Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 9:35

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: 911T 1971 Resto-Project met Diversen Verbeteringen
Leuk project, ga het zeker volgen en wellicht kan ik er ook nog iets van leren :thumleft: veel succes :salut:

08 okt 2013 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Dank voor je uitgebreide toelichting, zo te horen weet jij wel hoe je moet toveren met paardjes....

Als ik zoveel pk's er in zou lepelen zou ik toch wel betere remmen willen hebben, als ik vergelijk hoe de blokken bijten van de 997 in vergelijking met de klassieker dan voel ik me toch een stuk zekerder bij 200km/u in de 997 in vergelijking met de klassieker. In de klassieker moet ik toch behoorlijke pedaalkracht genereren voordat er iets "gebeurd". Wat dat betreft zie je dat er in 33 jaar een hoop verbeterd is.

Veel succes met je project, volgens mij krijg je een hoop "volgers" hier.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

08 okt 2013 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Heel mooi project en dito bouwjaar auto. Zoals ik in je vorige topic al aangaf mooie prijs afgesproken met Harm. Ik begrijp uit je "to do list" dat je de huidige originele motor wil aanpakken. Is dat niet een beetje zonde om de originele motor om te bouwen daar deze matching is met de auto. Lees origineel. Persoonlijk zou ik een andere motor pakken en ombouwen zodat je altijd een geheel originele 911 hebt staan. Dit wordt veel gedaan in de 356 wereld om de waarde van de auto te behouden omdat deze op het moment van verkoop geheel in originele staat verkeerd. De aangepakte motor kun je altijd los verkopen of er bij doen als je de 911 oooooit :mrgreen: wil verkopen. Ik blijf deze restauratie zeker volgen. Verstandig trouwens om hem eerst op kenteken te zetten.

08 okt 2013 21:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
richard356 schreef:
Heel mooi project en dito bouwjaar auto. Zoals ik in je vorige topic al aangaf mooie prijs afgesproken met Harm. Ik begrijp uit je "to do list" dat je de huidige originele motor wil aanpakken. Is dat niet een beetje zonde om de originele motor om te bouwen daar deze matching is met de auto. Lees origineel. Persoonlijk zou ik een andere motor pakken en ombouwen zodat je altijd een geheel originele 911 hebt staan. Dit wordt veel gedaan in de 356 wereld om de waarde van de auto te behouden omdat deze op het moment van verkoop geheel in originele staat verkeerd. De aangepakte motor kun je altijd los verkopen of er bij doen als je de 911 oooooit :mrgreen: wil verkopen. Ik blijf deze restauratie zeker volgen. Verstandig trouwens om hem eerst op kenteken te zetten.

Ik moet je zeggen dat je mij wel aan het denken zet :) Aan de ene kant wil ik juist proberen om alles er weer terug in te zetten om alles kloppend te houden, en aan de andere kant is dit dan niet meer origineel zoals het origineel bedoeld is.

Ik denk dat ik dan 2 keuzes heb uiteindelijk:

Optie 1:

Een 3,2 motor pakken met een g50 of 115 bak en dan de originele motor met bak origineel laten en netjes te bewaren zodat ik lekker wat kilometers kan maken met het door mijzelf in elkaar geknutseld blokje :)

Optie 2:

De originele motor helemaal origineel reviseren met alleen maar originele onderdelen, maar dan wat dingetjes veranderen zoals de uitlaat en misschien de throttle bodies met KMS omdat deze makkelijk over te schroeven zijn.
Ik weet niet of ik de Webers zo zie zitten, maar als ze goed afgesteld kunnen worden, zou ik misschien overgehaald kunnen worden, maar mijn ervaringen zijn niet echt positief voor wat de carburateurs betreft :mrgreen:

09 okt 2013 0:00
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
ik zou optie 1 doen en genieten. en dan in je vrije tijd optie 2 doen (originele motor en bak reviseren en lekker bewaren :idea:

09 okt 2013 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou het ook doen zoals Horn aangeeft. Wel een tip dat wanneer de km die er nu opstaan redelijk kloppen je goed gaat documenteren wat je met de auto hebt gereden met het aangepaste blok. Je 911 heeft straks met optie 1 wel de kilometers gemaakt maar niet met het originele blok. Ook belangrijk voor je latere taxatie. En vergeet vooral de taxatie nu niet reeds te doen zeker ook als je gaat stallen of restaureren of op eendags platen naar het RDW gaat rijden voor de keuring. Je hebt er nu al een aardig bedrag in zitten en je krijgt anders alleen de dagwaarde uitgekeerd mocht er wat gebeuren.

09 okt 2013 1:12
Profiel WWW
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
horn schreef:
ik zou optie 1 doen en genieten. en dan in je vrije tijd optie 2 doen (originele motor en bak reviseren en lekker bewaren :idea:

+2

09 okt 2013 7:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Dirk Goris van AMT DYNO levert verbeterde, speciaal voor de 911 ontwikkelde Webers met spruitstukken e.d.
Praat anders eens met Dirk over zijn recent ontwikkelde carbs, weet zeker dat ze je zullen passen.

09 okt 2013 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
richard356 schreef:
Ik zou het ook doen zoals Horn aangeeft. Wel een tip dat wanneer de km die er nu opstaan redelijk kloppen je goed gaat documenteren wat je met de auto hebt gereden met het aangepaste blok. Je 911 heeft straks met optie 1 wel de kilometers gemaakt maar niet met het originele blok. Ook belangrijk voor je latere taxatie. En vergeet vooral de taxatie nu niet reeds te doen zeker ook als je gaat stallen of restaureren of op eendags platen naar het RDW gaat rijden voor de keuring. Je hebt er nu al een aardig bedrag in zitten en je krijgt anders alleen de dagwaarde uitgekeerd mocht er wat gebeuren.

Ik kan met groene platen gaan rijden, want heb deze zelf. Hier door ben ik ten alle tijden goed verzekerd en is zeker een fijn idee. Het is zeker veel geld en ik kan met alle eerlijkheid zeggen dat ik zo'n beetje al mijn spaargeld geld in deze auto steek. Het is een grote wens van mij en het is een fijn idee dat het niet allemaal afgeschreven is binnen een paar jaar zoals bij de meest auto's :mrgreen:

Ik ben al voor lange tijd dealer van KMS en pas vandaag kwam ik er achter dat zij een speciaal setje throttle bodies hebben als vervanging van de webers 8)
Er hoeft niks voor aangepast worden en het is alleen nog een kwestie van de leidingen en injectorrail oldscool maken ipv die moderne vliegtuig koppelingen :)

Afbeelding

Porsche throttle body

KMS Porsche throttle body setDe Porsche throttle body is een complete vervangingsset voor de carburateurs op Porsche 2.0, 2.2 en 2.4 liter motoren. De set bevat twee benzine rails en alle benodigde bedienings beugels. Het is zo ontworpen dat de originele gasbediening en airbox zonder aanpassingen gebruikt kunnen worden.

Eigenschappen:

Geleverd inclusief bedienings beugels en brandstof rails
Onafhankelijke stationair schroef voor iedere cilinder
Rechte boringen
Met injector gaten

Beschikbare afmetingen:

Recht: Ø40, Ø42*, Ø45, Ø48* en Ø50* mm

http://kms.vankronenburg.nl/nl/producten/kms-throttle-bodies/porsche-throttle-body/

09 okt 2013 18:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Is dit een vervangingsset voor de carburateurs ???? :scratch:

09 okt 2013 19:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Ja. In een carb zitten naaldjes die de benzine leveren, die moet je dus goed afstellen. Dit systeem vervangt dat met een injector per inlaat, die je elektronisch afregelt (tuned).

Gaskleppen moet je dan nog wel hebben, maar er staat bij dat de originele gewoon passen.

09 okt 2013 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
DUUR ??????

09 okt 2013 20:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Zijn throttle bodies en zitten zowel injectoren in als de gaskleppen. Staat bij de omschrijving dat het mechanisme voor de gaskleppen er bij zitten.

Voor dit systeem kan gekozen worden voor een losse kleine computer alleen voor de injectie zodat de originele ontsteking kan blijven zitten.

Ontstekingspen kan ook weg en vervangen worden voor een dis-bobine waardoor alles computer geregeld is, maar valt meer op dan alleen de injectie ontvangen.

Ik laat morgen de prijzen even weten. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ik hier reclame maak, want is hobby van mij en ik heb geen sponsorgeld betaald aan dit forum. Het is dat ik het er ook graag op wil hebben en hier toevallig op uit kom. Ik laat het morgen even weten 8)

09 okt 2013 22:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Gaskleppen had ik gemist. Zit dat dan aan die asjes die tussen de inlaten lopen op de foto?

09 okt 2013 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
jeff_911 schreef:
Gaskleppen had ik gemist. Zit dat dan aan die asjes die tussen de inlaten lopen op de foto?

Dat klopt helemaal :)

09 okt 2013 23:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Een gans verslag. Jammer dat er nooit de prijs wordt bij gezegd.

http://www.project-porsche.nl/wp-conten ... uratie.pdf

10 okt 2013 8:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
hansvdc schreef:
Een gans verslag. Jammer dat er nooit de prijs wordt bij gezegd.

http://www.project-porsche.nl/wp-conten ... uratie.pdf

Ik zal mijn auto anders klaar maken dan in dit verslag, maar wel leuk om te zien hoe andere het doen.

Normaal gesproken laat ik ook nooit weten wat de door mij klaar gemaakt auto's kosten omdat ik een lastige positie heb. Als bedrijf heb ik veel connecties en krijg ik vaak extra korting en word ik anders geholpen bij andere bedrijven en met producten dan dat ik dit als particulier zou restaureren. Deze auto is voor mij prive, maar dat veranderd niets voor wat mijn positie hier in is. Ik zal gaande weg zo veel mogelijk duidelijkheid/inzicht proberen te geven in de werkzaamheden en uitgaven.

12 okt 2013 10:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Ik ben bezig geweest voor wat de kosten van het injectie-systeem (Throttle bodies) betreft.

De prijzen die ik vermeld zijn de normale verkoopprijzen, maar ik kan 10% korting weggeven over alle KMS-delen, dus ook de computer enz :

Replacement set for porsche 2.0, 2.2 and 2.4L engines. Supplied including stainless steel levers and fuelrails:
1.656,00 Euro incl. BTW

Porsche carburator replacement set - Ø40
Porsche carburator replacement set - Ø42
Porsche carburator replacement set - Ø45
Porsche carburator replacement set - Ø48
Porsche carburator replacement set - Ø50

Daarbij heb je natuurlijk nog een draadboom, Computer, paar sensoren, wide band lambda nodig, maar kan op verschillende manieren worden samengesteld wat de kosten zal beïnvloeden.
Ook een goede brandstofpomp is nodig, maar ga ik een setje voor maken wat zo in de auto te schroeven is zonder te hoeven boren enz. Ik wil dit er op zetten, maar wel zo dat alles weer terug gezet kan worden naar het origineel.

12 okt 2013 10:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
DutchBuild schreef:
Ik ben bezig geweest voor wat de kosten van het injectie-systeem (Throttle bodies) betreft.

De prijzen die ik vermeld zijn de normale verkoopprijzen, maar ik kan 10% korting weggeven over alle KMS-delen, dus ook de computer enz :

Replacement set for porsche 2.0, 2.2 and 2.4L engines. Supplied including stainless steel levers and fuelrails:
1.656,00 Euro incl. BTW

Porsche carburator replacement set - Ø40
Porsche carburator replacement set - Ø42
Porsche carburator replacement set - Ø45
Porsche carburator replacement set - Ø48
Porsche carburator replacement set - Ø50

Daarbij heb je natuurlijk nog een draadboom, Computer, paar sensoren, wide band lambda nodig, maar kan op verschillende manieren worden samengesteld wat de kosten zal beïnvloeden.
Ook een goede brandstofpomp is nodig, maar ga ik een setje voor maken wat zo in de auto te schroeven is zonder te hoeven boren enz. Ik wil dit er op zetten, maar wel zo dat alles weer terug gezet kan worden naar het origineel.

Dat vind ik eigelijk wel meevallen die prijs!!!
Zal er toch een over denken wat hiermee te doen

13 okt 2013 17:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Ik heb een afspraak gemaakt bij het RDW op 29-11-2013 voor het op kenteken van mijn auto. Ik wil eerst alles op papier in orde hebben alvorens ik hem uit elkaar trek :)

Ik ga nu even nieuwe knipperlichtglazen kopen en nakijken wat er nog meer moet gebeuren. Gelukkig zitten er al de juiste koplampen in met E-keur. Waar ik erg blij mee ben is dat ik er nog in nieuw staat verkerende originele Bosch koplampen in heb zitten. Deze zijn ook donkerder van kleur dan die van Hella en vind ik erg mooi staan in een zilvergrijze auto.

Ik ga op zoek naar een oud 2.4 blokje met een 915 bak om klaar te maken in mijn auto zodat ik het originele spul in het vet kan zetten en kan bewaren om deze origineel bij de auto te houden. Ik kwam wat moois tegen, maar staat in de US en heb even niet zo veel zin in deze papierenrompslomp :) Ik houd het in de gaten en kom vast wel weer wat tegen, tijd genoeg immers :)

16 okt 2013 19:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
DutchBuild schreef:
Optie 1:

Een 3,2 motor pakken met een g50 of 115 bak en dan de originele motor met bak origineel laten en netjes te bewaren zodat ik lekker wat kilometers kan maken met het door mijzelf in elkaar geknutseld blokje :)

Optie 2:

De originele motor helemaal origineel reviseren met alleen maar originele onderdelen, maar dan wat dingetjes veranderen zoals de uitlaat en misschien de throttle bodies met KMS omdat deze makkelijk over te schroeven zijn.
Ik weet niet of ik de Webers zo zie zitten, maar als ze goed afgesteld kunnen worden, zou ik misschien overgehaald kunnen worden, maar mijn ervaringen zijn niet echt positief voor wat de carburateurs betreft :mrgreen:

Ik zit met hetzelfde dilemma en ik overweeg voor optie 1 te gaan.

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

17 okt 2013 10:41
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

:salut:

17 okt 2013 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Ik kreeg een PM met het minder goede nieuws dat de 915 niet in mijn Koets zal passen zonder aanpassingen. Omdat ik de koets origineel wil houden zal ik gaan voor een 2,2 of 2,4 met 901 bak als basis.
Jammer dat het niet gaat passen, maar ben blij dat iemand mij heeft gewaarschuwd hier voor :thumleft:

05 nov 2013 20:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Ik was van plan om mijn Time Attack project stop te zetten en te verkopen, maar ik werd erg ongelukkig na dat een potentiële koper deze delen van mij wilde kopen en het zelfde wil bouwen als de door mijzelf bedachte auto.
Na diversen dagen wakker liggen vertelde mijn vrouw dat ik gewoon door moet gaan, zij het wat rustiger aan :)

Ik ga door met mijn Time Attack project en de Porsche zal ik ook gaan klaar maken, maar over een langere periode. Ik ben niet van plan om deze 911 ooit weg te doen en ik geniet alleen al van het mogen bezitten van deze auto. Wel word het een soort van hot rod die makkelijk terug terug te bouwen is naar origineel. Geen ingrijpende dingen aan de koets etc, maar toch anders dan standaard wat ik veel mooier vind en leuker is om mee te rijden.

Mijn Time Attack project:
http://www.dutchbuild.com/index.php/nl/component/igallery/projects/dutchbuild-projects/seat-leon-supercopa?Itemid=102

Erg jammer dat de 915 er dan ook niet in past, want ik ga niks aan het chassis verbouwen. Bedankt voor deze tip, want ik was echt van mening dat het zou gaan passen en had anders misschien wel een bak gekocht die ik niet zou gaan gebruiken :thumleft:

Ik zal zo veel mogelijk vernieuwen, maar omdat veel delen imitatie zijn wil ik ook gaan kijken of het een optie is om diversen delen zoals de kunststof roostertjes en de richting-anwijzer-behuizingen opnieuw te laten verchromen, heeft iemand hier al ervaring mee ?

Eerst ben ik bezig om hem APK klaar te maken zodat hij op kenteken kan worden gezet. Ik ga er van uit dat hij niet in 1x goed zal zijn, maar na de eerste keuring weet ik precies wat ik nog meer moet gaan doen zonder dat ik te veel vervang wat zonde is omdat hij toch helemaal uit elkaar gaat.

Mijzelf gisteren een abonnement cadeau gedaan van het tijdschrift: Classic Porsche :mrgreen:

Ik kocht deze nog wel eens los, maar is bijna nergens meer te verkrijgen helaas. Een abonnement op het tijdschrift RS heb ik al diverse jaren en bevalt mij goed moet ik zeggen en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn :)

05 nov 2013 20:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57

volgens mij ligt je site eruit? :scratch:

05 nov 2013 21:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende