Auteur |
Bericht |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
"Origineel Nederlandse Porsche" ???? volgens mij komen ze allemaal uit Duitsland (911), alleen doet de ene er wat langer over om hier te komen dan de ander, de rest is admin......
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
11 okt 2013 8:45 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Liever een duitser die altijd netjes warmgereden is en regelmatig is uitgelaten op de Autobahn dan een nederlander waarin met koude motor rondgescheurd is. Een Porsche is een auto die gemaakt is om hard mee te rijden, daar wordt hij niet slechter van 
|
11 okt 2013 8:57 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Aan de verkoopkant wordt het inderdaad als een pluspunt gezien. Dat wil nog niet zeggen dat het aan de koopkant ook geldt 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 okt 2013 10:16 |
|
 |
AvM
Noord-Limburg
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Ik moet zeggen dat ik importauto's ook altijd ontwijk (ontweek), met de simpele reden dat het de verkoopbaarheid negatief beïnvloed. Het label "originele NL-auto" voegt zo'n 10% toe aan de vraagprijs en biedt de potentiële koper meer zekerheid over afkomst en verleden. Dat je dezelfde zekerheid bij veel importauto's ook kan krijgen, wordt vaak over het hoofd gezien. En het is juist deze denkwijze die deze prijsverschillen in stand houdt. Beetje kip/ei-verhaal. 
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
11 okt 2013 10:30 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Hangt volgens mij sterk van de auto en van het land af. Ik zou zomaar dezelfde prijs betalen voor een auto uit Duitsland of Zwitserland. Overigens niet uit Kazachstan...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 okt 2013 10:44 |
|
 |
targa 84
997 Turbo mk1 cabrio manual
schiefergrau cargraphic exhaustnoord brabant
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
hey ik heb een 3.2 targa uit us 1984 lak nog als nieuw .niks van warmte /hitte te zien. steeds binnen gestaan daar.nergens roest motor loopt super mooi .heb hem een jaar nu 5000km gereden vorige week halve liter olie bij gevuld vindt dus een us na aanpassing europa super auto die je hier zeer moeilijk in zo een goede staat tegen komt en de pk 's zijn ook weer terug in motor ssi fdw brombacher. laat dat maar aan paul geeris heeze over. dus ik ben zeer tevreden met een us en nummerplaat zie ik niet als ik een ritje ga maken 
Laatst bijgewerkt door targa 84 op 11 okt 2013 12:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 okt 2013 12:03 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Porsche kopen van voor 1 Januari 1978 
|
11 okt 2013 12:14 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
En dat na al die moeite die Borat heeft gedaan om zijn land in een goed daglicht te stellen?  Tsss westerlingen 
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
11 okt 2013 13:45 |
|
 |
Car4S
Den Haag
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Ik heb drie maanden geleden bij een niet gespecialiseerde Porsche dealer een geïmporteerde 996 gekocht. Echter, de auto is ooit door PON zelf voor een klant naar Nederland gehaald omdat die opzoek was naar een specifiek model. De hele geschiedenis van de auto staat op papier en was te controleren. Kortom een zeer complete super wagen gekocht , uit Duitsland! 
_________________________________________ In Nederland kun je niet verdwalen, hoogstens omrijden.
|
11 okt 2013 14:22 |
|
 |
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Horn: Nee, precies, helemaal mee eens. Andersom zie je ook vaak adverteerders (met name in Duitsland en vooral de handel), die hun eigen produkt, een "Europese" Porsche, extra aanprijzen onder de kop: "Geen US Import". Ook Wolbert verkoopt in beginsel het liefst een Europese Porsche, maar steeds meer zie je ook daar "Amerikaanse Porsches" in het oudere segment (zie bijv. de net verkochte Porsche 911 carrera 3.2 Targa uit 1986 met als omschrijving: Zeldzame 3.2 Targa met zeer lage kilometerstand. Van oorsprong US auto uit zuidelijke staat, nul roest. Volledig gedocumenteerd. Ikzelf ben nooit bewust op zoek geweest naar een "Amerikaanse" porsche, maar ben er steeds door toeval tegenaan gelopen. Mocht ik ooit (maar de tijd dringt  ) nog eens een andere 964 willen aanschaffen, de Targa bijvoorbeeld, dan zou ik mij met name richten op US Import. Daar heb je nu de meeste kans op een goed geconserveerd exemplaar tegen een acceptabele prijs. Er bestaat altijd wat angst voor porsches van ver weg (Japan, US). Met name voor nieuwkomers. Die praten dan gemakkelijk mee met de wat meer ervaren porsche liefhebbers. Vandaar hier ook een wat ander geluid. En overigens....ik zou meer vertrouwen hebben in een Amerikaan, dan in een Turk, een Kroaat of een Italiaan, om er maar eens een paar te noemen. Eh, ik doel op Porsches uit die landen  Maar wellicht word ik nu tegengesproken door forumleden, die net een Italiaan bij W&O gekocht hebben 
|
11 okt 2013 14:26 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
In de US moet je opletten dat ze auto's niet via californie, texas of andere warme staten aanbieden. Al een paar keer verhalen gelezen van mensen die een klassieker kopen "uit Californie" (dus warm klimaat, dus geen roest...) waarna bij aankomst bleek dat de auto ofwel pas een jaar in californie rondreed en de 20 jaar daarvoor in Ohio of dat de auto 21 jaar in californie aan het strand had gestaan en door zout half verteerd was... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 okt 2013 15:18 |
|
 |
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Als je de keus hebt tussen 2 identieke (kleur, historie, km stand, uitvoering en staat waarin ze verkeren) Porsches dan zou een NL wellicht de voorkeur hebben, wat overigens meer gevoel is dan ratio. Zo'n situatie ben ik echter nog niet tegengekomen dus heb ik die P gekocht waar ik een goed gevoel over had en dat was toevallig een ex Duitser. Volgens mij staat er nog een echte orginele Hollandse 964 cabrio te koop op internet. Een met relatief lage km stand en voor niet teveel geld. Staat al een lange tijd te koop, is hier al eens besproken en voor diegene die niet malen om een 964 met 993 interieur en dat het waarschijnlijk een ex KLPd er is maar wel een orginele NL auto zoeken wellicht een buitenkans 
|
11 okt 2013 16:01 |
|
 |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Gisteren m'n 964 laten taxeren. Taxateur zei enkele malen dat het 'mooi' is dat het een origineel NL exemplaar met origineel NL kenteken betreft (naast al het andere moois aan de auto  )... Is voor mij zeker van waarde (letterlijk en figuurlijk). Zeker subjectief, want hoeveel redenen kan iemand hebben om te genieten van een sportwagen? Lekker gassen in een snelle, al dan niet geïmporteerde, auto? Een model met talrijke aanpassingen aan onder-, binnen- en buitenkant? Gare carrosserie met perfecte techniek? Of... passie voor 100% originaliteit? Zeg het maar. Ieder zijn ding dus, lijkt me. In mijn geval 100% NL en 99% originaliteit (ok, ok, ik heb witte pinkers en CUP II's onder m'n 964  )
_________________________________________ Take the long way home....
|
11 okt 2013 16:29 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Ik spreek uit verse ervaring dat het geen moer uitmaakt! 
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
11 okt 2013 16:51 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Uiteindelijk het om de auto zelf....de rest is elkaar gek maken met hoe origineel de auto is en dat t/m kenteken...
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
11 okt 2013 17:29 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Je moet ook een beetje geluk hebben, het blijft toch vaak een schot in het duister. En koop je om een kenteken, of wil je in de auto van jouw keuze rijden? Zoals al eerder opgemerkt: als je er in rijdt kan je het kenteken toch niet lezen.....
Eigenlijk is dat de beste opmerking. Je koopt hem voor jezelf, niet voor de buitenwereld, tòch?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
11 okt 2013 20:05 |
|
 |
AvM
Noord-Limburg
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
En ook dit houdt de meerwaarde van een originele Hollander in stand. Zolang originele Hollanders hoger getaxeerd worden, hoger geprijsd worden en er mensen zijn die deze hogere prijzen willen betalen, wordt dit verschil in stand gehouden. Terecht? Nee, een auto met complete historie uit het buitenland is net zo goed als iedere andere. Of dat nu Duitsland, Italië, USA of Japan is. Maar wel begrijpelijk, want uit historisch oogpunt kwamen er vroeger veelal schadeauto's uit het buitenland. Pas later werd dit vooral uit kostenbesparend oogpunt gedaan. Zeg ik nu iets wat nog niet gezegd was... Nee. 
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
11 okt 2013 21:17 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Ik vind een oudere 911 op origineel NL kenteken mooi om te zien, wellicht ook omdat er relatief minder van rondrijden.
Oudere 911-jes worden weer gewild in Duitsland. Veel wordt rond 10 jaar oud vanuit Duitsland geexporteerd, als het later classics worden is de vraag weer groter dan aanbod, en gaan ze weer terug. Dat zie je nu met de 3.2 tjes gebeuren, sluit niet uit dat dat met de 993 ook gebeurt over 5-10 jaar. Op dat moment verkoopt een origineel Duitse auto beter.
Maar ja, daar koop je hem niet voor toch, dus gewoon een goeie zoeken.
Verder nergens op gebaseerd zou ik een 911 liefst origineel NL of D import hebben. Maar iedere ratio daarvoor ontbreekt.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
11 okt 2013 23:16 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Ned of ander eur land of us import maakt mij niks uit wel zou ik voor een us import minder betalen dan een europeaan, ze zijn in de markt simpelweg minder waard. In duitsland opzoek gaan naar een porsche, mijn geval een 996 turbo, loont zich niet ze zijn er gewoon duurder, bovendien zie je dat ze daar nog verkocht worden in ned staan ze makkelijk 1 jaar te koop.
|
12 okt 2013 8:37 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Als ze makkelijk 1 jaar te koop staan zou je denken dat je een sterkere onderhandelingspositie hebt. Maar dat is in jou beleving niet het geval ?
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
12 okt 2013 8:41 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Nee, net wel natuurlijk, een Porsche koop je op dit moment het voordeligst in Ned.
|
12 okt 2013 18:12 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Dát zou best eens kunnen. De duitsers houden trouwens bij occasions ook behoorlijk vast aan de prijs!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
12 okt 2013 18:15 |
|
 |
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniekharlingen
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
die van mij komt uit Italie en ja er zit een nieuw kenteken op maar scheelde teveel met Nederland. maar je moet ook geluk hebben met en auto . 
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
|
13 okt 2013 12:53 |
|
 |
petquesha
996 C4S
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Als het om een oldtimer of klassieke Porsche gaat dan haal ik die liever uit een warm klimaat. Tientallen jaren vocht/regen of zonneschijn maakt toch echt wel een groot verschil in de kwaliteit van de wagen in mijn optiek. Origineel Nederlands en daardoor een hogere prijs betalen is een beetje een mythe aan het worden . Vroeger kon men bijna niet anders ,nu maakt het internet de wereld klein en bereikbaar ,dus meegaan met de tijd en niet teveel waarde hechten een het feit dat men aangeleerd is te denken (lees gebrainwashed  )dat origineel Nederlands meer waarde heeft.................. Porsches komen toch allemaal uit dezelfde Fabriek in Zuffenhausen 
|
13 okt 2013 15:12 |
|
 |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
 Re: Import of NL Porsche en waarom?
Helemaal mee eens. Mijn US 993 van 1995 komt echt uit het warme Californië. Tijdje geleden voorruit vervangen. Compleet geen roest op de bekende plaatsen op de paravan. Onlangs voor onderhoud bij Renntech geweest. Oordeel van Joost: hele mooie en goede auto. Ik heb dan voor mijn gevoel liever eendroge roestvrije US waar je niet of nauwelijks hard kunt rijden (lees gematigd gebruik), dan een Duitser die al een leven zonder snelheidsbeperkingen achter zich heeft. En dan dat gezeur over waarde...........
Maar misschien heb ik geluk gehad.
|
13 okt 2013 16:08 |
|
|