|
ultieme rijmachine, de GT3
Auteur |
Bericht |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
+1.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
06 okt 2013 9:11 |
|
|
de911gek
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
06 okt 2013 9:35 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Zoveel hulpmiddelen heeft de 964 niet (stuurbekrachtiging, ABS) Totmbo moest er ook mee kunnen rijden.... Dat heeft wel degelijk bij aanschaf meegespeeld. 2.0/2.2/2.4 of 3.0 Carrera mag er óók komen hoor. Maar laatste hardcore 997 ben ik ook niet vies van. Maarrrrrrr, nou wordt die 991 de hemel in geprezen, en dan wordt ik toch wel wat week in de beentjes.... Maar die is boven budget
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
06 okt 2013 10:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geef mij maar een PDK Ik ben altijd te veel aan't genieten van het sturen en kom dan pas na of in de bocht erachter dat ik was vergeten om te schakelen. Mijn 997 is mijn eerste automaat in een Porsche, de vorige zeven waren allemaal handbak. Ik ga NOOIT weer terug naar een handbak. Laat de computer maar de schakelen doen, tenminste vergeet mijn Tip nooit om te schakelen en kan ik direct weer knallen na een bocht.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
06 okt 2013 15:24 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Mijn 'RS'je is behoorlijk puur: luchtgekoeld, geen stuurbekrachtiging, ABS, airco, verwarming, elektrische ramen, etc. Ik geniet er altijd geweldig van om er mee te rijden maar vond het drie weken geleden ook geweldig om na een weekendje Nordschleife de P op de trailer te rijden en weer in mijn comfi Beamer te stappen. Ben ik dan een halve purist? Ik zou dolgraag naast mijn 964 een 991GT3 aanschaffen met de zogenaamde comfortstoelen. Lekker als purist de toerist uithangen in Zuid-Europa, Schotland, etc. Lang leve de (technische) vooruitgang!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
06 okt 2013 18:04 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Handbak! http://www.youtube.com/watch?v=rh6bwZ4ooTIHeb nog geen hulpmiddelen als PDK of blauwe pilletjes nodig...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
07 okt 2013 9:23 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Toen moesten ze nog werken......ook een spektakel als er mis geschakeld werd! Rondetijden liggen er niet ver naast. Kosten zijn mede door de elektronica niet meer te handhaven. En wat is er leuk om voor elk dingetje in een auto een laptop te moeten aansluiten?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
07 okt 2013 9:51 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Jij lijkt me ook echt iemand voor winterbanden
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 okt 2013 20:52 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Net terug van de NS. Gewoon heen en weer gereden. Volgende keer ook op de trailer denk ik, de autobahn (61) is net zo frustrerend als de nederlandse snelweg. On Topic; tuurlijk moet die GT3 een handbak hebben. Schakelen is de helft van de beleving of in ieder geval een kwart, naast gas geven/sturen/remmen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 okt 2013 20:55 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Mailtje naar Tesla dan maar.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
07 okt 2013 22:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
je kent me zo goed
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
07 okt 2013 22:12 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Gereden met PDK transmissie. Niks mis mee. Ik voorzie over 10 jaar dat een nieuwe auto standaard PDK-achtige bakken standaard heeft.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
07 okt 2013 22:22 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Purist : anti technologie? Dan zou je met paarden moeten racen ipv auto's . Schakelbak of niet, volgens mij ligt dat gewoon aan je voorkeur. De ene gaat eerder voor de snelste rondetijden, de ander voor de beleving met het schakelen er bij. Voor mij ben je daarom niet meer of minder purist dan de ander. Want een snelheidspurist zou 100% voor de automaat gaan natuurlijk.
|
07 okt 2013 23:23 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Het is juist een uitdaging om een race zonder schakelfouten te kunnen uitrijden, ik vindt het jammer dat die uitdaging weggenomen wordt. Racen gaat over 'Living on the edge'. Omdat het sport is, mogen van mij alle menselijke fouten uitgebuit worden, inclusief een handbak. Wordt straks een computer geaccepteerd in de F1 die de ideale lijn voor de coureur berekend, en dat nog corrigeerd ook? Is F1 nog leuk als er geen coureurs meer nodig zijn? Wat maakt dan de sport nog interessant? Gaat het over de mensen of over de techniek.... Accepteren we straks een nieuwe 991, waar geen stuur meer in zit? Die dat automatisch doet? Waarom wil je dat stuur dan nog in je handen hebben, das dan wel heel ouderwets! Of willen we toch nog iets doen..... Je wilt wel sturen, maar niet zelf roeren met die pook? Dat vind ik dan zwak, maar ja, dat mag ik vinden. Ik denk niet dat de Donkervoort eruit gaat! Als ik rust wil en een luie bui heb, pak ik de V70.....zeker geen sportwagen waar een automaatje in zit, maar ja, ook ik ben een mens, ik wordt ook ouder, en ook ik wil misschien niet meer een hele reis schakelen, we mogen toch nergens meer jakkeren. Als opa vertel ik mijn kleinkinderen straks met trots en een schittering in mijn lieve kraaloogjes dat we vroegah in 6 uurtjes naar Oostenrijk reden, knipperlicht naar links, groot licht als je eraan kwam, druk roerend met die pook.....daar werd je niet moe van, daar kreeg je energie van! Vroegah deden we Spanje in een dag, een werkdag! Ik denk dat beide technieken naast elkaar kunnen blijven bestaan, maar keuzevrijheid is het mooiste goed dat er is.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
08 okt 2013 0:33 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Helemaal mee eens Steefie
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 okt 2013 13:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 okt 2013 13:06 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Dat is hem nou net...mijn 997 is ook mijn DD. Waarom een Porsche kopen als je niet ieder dag van kunt genieten
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
08 okt 2013 21:01 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
OK dan mag het
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 okt 2013 9:06 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: ultieme rijmachine, de GT3
| | | | steef schreef: Het is juist een uitdaging om een race zonder schakelfouten te kunnen uitrijden, ik vindt het jammer dat die uitdaging weggenomen wordt. Racen gaat over 'Living on the edge'. Omdat het sport is, mogen van mij alle menselijke fouten uitgebuit worden, inclusief een handbak. Wordt straks een computer geaccepteerd in de F1 die de ideale lijn voor de coureur berekend, en dat nog corrigeerd ook? Is F1 nog leuk als er geen coureurs meer nodig zijn? Wat maakt dan de sport nog interessant? Gaat het over de mensen of over de techniek.... Accepteren we straks een nieuwe 991, waar geen stuur meer in zit? Die dat automatisch doet? Waarom wil je dat stuur dan nog in je handen hebben, das dan wel heel ouderwets! Of willen we toch nog iets doen..... Je wilt wel sturen, maar niet zelf roeren met die pook? Dat vind ik dan zwak, maar ja, dat mag ik vinden. Ik denk niet dat de Donkervoort eruit gaat! Als ik rust wil en een luie bui heb, pak ik de V70.....zeker geen sportwagen waar een automaatje in zit, maar ja, ook ik ben een mens, ik wordt ook ouder, en ook ik wil misschien niet meer een hele reis schakelen, we mogen toch nergens meer jakkeren. Als opa vertel ik mijn kleinkinderen straks met trots en een schittering in mijn lieve kraaloogjes dat we vroegah in 6 uurtjes naar Oostenrijk reden, knipperlicht naar links, groot licht als je eraan kwam, druk roerend met die pook.....daar werd je niet moe van, daar kreeg je energie van! Vroegah deden we Spanje in een dag, een werkdag! Ik denk dat beide technieken naast elkaar kunnen blijven bestaan, maar keuzevrijheid is het mooiste goed dat er is. | | | | |
Mooi gezegd. Mee eens. Purist of oude jippie, ik wil gewoon zelf schakelen.
|
11 okt 2013 14:09 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|