Auteur |
Bericht |
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Hallo, Ik ben Wilco en kom uit Lunteren. Ik heb hier al een topic lopen in het te koop gevraagd, en heb inmiddels dan ook een 911T Gekocht uit 1971. In het volgende linkje kunt u zien hoe de aankoop van mijn huidige 911T tot stand gekomen is: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=39518Het idee is om deze auto in zijn geheel opnieuw klaar te maken vanaf het kale chassis. Ik houd de grote lijnen origineel, maar ik zal diverse dingen veranderen voor het verbeteren van de betrouwbaarheid en het verbeteren van de wegligging enz, maar alles zo dat hij ten alle tijden weer makkelijk terug te bouwen is naar het origineel. Bij deze een paar foto's van het ophalen en hoe ik hem nu heb staan (mijn excuses voor het watermerk, ik hoop deze spoedig te kunnen vervangen zonder) : Ik ga binnenkort beginnen aan het klaarmaken/restaureren van deze auto, maar nu al heb ik veel vragen waar ik niks over kan vinden. Mijn 911 staat op papier als 911114, weet iemand wat dit precies inhoud en waarom hij zo heet? Ook heb ik een vraag over de opties die deze auto heeft. Kan iemand mij helpen wat deze precies betekenen? De opties van deze auto zijn als volgt: 470, 490, 975 Ik weet dat mijn auto voorzien is van een 901-bak, maar deze schijnt nogal zwak te zijn. Eigenlijk ben ik blij met deze auto om zijn Matching-numbers, maar ik zit er hard over te denken om de bak te gaan vervangen voor een 915 exemplaar, maar misschien dat het modificeren van de 901 een betere optie is, wie zou mij hier wat meer duidelijkheid over kunnen geven ?
|
05 okt 2013 16:51 |
|
|
Patrick
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
O.a. hier kun je de codes opzoeken. http://www.kindel.com/Porsche/options.asp http://www.porschemag.com/render.cfm?so ... tion_Codes http://members.rennlist.com/vilhuer/options.pdfCode Option Description 470 Without spoilers, in conjunction with turbo look 490 Hi-Fi sound system 975 Velour carpet in luggage compartment Zou dit kunnen kloppen ?
|
05 okt 2013 17:04 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
De 470 snap ik niet helemaal omdat mijn auto standaard geen spoilers etc heeft, en waarom het hebben van "geen" een optie zou zijn 490: Hi-Fi kan altijd en ik weet niet wat dit zou moeten zijn geweest. Er zit nu een yamaha radio met cassette in met maar 1 box die in het dash gemonteerd zit. 975: Deze is volgens mij al eens vervangen, maar kan ik er straks wel weer correct in monteren als ik weet dat dit er in hoort te zitten
|
05 okt 2013 17:31 |
|
|
bully
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Turbo-look in 1971?
|
05 okt 2013 18:02 |
|
|
Patrick
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Poging 2 470- Comfort equipment for T model 388,50 M 470 : Comfort group for T-model: Velouren carpeting Gold ”Porsche” nameplate and model number Aluminium door sills 911S rubber mouldings on bumpers and below doors Chrome rocker panels 911S instruments Rubber bumperettes Leather covered steering wheel M 490 : Retractable antenna, left side, noise suppression M 975 : Forged alloy wheels (5½ x 14) with tires 185 HR 14 Bron : http://www.early911sregistry.org/forums ... tion+codes
|
05 okt 2013 20:04 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Nou daar is tie dan .. Mooi man !!! Succes met de restauratie Ben benieuwd !
|
05 okt 2013 22:17 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
| | | | Patrick schreef: Poging 2 470- Comfort equipment for T model 388,50 M 470 : Comfort group for T-model: Velouren carpeting Gold ”Porsche” nameplate and model number Aluminium door sills 911S rubber mouldings on bumpers and below doors Chrome rocker panels 911S instruments Rubber bumperettes Leather covered steering wheel M 490 : Retractable antenna, left side, noise suppression M 975 : Forged alloy wheels (5½ x 14) with tires 185 HR 14 Bron : http://www.early911sregistry.org/forums ... tion+codes | | | | |
Dit Klopt Als een bus Thanks Ik denk dat dit wel leuke opties zijn en heb er ook weer van geleerd. Ik wist niet dat de goudkleurige letters op de achterklep optie waren. Dat er verschil zit in de tellers wist ik ook al niet en is daarom ook erg leuk om te weten. Vandaag wil ik even de nummers vd bak gaan opzoeken op de bak om te kijken of ik wel 1 heb die goed bruikbaar is. Mijn voorkeur zou zijn om alle originele componenten te behouden zoals de Motor en Bak, maar deze dan wel aan te passen of te verbeteren zodat de auto goed rijdbaar is door de zwakke plekken er uit te halen. De 901-bak schijnt nogal wat problemen te hebben met de lagers enz, maar er zijn dan weer verschillende 901 bakken waarvan de 1 beter is dan de ander.
|
07 okt 2013 8:15 |
|
|
piewie
911 T 2.2 targa 1971
964 c2 1990 ////////
911 S 2.2 targa 1971baarle Nassau Hertog nl/be
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
tip een mailtje naar : Marc.Noack@porsche.de waarin je het chassis nummer en je motornummer en eventueel de nummer van je versnellingsbak ook opgeeft. En dan krijg je GRATIS van porsche zelf een mail terug hoe je auto is afgeleverd (kleur opties enz ) af fabriek.
|
07 okt 2013 8:33 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Perfect Ik heb deze man een mailtje gestuurd in het Engels en hoop dat hij mij meer kan vertellen
|
07 okt 2013 9:09 |
|
|
hansvdc
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Ik zou denken dat je met deze porsche zo zou kunnen rijden. Ziet er nu al mooi uit....
|
08 okt 2013 7:58 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Hij is idd al behoorlijk netjes en ik zou er mee kunnen gaan rijden, maar hij komt uit de US en is niet behandeld tegen roest zoals hier. Het rubber wat op de bodem en in de wielkasten zit, is helemaal uitgedroogd en delen zitten los waardoor alles erg snel zal roesten. Ik kan hem natuurlijk behandelen hier voor, maar ik heb er voor gekozen om hem helemaal perfect te maken. Hij is nu eenvoudig te restaureren wat mij veel tijd en geld bespaard en het resultaat zal een stuk beter zijn dan wanneer ik met een hele slechte zal beginnen om klaar te maken. Het torretje kan ook wel een frisse opknapbeurt gebruiken, want is ook al 40 jaar oud en is ook toe aan groot onderhoud. Dit alles heeft mij doen besluiten om alles perfect klaar te maken, maar met een draai er aan omdat ik wat dingen wil gaan verbeteren voor de looks of om de auto beter betrouwbaar te maken, want is niet voor in de vitrine, maar wil er lekker mee gaan rijden op de mooie pekelvrije dagen Ik moet een paar plaatdelen vervangen zoals het frontje. Daarna laat ik de koets dompelen en KTL behandelen. De auto word dan opnieuw gespoten van binnen en buiten en behandeld tegen roest. Hierna kan ik hem perfect opbouwen en delen netjes maken of vervangen waar nodig. Er zitten maar weinig onderdelen aan deze auto wat het opbouwen makkelijk maakt. De motor wil ik compleet reviseren met de volgende aanpassingen: - S-zuigers - S-nokkenassen - throttle bodies (injectie) - Dis-bobine - KMS computer (mp35) - Sterkere oliepomp - (andere) oliekoeler Versnellingsbak compleet reviseren en zo nodig verbeteren of vervangen voor een 915, maar liever het origineel behouden. Chassis: - Bilstein verlagingsetje - Betere stabi's - kofferklep met de vuldop daar doorheen - S-Voorbumper - Kofferklep met snelsluitingen - Uitlaat met dubbele eindstukken en misschien wel megafoon exemplaren. - Halfe schroefkooi (Origineel Porsche) - oldscool kuipjes, sportstuur en 4-punt gordels - Semi-slicks op waarschijnlijk deze 15"Fuchs velgen die er al onder zitten, maar de Compomotive's vind ik ook heel mooi Ik weet niet of het zonde is van de auto, maar ben niet van plan om hem ooit weer weg te doen. Ik heb heel veel spijt gehad van de hele mooie 964 die ik heb verkocht, maar ben erg blij met dit oudere model.
|
08 okt 2013 9:45 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Hardstikke mooi wat je allemaal van plan bent met die auto, echter je gaat nu 30-40K? Uitgeven aan een auto die dat geld na restauratie nooit meer gaat opleveren. Daarom was het slimmer geweest om een "S" te nemen en die netjes te maken. (Prijzen van de s'jes gaan tegenwoordig ook al richting 130k ) Tenzij dat het je allemaal niet boeit en je geld genoeg hebt......
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
08 okt 2013 10:23 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Er is de laatste tijd veel veranderd voor wat de prijzen en het aanbod betreft. Een nog te restaureren E vragen ze al 40K voor en een S gaat in matige tot slechte staat voor 80K weg. Deze auto is in een nette staat, matching numbers en heeft mij 34.500 gekost. Ik steek er nog eens iets van 25K in waardoor hij op zo'n 60K zit wat hij echt wel weer op gaat brengen binnen 10 jaar. Ik heb een eigen bedrijfje en betaal niet het geld voor onderdelen, spuiten enz wat jullie zouden moeten. Ik ben dealer van veel merken en vrienden van mij spuiten de auto's voor mijn klanten, maar ook voor mijzelf Als voorbeeld heb ik een 964 Carrera 4 gekocht voor 40K in een tijd dat ze tussen de 20 en 25K zitten. Na 1 jaar was ik mijn auto weer kwijt binnen een week voor dit zelfde bedrag. Je moet zorgen dat hij of bijzonder of/en perfect is en zal dan altijd het bedrag weer terug ontvangen, maar daar gaat het bij mij niet om. Ik maak deze auto klaar om er regelmatig mee te kunnen gaan rijden en om nooit weer weg te doen. Ik moet je ook zeggen dat ik een E of een S helemaal niet zo zie zitten, want dan zou ik hem helemaal origineel moeten houden wat ik niet wil en het mechanische injectie vind ik al helemaal niet wat. De T is veel makkelijker om te bouwen naar de normale injectie en ontsteking waardoor hij een stuk beter zal rijden en met een vermogen van zo'n 200pk. Ook stationair zal hij mooier lopen omdat dit nu met de computer afgeregeld gaat worden. Benzinesoorten is ook geen probleem meer als deze straks klaar is dan alleen nog een kwestie van een keer afstellen. Mocht ik hem later ooit weg doen, kunnen de Webers er altijd weer op terug. Ik vind het leuk er mijn eigen draai aan te geven ipv een Originele S te bezitten en waar ik niks aan mag veranderen omdat hij dan ineens nog maar de helft waard is. Even een plaatje van de 964 uit 93 die ik heb gehad:
|
08 okt 2013 12:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
leuk project man!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 okt 2013 15:31 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Mooi project man, hou het in de gaten!!
Ben zelf 2 motoren aan het bouwen, beiden 4 cilinders (noem het een tik, iets met perfecte balans en zo).
1 gaat 100/105 pk opleveren met big bores, een 123 tune ontsteking, de juiste uitlaat en verbeterde solexen, de andere motor gaat tegen de 170 pk leveren met 1900 cc.
Beide originele Porsche 912 motoren. Wisselen kost een uur, max. 2 uur, dus ga ik een paar keer per jaar wisselen want 15.000 km p/j is teveel voor 170pk in je 912.
Als de beide Porsches klaar zijn doen we eens een bochtig stukje.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
08 okt 2013 15:59 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Klinkt als een uitdaging, maaaarre om het helemaal eerlijk te doen moeten we en een paar bochtige weggetjes pakken en een een team neer zetten voor het beoordelen van het geluid en zou dan maar zo gelijkspel kunnen zijn Ik weet dat de 912 goed is voor wat de wegligging betreft, maar moet dan wel een LWB zijn denk ik. Ik heb bewust voor een LWB gekozen om de betere wegligging tov zijn voorgangers. De motor was een eenvoudige keuze, want ben verslaafd aan het mooie geluid wat uit de 2.2 komt Ik moest uiteindelijk kiezen tussen weer een 964 of de 911 van tussen 70 en 74 en hiervan vind ik de 71 de mooiste om het mooie ronde spiegeltje, goudkleurige letters op de achterzijde en de alu/chrome kleurige rooster in de motorkap enz, maar heb ik werk aan en er hangt inmiddels een behoorlijk prijskaartje aan. Puur omdat de 964 een lastige en dure auto is in onderhoud en om te rijden en om het geluid wat binnen in de auto niet hoorbaar is, ben ik voor dit oudje gegaan en ben erg blij met de keuze Ik heb nog even wat ander werk te doen, en ben nog aan het herstellen van 2x een hartaanval, daarna ga ik er lekker mee aan de gang en kan niet wachten tot ie weer rijdbaar is. Ik denk wel dat ik hem eerst nog op kenteken ga zetten alvorens ik hem uit elkaar haal.
|
08 okt 2013 16:16 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Zou ik wel doen, voor de zekerheid. Bij omgebouwde auto's kan de RDW nogal moeilijk doen. Daarna schorsen en alleen maar een APK'tje als ie klaar is. Leuk project trouwens, ga ik volgen
|
08 okt 2013 16:29 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Kwa geluid is de 2.2 inderdaad echt een topper, ik rij vaak samen met mijn maat die een 2.2 E rijdt met twinpipes......kippevelverwekkend!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
08 okt 2013 16:39 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Nice
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 okt 2013 17:33 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
mod by horn: als je reageert op de laatste post, hoef je die niet te quoten. Leest wat prettiger Ik ben blij dat het gewaardeerd word, want hier zullen de meningen over verdeeld zijn Voor een auto in een verzameling zou het niet uitmaken, maar een auto om lekker mee te kunnen gaan rijden moet wel kunnen voldoen aan de eisen van vandaag vind ik. Ik moet er in kunnen springen en er mee naar bv Frankrijk kunnen rijden zonder mij zorgen te hoeven maken. Ook het brandstof zal nog verder gaan veranderen en door deze aanpassingen kan ik overal blijven tanken zonder problemen, ook over 10 jaar en verder hoop ik
|
08 okt 2013 17:52 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Een T in concours staat zal misschien 60 opbrengen op dit moment, maar anders zit je daar toch nog wel een flink stuk onder. (45K is realistischer) Ben benieuwd hoe jij 200 PK uit zo'n blok tovert Ik ben geen technicus, maar om van 130 naar 200 te gaan lijkt mij toch een behoorlijke stap. Misschien heb ik het gemist, maar komen er ook andere schijven onder?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
08 okt 2013 18:31 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
to know the price of everything, but the value of nothing...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 okt 2013 18:34 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Ik heb wel gekkere dingen gebouwd. Mijn Golfje mk2 was mijn hobby auto vanaf mijn 23e en had 508pk met 680NM uit 1.8L, maar wel met turbo uiteraard. Ben nu een Golf Rally aan het bouwen voor een klant en krijgt 700pk uit 2.5L met sequentiële 6-bak enz Deze Golf Koste mij trouwens 85K om te bouwen, werd getaxeerd op 50K en heb hem 2 maanden geleden verkocht voor 20K, dat is pas een slechte investering Zo erg zal het met de Porsche nooit worden denk ik Het geld maakt mij echt niet uit en wil een auto om plezier mee te maken en niet als investering. Ik heb mijn Golf weg gedaan omdat ik nu iets wilde waar ik op mijn ouwe dag nog mee rond kan rijden. Gewoon gezellig met het vrouwtje of kinderen een rondje rijden of er een keer mee op vakantie, toerritje of meeting etc. Het idee dat ik er 1 heb maakt mij al gelukkig Deze 911 heb ik niet om hard mee te rijden, maar moet wel snel genoeg zijn om niet voor paal te staan tegenover de gemiddelde diesel van tegenwoordig Heb net een boete binnen gekregen van 480 Euro voor 48km/h te hard rijden. Ik moet je zeggen dat een snelle auto in het verkeer van vandaag niet werkt, maar het is wel veel leuker rijden als hij vlot is. De S heeft 180 pk met de mechanische injectie. Met het nieuwe injectie systeem krijg je hem veel beter afgesteld en is het een kwestie van de juiste Nokkenassen, Kleppen, Compressie, lucht toevoer (cilinderkoppen bewerken) en Uitlaten. Er kan misschien wel meer uit, maar ik ga voor een goed rijdende auto en niet voor het maximale. 200pk is maar een idee en loopt ie mooier onderin met 180pk, dan zal ik daar voor kiezen.
|
08 okt 2013 18:56 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Klinkt goed. Keep us posted!
|
08 okt 2013 19:13 |
|
|
DutchBuild
Zelfstandig ondernemerLunteren
|
Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Remmen blijven waarschijnlijk origineel omdat het al best wel redelijk voor elkaar is bij deze auto, maar mocht ik het willen verbeteren, wil ik het wel oldscool houden. Ik denk dan aan de remmen van de 930 misschien, maar zo ver is het nog lang niet. Eerst het kenteken en dan strippen en het chassis klaar maken.
|
08 okt 2013 19:23 |
|
|