Auteur |
Bericht |
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Accu blijft maar leeglopen.....
Mensen, ik zit met het volgende probleem.(lees uitdaging)
Enkele weken geleden stond ik van de één op de andere dag met een lege accu. De avond er voor nog lekker gereden en de volgende ochtend helemaal niets meer. E.e.a. door laten meten en zowel de accu als de dynamo functioneren naar behoren.(althans bijna dan)
Diverse testjes uitgevoerd zoals het niet inschakelen van het alarm, radio losgekoppeld, carkit losgekoppeld, zekeringen nagekeken, gezocht naar lampjes die per ongeluk blijven branden etc, etc.
Vervolgens een nieuwe accu erin, gaat een tijdje goed, maar na een paar dagen stilstaan ook deze weer leeg.
Ik wordt er een beetje krankjorum van!
Wie heeft er een soortgelijke ervaring gehad of heeft nuttige tips van waar ik de oorzaak zou kunnen vinden. Heb zelfs al gedacht om op de accupool zo'n "afsluiter" te plaatsen, maar dat blijft natuurlijk een lapmiddel.
Wat mij tevens opviel is dat de originele Porsche druppellader die ik altijd aansluit, een rood lampje heeft wat uitgaat als de accu op spanning is. Nu sinds de accuproblemen blijft het lampje onverminderd branden.
Dat er ergens stroom verdwijnt staat wel vast, echter de hamvraag is nu waarheen??
HELP!!
|
16 jul 2005 13:13 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Ivo ....
Kan wel 100'en "plaatsen" noemen waar je stroom kan verdwijnen ...
Kan heel dom een slechte massa zijn ... of kan één of ander onderdeel zijn waar wat aan schort.
De voornaamste mogelijkheden heb je al uitgeprobeerd lees ik ....
Is dan ook geen antwoord op te geven imho zo via een forum ....
Je kan je "krankjorum" zoeken naar zoiets ... geloof me maar ...
Wat ik in jou plaats zou doen ...
Loop langs zo'n erkend Bosch bedrijf ... die hebben echt alle testapparatuur voor handen en halen de "fout" er heel waarschijnlijk vrij snel uit.
succes
Dirk
|
16 jul 2005 13:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Zit er eentje in de Klomp, bij jou om de hoek. In hetzelfde pand als de kartbaan, links ervan als je ervoor staat. Daar heb ik mijn accu gehaald.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jul 2005 14:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ivo is er de laatste tijd nog iets van kabels of stekkers losgeweest die jij niet los hebt gemaakt dus niet de santekraam die met je alarm, radio of carkit te maken heeft
Weet je zeker dat het lampje in de kofferruimte uit gaat als je het draadje volgt kom je bij een stekker die je eventueel even los kunt nemen om te testen of dat het probleem (de uitdaging) verhelpt
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
16 jul 2005 15:46 |
|
|
John
Cayenne
|
Ivo,
Eerst ff een metertje op je accu, zodat je kan zien hoeveel amp. er weg loopt.
En dan 1 voor 1 een zekering lostrekken, weet je in ieder geval wel in welke groep het zit.
Vaak een kleinigheidje.
|
16 jul 2005 18:32 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
En - uit eigen ervaring -
Al gecheckt of je tijdens deze lichte dagen niet toch het hemellampje tussen de zonnekleppen hebt aanstaan...?
Suc7
_________________________________________ Take the long way home....
|
16 jul 2005 22:08 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Ivo heeft een coupé ...
Dirk
|
16 jul 2005 22:51 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Bedankt voor de nuttige tips allemaal...de speurtocht gaat verder.
|
17 jul 2005 2:17 |
|
|
christian
911-964R'dam
|
Ik heb hetzelfde meegemaakt en de storing zat in het klokje. De stekker en printsporen goed schoongespoten met contactcleaner en het euvel is verholpen.
Heb wel een reserveklokje op de plank liggen
|
17 jul 2005 9:25 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
he ivo,
wij hadden hetzelfde probleem! mega-irritant. hoe wij het opgelost hebben? Verkopen dat ding! Succes met de zoektocht!
|
17 jul 2005 23:54 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
....daar zeg je zoiets....
|
18 jul 2005 8:50 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 jul 2005 11:30 |
|
|
gerard 964
914haaksbergen
|
Hallo Ivo,
Ik heb een jaar lang met eenzelfde probleem geworsteld. Nadat het me ondertussen al 2 accu's had gekost heb ik de auto naar een airco specialist gebracht, hij gaf telefonisch (voordat hij de auto had gezien) al aan dat hij dit euvel herkende bij een 964, er waren volgens hem twee mogelijke oorzaken: defect in de regelaar achter het dashbord, of dat de servo's op de kleppen van het aircosysteem bekrachtigd bleven. Dit laatste was aan de hand, de boel gerepareerd en nu alweer een half jaar zonder problemen.
Groet,
Gerard
|
18 jul 2005 22:19 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Bedankt voor de tip Gerard, heb het aan mijn checklist toegevoegd.
|
18 jul 2005 23:52 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Hmm ik mag hier uit begrijpen dat het probleem nog niet is gevonden.
Ook niet in het kachel unit?
Nou dan moeten we maar even aan de slag met de ampre tang.
Want ik denk Accu er uit en starten met een slinger is geen optie?
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
19 jul 2005 22:20 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Even voor de geïnteresseerden onder jullie een vervolg op mijn stroomlek probleem.
Na de diverse adviezen ter harte te hebben genomen ben ik erachter dat het probleem zich iig in zekering 11(binnenverlichting en klokje) begeeft.
Met de zekering erin loopt er 69mA weg, zonder zekering 20mA.
Wellicht kan één van jullie aangeven wat er bij jullie in een 964 aan stroom wegloopt bij stilstand(alles uitgeschakeld).
Het klokje heb ik verwijderd en het probleem bleef.
Ook de binnen verlichting bood géén soelaas.
Hebben jullie verder nog suggesties?
Alvast dank.
Ivo.
|
23 jul 2005 15:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vraag even aan Vinny wat hij allemaal nog meer via die zekering heeft aangesloten
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
23 jul 2005 15:30 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Niks...hij is net weg
|
23 jul 2005 15:47 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Volgens mij zit er niks meer op.
Het is een leuk zoek klusje maar goed.
We zijn al weer een heel eind.
Ben benieuwd of dit het is.
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
23 jul 2005 16:13 |
|
|
horn
PF #57
|
verlichting onder de voorklep? verlichting in je handschoenenvakje?
ik schiet ook maar blind op doel...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jul 2005 17:29 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Ook dit keer mist "ie" het doel...
Was al gechecked, maar evengoed bedankt.
|
23 jul 2005 23:40 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
omdat 49Mamp een heel GEWOON verbruik is voor een klokkie natuurlijk.
Uiteraard blijft je probleem bestaan
Met 49Mamp zuig je geen batterij leeg op een paar weken hoor
Je hebt nu enkel ontdekt dat je klokkie stroom verbruikt en normaal werkt.
Dirk
|
24 jul 2005 0:55 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Das nou precies de reden dat ik graag wil weten hoeveel mA er wegloopt onder normale omstandigheden. Dat er aan het klokje niks mankeert is me duidelijk, echter in vergelijking met de 944 van Vincent zag ik dat daar slechts 7mA wegloopt in ruststand. Dus wie me kan vertellen wat dat bij een 964 hoort te zijn mag het zeggen.
|
24 jul 2005 1:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... wat voor een 964 heb jij
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
24 jul 2005 10:50 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
|
24 jul 2005 12:17 |
|
|