Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:01

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche Boxster 986 'make-over' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: Porsche Boxster 986 'make-over'
pa951 schreef:
Geen updates meer? :popcorn:

:shock:

14 sep 2013 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Aloha iedereen!

Sorry voor het gebrek aan updates, maar het is hier de laatste tijd zo druk! Ik bewel van plan om het project nu verder op te pikken en hem piekfijn in orde te maken! Bedoeling is om er een fijne daily driver van te maken! Er is nog wel erg veel gebeurd en daar post ik deze avond en de komende dagen zeker en vast foto's van!

Stay tuned en iedereen bedankt voor de interesse dat is altijd plezierig!!

Groetjesss!!

16 sep 2013 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Ahoi!!

Ik had beloofd om enkele foto's te posten van de vooruitgang van de Boxster dus belofte maakt schuld!

De idee was om hem mat zwart te maken met rode accenten. We wilden daarbij de werking van Plastidip eens uitproberen en dit was een leuk experiment! Maar nu zijn de plannen weer iets gewijzigd! Omdat het een Daily Driver wordt, gaan we toch voor een stevige laklaag gaan die we met een gerust hart kunnen poetsen of eens door de wasstraat rijden! De kleur blijft nog eventjes geheim (lees: nog niet helemaal beslist), maar het wordt sowieso iets fel!

Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ondertussen is er weer heel wat veranderd tov de foto's. Het stuur is een zwart geworden, de handrem ook, de versnellingspook is rood met alcantara en zo nog wel wat zaken! Maar dat zal dus nog eens allemaal aangepast worden! Op de foto's was ook de Plastidip nog niet gespoten! Deze avond zal ik nog enkele piccies nemen van de huidige toestand vooraleer hij weer 'gesloopt' wordt!

Hij heeft ook een onderhoud gehad, we hebben de oliefilter, olie, pollenfilter, luchtfilter (Pipercross, SUPER RESULTAAT), bougies en hij loopt als een zonnetje! Echt een super wagen!!

Ben alleen nog op zoek nog mooie 18 inch (of misschien zelfs 17) wielen met goeie banden om het comfort wat op te trekken

Geef me jullie mening maar!

17 sep 2013 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
ja
in de Krimpenerwaard
op de rode luchtroosters na, vind ik 'm niet verkeerd :wink:

Echte Belgische tuning :lol:

17 sep 2013 11:40
Profiel WWW
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Niet slecht. Matzwart met rood :thumleft:
Alleen dat stuur :shock:

Ik wacht op de volgende configuratie.

17 sep 2013 15:29
Profiel
PorscheForum Rookie
E-L
kan niet wachte op het eindresultaat ziet er nu al best dik uit vind ik dan. Fel geel met zwart lijkt me wel een mooie kleuren combi :D

18 sep 2013 0:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Vind dat matzwart niet zo top, volgens mij ook veel vlekken erin (of het lijkt zo op de foto's).
Waarom al die rode accenten? De spiegels kan ik nog inkomen maar de grilles in de voorbumper en in de flanken zijn naar mijn smaak wat over de top.

Verder heb ik veel waardering voor het werk dat je er weer in hebt gestopt.

18 sep 2013 10:58
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Na het zien van de Foto's wilde ik zegge, aaarrrgggggg dat stuur, maar lees dat het inmiddels zwart is.

Succes met de verdere voortgang, ben benieuwd naar de felle kleur..........

18 sep 2013 14:47
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
felix bahama 912 schreef:
Waarom al die rode accenten? De spiegels kan ik nog inkomen maar de grilles in de voorbumper en in de flanken zijn naar mijn smaak wat over de top.

Ik dacht het ...

Felix schreef het :thumleft:

18 sep 2013 14:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ja
in de Krimpenerwaard
Ik hoop trouwens voor je dat je de plastidip er een beetje makkelijk afkrijg.
Heb daar wel een aantal verhalen over gehoord dat er dan wel een laag of 3 a 4 op moet zitten :wink:

18 sep 2013 15:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Gelderland
Zit in nl een bedrijfje dat voor 750€ je auto matzwart spuit. Ook een leuke optie. Keiharde lak gaat er nooit meer af :mrgreen:

18 sep 2013 20:34
Profiel
Amsterdam
Mss heb ik geen smaak, maar mij doet het resultaat een beetje denken aan een kermis-attractie. :scratch:

19 sep 2013 8:40
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Was het niet handiger geweest om wat foto's in Photoshop te bewerken alvorens e.e.a. aan te brengen op de auto?
Met alle respect voor het werk dat er in zit, het ziet er naar mijn mening nogal bij elkaar geraapt uit. Mat, glans, rood, zwart, grijs, alu-delen, houtaccenten....
Minder is vaak meer.

19 sep 2013 12:53
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
pa951 schreef:
Zit in nl een bedrijfje dat voor 750€ je auto matzwart spuit. Ook een leuke optie. Keiharde lak gaat er nooit meer af :mrgreen:

Je hele auto spuiten voor 750 euro?!
Ik geloof nooit dat je dan goed spuitwerk krijgt. Doe je misschien met je 10 jaar oude golf als je het kleurtje zat bent, maar voor een Porsche moet men grondig te werk gaan en dat gaat m.i. niet voor 750 euro...

19 sep 2013 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
hoe verpest ik een porsche deel 1 .......

19 sep 2013 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Lezen is soms handig ;-) Zoals ik dus al had geschreven:
-Plastidip was op de foto's nog niet gespoten, op de foto's is slechts een zwarte onderlaag te zien om de plasti dip beter te laten dekken
-Stuur is inmddels vervangen door een zwart exemplaar en uiteindelijk komt er wel een driespaaks exemplaar in
-Houten versnellingspook is vervangen
-Handrem is vervangen

Dus het samenraapsel van houtaccenten snap ik niet zo goed :D De auto in z'n huidige format bevat enkel rood en mat zwart zowel binnen als buiten ;-) Dan nog mag je het van mij gerust een samenraapsel noemen hoor, want dat is het ook :D

Fotoshop is leuk, maar in het echt is het nog altijd veel leuker, een blik plastidip kost €80 en daar hebben we de hele wagen mee gedaan! Heb trouwens altijd al eens een matte auto gewild en dat is nu gelukt! Dan is het weer tijd voor iets anders!

Zal proberen om zo snel mogelijk nog enkele foto'tjes te posten

19 sep 2013 15:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
De meeste punten die je noemt, had ik begrepen. Ik dacht alleen dat met Plastidip de rode accenten waren aangebracht (terwijl in de tekst stond dat de Plastidip nog niet was aangebracht... :scratch: ) en dat de auto zwart gewrapt was.

Maar houd ons op de hoogte! :D

19 sep 2013 16:36
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
LeoH schreef:
Mss heb ik geen smaak, maar mij doet het resultaat een beetje denken aan een kermis-attractie. :scratch:

Dat was ook mijn 1e gedachte. Maar het is jouw auto en als jij er happy mee bent :thumleft:

20 sep 2013 10:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Origineel grijs met zwarte bumpers en hardtop leek een beetje op een GT2 of zo.
Vonnik wel heel aardig ... :popcorn:
Mooi project trouwens en je neemt er lekker de tijd voor ... :res:

21 sep 2013 10:16
Profiel
Omg. Amsterdam
Kleur zelf kan mij ook niet echt warm maken maar het model bij elkaar wel! :thumleft: staat goed die velgen, bumpers en kap! Ik zou zelf alles ook lekker in een flitsende kleur spuiten... knal geel of groen en dan wel met witte knippers voor ;) (groen zoals die boxster van DO destijds)

28 sep 2013 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Internal Control Manager
België
Net even de hele topic doorgelopen, mooi project, alleen was het (voorlopig) eindresultaat een beetje een domper. De kleuren verknallen de mooie onderdelen... Die accenten zijn ook echt wel passé, lijkt teveel op een Getunede Golf... Ik zou persoonlijk voor een unieke kleur gaan, zonder accenten, dan komt de carrosserie meer tot zijn recht. En ik ben met je eens dat een felle kleur hier wel past, hoewel ik toch voor een originele Porsche kleur zou gaan. Geel lijkt me hier wel iets!

Oh ja, en haal die lelijke covers van de lichten! :P Die koplampen zijn best mooi zoals ze zijn, die covers ogen goedkoop.

06 okt 2013 10:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Volgens mij is over de koplampen ook de 'zwarte onderlaag' gespoten. De koplampcovers hebben namelijk gaten voor de knipperlichten en het grootlicht.

06 okt 2013 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Internal Control Manager
België
Het is een beetje jammer dat men de wagen teveel op de Cayman wil doen lijken.

Ik vind de styling op zich geslaagd, maar ben nooit fan geweest van matte wagens, persoonlijke voorkeur uiteraard.
Ik vind het wel geslaagd om onderdelen van een ander model te gebruiken en zo de wagen te personaliseren, de wagen wordt speciaal en toch blijft alles Porsche.
Voor mij is dit nog een schoonheid in wording, zeker en vast met potentieel.

06 okt 2013 12:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
dit is uiteindelijk van het project geworden en hij staat inmiddels te koop voor 13K
ik zou er een velg onder doen die wat beter bij het riviera blauw retro kleurtje past en andere lampen voor- en achteraan :thumleft:
ben ook wel benieuwd of het interieuur met rode accenten er nog in zit met deze kleurstelling?

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door dpRide op 13 apr 2014 9:00, in totaal 3 keer bewerkt.

12 apr 2014 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Kijk dat ziet er stukken beter uit!

13 apr 2014 0:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende