Auteur |
Bericht |
porschenot
ex 993 ex 996
|
ultieme rijmachine, de GT3
|
23 jul 2013 22:06 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Chris Harris in de GT3, geweldig als altijd!
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 jul 2013 22:24 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Mooi filmpje! Wat een affengeile Porsche is deze GT3 toch!!!
|
24 jul 2013 10:16 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Top Gear review van de GT3 http://www.TOPGEAR.com/uk/car-news/porsche-911-gt3-first-drive-2013-07-24Incl. link naar filmpje met the STIG! (alleen nu even offline...)
|
24 jul 2013 22:05 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Ik vindt het de mooiste 991 tot nu toe. Maar het lijkt wel een grote auto zo op de foto's....
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
25 jul 2013 11:35 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
De 991 is ook een grote auto geworden, zet'm maar eens naast een F model. Een Cayman GT3
|
25 jul 2013 11:39 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Tsja...maar een échte gt3 gaan de van de Cayman niet maken
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
25 jul 2013 14:07 |
|
|
de911gek
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Vanaf prijs in NL: 195.300 euro.....
....In Duitsland: 137.500 euro....... aardig verschilletje....
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
04 okt 2013 17:32 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Tja, dan hadden maar Duitser moeten worden.....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 okt 2013 18:01 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
voor 't eerst dat de GT3 duurder is dan de turbo.....en dat alleen maar door de co2 ...
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
04 okt 2013 20:18 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Lang leve de marketing boys....
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
04 okt 2013 21:02 |
|
|
de911gek
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Klopt... Hier in Duitsland is de Turbo nog altijd duurder dan de GT3.... Zo'n 30k....maar ja, hier zit de CO2 uitstoot niet als zodanig verwerkt in de aanschafprijs...
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
05 okt 2013 9:43 |
|
|
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
http://youtu.be/XK4seShBn5gAls ik dit zie/hoor kan ik me weinig voorstellen bij de discussie over het missen van de handbak
_________________________________________ air supremacy
|
05 okt 2013 9:55 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
IK heb mijn hele leven met een handbak gereden en nu sinds 4 jaar een PDK. Ik mis het schakelen voor geen meter! PDK is aan alle kanten sneller, beter, makkelijker en zeker net zo veel beleving. Maar ja, als je perse een derde pedaal nodig hebt omdat je anders het "gevoel" mist?
|
05 okt 2013 21:42 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
....dan ben je gewoon geen purist.
Maar die zijn er nog wel....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
05 okt 2013 22:00 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Is ook zo. Ik ben zeker geen purist.
|
05 okt 2013 22:55 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Je bent dus een purist als je het gaaf vind om in een achterhaalde handmatige versnelling te roeren. Apart
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
05 okt 2013 23:55 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Ongeacht de auto: als IK de auto bestuur wil IK bepalen wat er gebeurt, dus wanneer IK wil opschakelen of juist terug enz. en niet de electronica. Die electronica kan het waarschijnlijk veel beter, maar IK wil het doen. Als het samenspel van handen, voeten, stuur en pedalen goed verloopt, geeft dat een geweldig gevoel. "Shifting gear must be rewarding" !!! Maar ik vrees dat ik uiteindelijk word ingehaald door de tijd en zijn ontwikkelingen.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
06 okt 2013 0:21 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Ik zie het probleem niet, bij PDK in manual mode bepaal jij wanneer er geschakeld mag worden niet de electronica. Het samenspel is er nog steeds alleen scherper en sneller en 1 voetje minder
|
06 okt 2013 0:58 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
|
06 okt 2013 1:26 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
In dergelijke auto's worden je vauten electronisch gecorrigeerd. Dus niet jij kan goed rijden, maar je auto bepaald dat.... Over een paar jaar druk je op een knop, en dan kan je driftend door een bocht.....dan kan je trots vertellen hoe jouw auto door een bocht kan driften, maar jij kan het nog steeds niet! Je geeft de controle uit handen. Je koopt je eigen tekortkoming af. Alle uitdagingen worden je afgenomen. Het is geen kunst om 300 te rijden als je het maar kan betalen. Dat is mijn bezwaar tegen electronica, en dat er een groeiende vraag is naar dergelijke producten zegt iets over hoeveel mensen nog in eigen hand willen houden. Dat neemt niet weg dat ik de nieuwe GT3 maar wat graag zou willen rijden.... .....kan ik tijdens het rijden tenminste nog wat Whattsappen...heb ik mijn handen vrij, knie aan het stuur, en gáán!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
06 okt 2013 1:27 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Hee Steef, die 964 van jou, die heeft geen electronische hulpmiddelen die de bestuurder "helpen" ??? Inruilen dat ding! en voor straf eerste generatie van de 911 gaan rijden
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
06 okt 2013 2:41 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Nou... PDK in manual, Sport plus on, PSM off....... nu wil ik wel zien wie mijn vauten corrigeerd
|
06 okt 2013 4:21 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
inderdaad, wat Subdriver zecht!
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
06 okt 2013 5:03 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Purist (nix stuurbekrachtiging, nix rembekrachtiging, nix electronica) zegt: doe mij maar een witte!!! Anne -voorallesiswattezeggen- 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
06 okt 2013 9:02 |
|
|