Dat heb ik niet eerder gedaan. Bij mijn huidige verzekeraar kan ik dan ook de lopende polis schorsen, maar het is alles of niets. De auto is dan niet verzekerd, terwijl ik dacht dat er ook een tussenweg zou zijn, inhoudelijke aanpassing met uiteraard lagere premie mogelijk zou zijn. Immers, geen verkeersrisico meer maar er kan nog altijd iets gebeuren in de stalling.
Is er iemand die weet of hier een speciale verzekering voor bestaat?
Hoe gaan jullie hiermee om?

01 okt 2013 9:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: aangepaste verzekering tijdens schorsing?
Goeie vraag.... mag hij niet bij de inboedel op? Of staat hij ergens anders in opslag?

01 okt 2013 9:35
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Citaat:
"geen verkeers-risico" meer.

Hoeveel Km per jaar mag je rijden, volgens je polis :?:

Ik heb de jaar-kilometrages naar beneden bij laten stellen - en betaald daardoor minder premie ... de kilometers rij ik als de wagens niet geschorst zijn - en als deze wel geschorst zijn (en netjes ergens binnen staan) laat ik de verzekering gewoon doorlopen ....

Geen discussie met de verzekering - en ik kan op elk moment een Porsche uit de stalling halen en er mee gaan rijden (het HB- en kilometrage- verhaal even daar gelaten).

01 okt 2013 9:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Ik heb bij mijn huidige verzekering (Turien via de Jong in Alkmaar) tijdens de restauratie van mijn auto een beperkte dekking gehad (diefstal, brand etc. geen WA). Zodra de auto op kenteken stond is het weer een casco dekking op basis van taxatie waarde geworden. Echter in de polis voorwaarden staat dat ik de verzekering niet kan opschorten, maar blijkbaar dus wel down-graden.
Ik denk dat er binnen verzekering land toch wel dit soort producten moeten gaan ontstaan ivm met nieuwe old-timer regeling.

01 okt 2013 9:52
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Heinz schreef:
Ik denk dat er binnen verzekering land toch wel dit soort producten moeten gaan ontstaan ivm met nieuwe old-timer regeling.

Ik ben daar ook wel benieuwd naar .... wat daar voor ontwikkeling plaats gaat vinden.

01 okt 2013 9:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
lelystad
Cloaca schreef:
Goeie vraag.... mag hij niet bij de inboedel op? Of staat hij ergens anders in opslag?

Bij de inboedel is niet mogelijk, auto is uitgesloten. Bij schorsing is het alles of niets helaas,een enkele hele dure verzekering daar gelaten,dat kreeg ik te horen van een aanbieder van Porsche verzekeringen

01 okt 2013 10:31
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
+1

De Boxster had ik in eerste instantie via ASR verzekerd (WA casco) en gedurende de winterstalling was het mogelijk om de wegenbelasting te schorsen en daarna de WA casco om te zetten naar alleen brand + diefstal (zonder WA). Moet inderdaad opmerken dat ik destijds meer premie betaalde dan bij mijn huidige verzekeraar (Turien en co), waarvan ik recentelijk te horen kreeg dat het inderdaad alles of niets is bij mijn huidige polis.

01 okt 2013 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
Jos Targa, gat in de markt?

01 okt 2013 11:29
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Ik ben verzekerd bij Centraal Beheer en 1x per jaar kan ik de verzekering omzetten van all-risk naar WA+ en omgekeerd. Doe ik dus elk jaar met de schorsing (vanaf vandaag :lol:).

01 okt 2013 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Maar je kan de verzekering niet aanpassen zodat ook de WA-verzekering wordt stopgezet (na schorsing bij RDW)? Dan gaat je maandpremie nog een stuk naar beneden.

01 okt 2013 16:15
Profiel
Vroegah kon dit wel, maar dit is veranderd.

Onderstaand een bericht van het Webcareteam van Centraal Beheer:
"Centraal Beheer heeft in het verleden inderdaad altijd de keuze mogelijkheid aangeboden om bij schorsing de WA verzekering te stoppen maar de overige dekkingen (brand/storm/natuur/schade aan het voertuig door eigen schuld) door te laten lopen. Centraal Beheer heeft nu een aangepaste autoverzekering die wat betreft de schorsing afwijkt van hetgeen dat je ons gewend bent. Bij schorsing wordt de polis beëindigd. Vanaf 2012 is de mogelijkheid om bij schorsing alleen de modules Diefstal en Brand op de polis te laten staan niet meer aanwezig."

Ook nu scheelt het me € 60 per maand (+ € 100 wegenbelasting) per maand.

Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 01 okt 2013 21:01, in totaal 1 keer bewerkt.

01 okt 2013 16:23
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Wat wij doen bij onze klanten met deze vraag is de kilometers per jaar zo laag mogelijk zetten, desnoods naar een ander product, de dekking naar Beperkt casco, en het WA gedeelte eruit.

De auto is dan verzekerd tegen brand en diefstal.

Scheelt vaak behoorlijk in de premie!

01 okt 2013 20:58
Profiel WWW Facebook 
Urmond
RichardP schreef:
+1

De Boxster had ik in eerste instantie via ASR verzekerd (WA casco) en gedurende de winterstalling was het mogelijk om de wegenbelasting te schorsen en daarna de WA casco om te zetten naar alleen brand + diefstal (zonder WA). Moet inderdaad opmerken dat ik destijds meer premie betaalde dan bij mijn huidige verzekeraar (Turien en co), waarvan ik recentelijk te horen kreeg dat het inderdaad alles of niets is bij mijn huidige polis.

Turien doet dit weldegelijk, is de vraag of de TP het werk ervoor wil doen :roll:

01 okt 2013 20:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Maar is dat mogelijk voor alle verzekeringsopties (young ones, classic ones, Porsche, etc) van Turien, Jos? Ik kreeg te horen van de TP dat het bij de young ones variant niet mogelijk is en dat de premie daarop is aangepast (dus lager dan normaliter).

01 okt 2013 21:12
Profiel
Urmond
Is mogelijk Richard :wink:

01 okt 2013 21:17
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Heinz schreef:
Ik denk dat er binnen verzekering land toch wel dit soort producten moeten gaan ontstaan . . .

Ik ben hier bijzonder in geinteresseerd.

Aangezien ik overweeg om de MRB te schorsen gedurende de wintermaanden. Bijvoorbeeld vanaf 01-11 t/m 31-03 en staat de 993 gedurende die periode in mijn garage aan huis (met altijd ook nog eens minimaal een auto voor de garagedeur).
De verzekeraar loopt m.i. door deze actie een verminderd risico wat ik wel graag terug wil zien in een aangepaste premie.

02 okt 2013 10:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Als ik het al met al goed lees is - naast het zo laag mogelijk zetten van het aantal km per jaar - de aangepaste verzekering (lees:tijdens schorsing de WA er af) alleen bij Turien mogelijk. Ik heb op hun website gekeken: de premie is niet afhankelijk van schadevrije jaren, geen no-claim. Dat betekent dat je de afweging moet maken met de premie inclusief no-claim die je wellicht ergens anders betaalt. Zelf kom ik bij mijn bestaande verzekeraar dan toch goedkoper uit vanwege een 75% no-claim. Toch even rekenen dus!

Jammer dat de andere verzekeraars niets met het gegeven van de schorsing doen, want zoals eerder gesteld is het risico gedurende die periode veel lager! Ik moet er niet aan denken dat er brand ontstaat of de auto gestolen wordt dus ik laat mijn polis (met lager jaarkilometrage, dat wel) dan maar doorlopen :cry:

Bedankt voor al jullie reacties. Als er nog nadere inzichten zijn of mensen die toch nog een verzekeraar weten die wel de voorwaarden of het pakket aanpast tijdens de schorsing, dan houd ik mij uiteraard aanbevolen!

02 okt 2013 23:52
Profiel
Urmond
Bedenk je wel dat je nu appels met peren vergelijkt. Bij jouw eigen verzekeraar is de uitkering bij totaal verlies de dagwaarde en in het beste geval wordt een eventuele taxatie als leidraad gebruikt. Bij Turien krijg je de uitkering op taxatiewaarde. Daarnaast kun je enkel de laagste kilometers neerzetten mits je in het gehele lopende jaar de kilometers niet overschrijdt.

Vb je mag Max 7500 kilometers rijden per jaar. Op het moment van schorsing heb je al 6000 km gereden. Je kunt dan niet de polis tijdens winterdekking op bv 5000 km/ jaar zetten, want die heb je reeds gereden.

03 okt 2013 8:41
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Eddy993 schreef:
Zelf kom ik bij mijn bestaande verzekeraar dan toch goedkoper uit vanwege een 75% no-claim. Toch even rekenen dus!

O.B.V. verzekering en uitkering tegen taxatie-waarde :?:

03 okt 2013 8:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
@Jos Targa: bedankt voor de aanvulling. Even voor de zekerheid: ik heb de 993 4S indertijd tegen de toenmalige aankoopprijs verzekerd. In de markt is nog geen cent minder waard geworden. Bedoel je te zeggen dat een gewone verzekeraar dit negeert en een (noem het) 'standaard' afschrijving van de verzekerde waarde hanteert? En dus niet van de actuele marktwaarde uitgaat???

03 okt 2013 21:34
Profiel
Urmond
Je zult altijd een verschil zien in dagwaarde en taxatie waarde. Bij taxatiewaarde weet je wat je krijgt, bij dagwaarde is het maar afwachten.

03 okt 2013 21:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Ben toch wel benieuwd naar praktijkvoorbeelden voor wat betreft dagwaarde en taxatiewaarde.

Zit daar nu werkelijk veel verschil in?

Weet nog wel van "vroeger" dat we met de expert om de tafel gingen en op gaspedaal.nl gingen kijken naar vergelijkbare auto's en daar dan een waarde uit gingen halen.

Met taxatierapport van bijvoorbeeld 33.000 euro terwijl de auto pas is aangeschaft voor 25k, krijg je dan bij diefstal bijv. die 33K?
Ik dacht altijd dat je niet "beter" mocht worden van een schadegeval..

03 okt 2013 22:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
*Verwijderd*
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

Laatst bijgewerkt door THE MUD op 05 okt 2013 21:12, in totaal 1 keer bewerkt.

03 okt 2013 22:52
Profiel Facebook 
ex 993 ex 996
Marcel B. schreef:
Ik ben verzekerd bij Centraal Beheer en 1x per jaar kan ik de verzekering omzetten van all-risk naar WA+ en omgekeerd. Doe ik dus elk jaar met de schorsing (vanaf vandaag :lol:).

dat kan ook bij FBTO en heb dan alleen een WA verzekering en heb hem op 1 oktober uit de all risk gehaald
en zet hem in maart/april weer op all risk

04 okt 2013 7:53
Profiel
Dat kan natuurlijk ook, maar dan ben je niet verzekerd indien er brand uitbreekt of je auto gestolen wordt.

04 okt 2013 8:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende