Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:43

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Hulp gevraagd! TNT Post speelt mijn DP11 kwijt. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Antwerp
Bericht Hulp gevraagd! TNT Post speelt mijn DP11 kwijt.
Enkele weken geleden met een mede-forum lid overeengekomen zijn DP11 uitlaat over te nemen.

Pakket wordt per TNTPost verstuurd en wordt 2 x maal in de week aangeboden. De chauffeur laat echter geen contactgegevens achter (gsm noch TNTPost emaildadres). Hij tracht ook niet bij de buren aan te bellen (die zeker thuis waren). Aangezien er echter geen retour adres aangegeven stond wordt het pakket naar Den Haag gestuurd bij de onafleverbare pakketten. TNT Post kan ik vanuit Belgie niet telefonisch contacteren. Met veel moeiete en na 2uur zoeken op andere fora vind ik een emailadres waar ze me na 24u een standaard antwoord toesturen dat het pakket terug naar de afzender verstuurd wordt. Ondertussen zijn we enkele weken verder. De opslagplaats in Den Haag kan niet gecontacteerd worden. Je kan er ook niet terecht. De afzender heeft reeds meerdere malen gebeld en formulier toegestuurd zonder gevolg. Ik lees op andere fora dat pakketten in den Haag worden opengemaakt en verkocht.
Online zijn de trackinggegevens verwijderd.

Heeft iemand hier dit ooit voorgehad? Is dr iets dat gedaan kan worden?
Als ik 1 raad mag geven bij het opsturen van pakketten .... laat TNT Post links liggen.

30 sep 2013 10:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Hulp gevraagd! TNT Post speelt mijn DP11 kwijt.
Of gewoon zorgen dat er iemand thuis is....

30 sep 2013 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Ik hang nog wel eens briefjes op voor tnt....
Zodat ze het achterlaten of bij de buren neerleggen....

30 sep 2013 10:57
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Wij doen hier niet anders :mrgreen:
Gaat over en weer :idea:

30 sep 2013 11:02
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bill22D schreef:
Heeft iemand hier dit ooit voorgehad?

Brandstof -tank naar Duitsland verzonden ... track en trace gaf 4 weken lang aan dat het pakket onderweg was - koper verontrust omdat hij mij al betaald had.
In week 5 gaf track en trace aan dat het pakket retour was naar Den Haag :shock: .. en dat terwijl er op het aflever adres 24/7 iemand aanwezig is.

Ook ik was vergeten een afzender op het pakket te zetten.

Bill22D schreef:
Is d'r iets dat gedaan kan worden?

Ik heb toen via de site geklaagt - en het pakket is toen de volgende dag bij de ontvanger in Duitsland afgeleverd.

30 sep 2013 12:20
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Welk mede-forum lid was het?

30 sep 2013 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerp
Thx Olaf. Doe ik meteen!

Ik kocht hem van doktert

viewtopic.php?f=12&t=39147&p=1035218&hilit=dp11#p1035218

Hij heeft al meerdere malen een poging ondernomen om hem terug bij hem te krijgen maar totnogtoe tevergeefs. Ik heb de indruk dat ze mensen van het kastje naar de muur sturen. TNTPost ging onderzoeken wat er in het buitenland gebeurd was terwijl het pakket gewoon bij hen in den Haag ligt. Dan vraag ik me af wat er in het buitenland te onderzoeken valt. Ik wil het gewoon ergens kunnen afhalen of dat ze het terug naar mezelf of de afzender sturen.

30 sep 2013 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
TNT Post is een drama, klantonvriendelijk en slechte service.

Zelf ook een zeer negatieve ervaring met die club.. Pakket naar DE gestuurd, werd het naar het verkeerde adres gestuurd. Zag het direct via T&T, kreeg als antwoord komt goed meneer....dus niet ook niet na 3x met die club gebeld te hebben!!!

Toen maar zelf na DE gebeld de vervoerder die het daar zou afleveren, adres aldaar laten wijzigen en gelukkig is toen alles goed gekomen.

30 sep 2013 13:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
de post in BE en DE is ook :cry:
kreeg pas na 4 weken een pakket aan, dat was aangetekend + priority luchtpost verstuurd vanuit DE.
had al online een klachtenformulier ingevuld en kreeg een droge standaard antwoordmail dat "het onderzoek" tot drie maanden kon duren+
verwijzing dat de verzender eigenaar blijft tem aflevering en ik me tot hem/haar moest richten om evt schade te verhalen.
hoe beter dan zo kan je je handen wassen in onschuld?

van royal airmail UK en koerierbedrijven à la DPD en GLS heb ik wel steeds goede en snelle service.
heel wat online gekochte schoen- en kledingzendingen gaan tegenwoordig via kiala en dat blijkt ook goed te werken.

30 sep 2013 13:34
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
912 schreef:

Niet zo evident soms...

Olaf zijn suggestie voor te klagen is wellicht het beste wat je kan doen. Zeer veel bedrijven hebben grote schrik voor wat online komt.
Ken nog voorbeelden waarbij ze niets doen met je probleem tot je het online aankaart, dan zijn ze er als de kippen bij.

30 sep 2013 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerp
Zoveelste standaard antwoord waarbij TNT PostNL zich beroept op 'internationale afspraken' om uiteindelijk niets voor mij te doen.

Mijn pakket ligt bij hen, met mijn naam en adres erop en heb er dan ook nog enkele honderden euros voor betaald.... Maar dat deert hen niet. Ze spreken liever met de partij waarvan GEEN gegevens op het pakket staat. Het is natuurlijk eenvoudiger om niets te doen en lucratiever om de inhoud te verkopen en het geld op te strijken. Sorry dat ik baal maar ben ondertussen reeds 6 weken op mijn pakket aan het wachten.

"Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend voor u is. Graag informeer ik u verder.

Er zijn internationale afspraken gemaakt met de postorganisaties over het oplossen van deze situaties. Dit houdt in dat de afzender PostNL kan verzoeken om een onderzoek te beginnen naar uw pakket. Ik raad u hierom aan contact op te nemen met de afzender.

Wij informeren de afzender over de status van het onderzoek. U kunt hem of haar desgewenst vragen om u hiervan op de hoogte te stellen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

A. Sijtsma
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten"

01 okt 2013 10:36
Profiel
PorscheForum Junkie
dobbelsteen schreef:
912 schreef:

Niet zo evident soms...

Olaf zijn suggestie voor te klagen is wellicht het beste wat je kan doen. Zeer veel bedrijven hebben grote schrik voor wat online komt.
Ken nog voorbeelden waarbij ze niets doen met je probleem tot je het online aankaart, dan zijn ze er als de kippen bij.

Kijk, als je shampoo bestelt, dan blijf je er niet voor thuis. Pech als dat mis loopt.
Maar als je toch een heel uitlaat systeem laat komen én het wordt twee keer aangeboden... :roll:

01 okt 2013 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerp
Beste 912,

Ik moet spijtig genoeg toegeven dat ik geen rentenier ben (verre van) en in de week moet werken zoals waarschijnlijk de meesten van mede forum gangers. En hard werken zelfs dan nog.... maar ik hoef hiervoor vooral geen medelijden. Ieder staat vrij om die keuze te maken. En ja ik heb een hobby en dat is mijn 911. Bescheiden hobby en tracht hem op te maken met stukken die ik links en rechts vind bij mede-forum leden. De overgrote meerderheid van koerierbedrijven laten contactgegevens achter voor een 2e of 3e aanbieding. Of ze doen zelf de moeite om 2 meter verder te stappen en bij de buren aan te bellen.

912 van je 2 reacties heb ik ondertussen reeds begrepen dat je vindt dat het mijn eigen dikke schuld is. Zoveel is duidelijk en ik denk dat iedereen die dit bericht heeft gelezen het ondertussen heeft gesnapt.

Wat me hekelt zijn mensen die de moeite nemen om commentaren te posten die absoluut geen toegevoegde waarde hebben en anderen absoluut niet verderhelpen. Maar we leven beiden in een democratie en voor de vrije meningsuiting moet eenieder respect hebben.
De bedoeling van mijn bericht was ten eerste om hulp te vragen en vooral ook andere forum leden te verwittigen.

Bij deze zal je eenieder ook begrijpen wat ik van je commentaar denk.
Ik zal de gehele post zo snel mogelijk laten verwijderen via de admin.
Aan eenieder die me verder wou helpen... oprechte Dank.

01 okt 2013 11:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
tnt echt waardeloos. bezuinigingen en personeel in dienst wat niveau sociale werkplaats nog net niet haalt. ook bestuurders die hun zakken vullen.

de klant is de klos ....

Track but No Trace TNT

01 okt 2013 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Maar ik begrijp dat het ontvangst adres in België ligt, dan ligt probleem dus niet bij TNTpost. ( heet overigens al een tijdje postNL)
De bezorging in B is voor de Belgische post. Zei hebben dus verzuimd de melding in de bus te doen dat ze geweest zijn en voor een nieuwe afspraak te maken.
Het probleem en wellicht het pakket ligt dus bij post in België...
Kun je daar niet ergens je licht opsteken....

01 okt 2013 18:23
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik heb het geluk dat de pakketbezorger van PostNL bij ons wel prima werk levert. Ik heb afspraken over wat hij moet doen als ik niet thuis ben en hij doet sowieso standaard een poging om het bij buren af te leveren.

Ik merkte ook meteen toen hij even op vakantie was...

01 okt 2013 18:28
Profiel
Citaat:
Ik raad u hierom aan contact op te nemen met de afzender
Laat doktert dan even bellen....

01 okt 2013 18:29
Profiel
Cayman S
Indien er geen gegevens van de verzender zijn, dan kun je toch ook aangeven dat jij de verzender bent. Maar indien je iets aangetekend verstuurd dan dien je toch je gegevens achter te laten. Op zijn minst je eigen postcode met huisnummer. Of heb ik dit mis?

René

01 okt 2013 19:00
Profiel
Moderator
PF #57
is het dan aangetekend verzonden?

de postpakjesman is de grote vriend van totmbo. komt hier vaker dan ik :cheesy: en als we niet thuis zijn lijkt het soms wel sinterklaas in de schuur. hij heeft volgens mij een sleutel :mrgreen:

01 okt 2013 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerp
TNT Post NL bezorgt in Belgie zelf pakketten. Weliswaar via onderaannemer maar ze rijden in dezelfde wit oranje bestelwagens met hetzelfde opschrift en uniform. Volgens mij zijn het zelfstandige chauffeurs. De Belgische post komt er niet in tussen anders had ik het idd op het postkantoor kunnen ophalen en had ik een Belgisch postbriefje gekregen. Het bericht was echter wel degelijk van Post NL. Het wit oranje formulier. Om een klacht in te dienen moet je een Nederlands adres en telnr.ingeven. Als ik zomaar iets invul loop ik de kans dat het op dat adres afgeleverd wordt. De afzender heeft ook reeds contact opgenomen. Het enigste dat ze antwoordden was dat ze een onderzoek zullen starten om te zien wat misging en dat dat weken/maanden kan nemen. Onderzoek? Ik vraag me af waaromtrent. Ik heb hen meermaals aangegeven waar het pakket zich bevindt, naarwaar het moet desnoods tegen extra betaling en de vraag gesteld of ik het ergens in Nederland kan ophalen. Het enigste wat ze antwoorden is dat ze niets voor me kunnen ondanks het feit ik de eigenaar ben. Mijn adres erop staat. Ik ervoor betaald heb en me best wel kan legitimeren als ze het aanbieden. Ik kan van hieruit niets doen. Telefonisch zijn ze onebereikbaar vanuit Belgie. Is een speciaal 0900 nummer.

01 okt 2013 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Beste Bill2DD,

Het is niet mijn bedoeling geweest om je het gevoel te geven dat je nu hebt. Excuses.

Maar zoals je kan lezen bij de andere reacties is pakketbezorging op zijn minst gezegd een beproeving.
We hebben allemaal die ervaringen.
Dus als ík een belangrijk pakket laat komen, dan probeer ik er op verschillende manieren voor te zorgen dat er een plan B,C en D is.
(Buren, briefjes, iemand thuis laten zijn, etc)

Want het gaat altijd een keer mis...

01 okt 2013 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerp
912,
Geen probleem.
Gewoon erg frustrerend dat ze me niet verder willen helpen bij TNT.
Had ik geweten dat het zo zou lopen was ik absoluut thuis gebleven.

01 okt 2013 23:44
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
TNT moet nog even wennen dat ze geen PTT meer zijn, oftewel nog een beetje ambtenarencultuur.
Komt vanzelf goed, worden vast en zeker door een commercieel bedrijf uit een voormalig derdewereldland overgenomen, en dan is alles weer goed....

02 okt 2013 0:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
912 schreef:
Het is niet mijn bedoeling geweest om je het gevoel te geven dat je nu hebt. Excuses.

Netjes. :thumleft:

02 okt 2013 1:58
Profiel
Neppert
Neppert
Waarom dreig je niet met het inschakelen van de media.
Zeg gewoon dat je iets van de consumentenbond of het programma Radar ofzo inschakelt.
Misschien dat ze hier gevoelig voor zijn, geen enkel bedrijf wil negatief in het nieuws komen!!

02 okt 2013 9:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende