Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:30

Antwoord op onderwerp  [ 262 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
964, roze bril effect ? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: 964, roze bril effect ?
PeterB schreef:
Laatst nog een rally gereden en wat dan opvalt is dat de deelnemers met de oudere Porsche's bezweet en vermoeid uit hun auto komen. En het allerbelangrijkste: géén glimlach op hun gezicht !!!
Die zijn tijdens de lunch echt aan het bijkomen.
Een mooie auto is één ding, maar lekker rijden is toch ook wel belangrijk.

Je hebt zelf ook een 964 gereden. Herken je dit verhaal echt??

Uiteraard is het een auto met de techniek van de eind 80er jaren. Die anders rijdt op alle vlakken dan een 2013 Audi A6. Maar ik stapte altijd uit mijn 964 met een grote glimlach, elke keer als ik er in reed (was niet mijn daily, wellicht juist daarom) werd ik er vrolijk van. Tja, en als het buiten 28 graden was stapte ik bezweet uit een 964 met lederen turbostoelen. En na een uur of twee 200+ km/u rijden was ik ook best vermoeid. Maar voldaan! Voldaan!

Ik ben blij te lezen dat je zo blij bent met je 996. Als ik een Porsche als daily driver zou rijden, zou ik wellicht ook een moderne kiezen. Maar voor de lol en de voldoening? Morgen weer een 964.

12 okt 2013 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Beste mannen, vrouwen waar zijn we mee bezig?

Een beetje op mekaars auto plassen? Goed idee hier voor verhoging van de feestvreugde!

My 2 cents: of je nou klassiek of modern Porsche rijdt, elk type heeft zijn charme! Probeer alsjeblieft niet comfort, rijgenot, betrouwbaarheid of "rijfun" te vergelijken want er zit een gigantisch verschil in techniek in die auto's, de eerste werd in 63 gebouwd en de laatste (911) rolt net van de band.
In elke (technisch goede) Porsche kun je massa's "fun" hebben en met een grote glimlach uitstappen. En over smaak valt niet te twisten.

Gun ieder zijn/haar lol, er bestaat geen "allerbeste" Porsche. Dus ja, die roze bril mag af!

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

12 okt 2013 13:11
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
mick1512 schreef:
Geen 911 is dat en de tijd van de 996 komt ook wel, want die zit qua leeftijd nu in het verdomhoekje. Maar dat is straks natuurlijk 'de meest pure waterkoker', met zo'n mooie ingetogen small body. Net zoals de echte oudjes :wink:

:drive: :drive: :drive:

Hier kan ik mij helemaal in vinden! :cheers:

12 okt 2013 13:12
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
PeterB schreef:
Laatst nog een rally gereden en wat dan opvalt is dat de deelnemers met de oudere Porsche's bezweet en vermoeid uit hun auto komen. En het allerbelangrijkste: géén glimlach op hun gezicht !!!

Sippe gezicht kan natuurlijk ook andere oorzaak hebben. Als ik na wat strak rijwerk niet bezweet en vermoeid uit mijn auto kom, dan heb ik niet goed genoeg mijn best gedaan.

Ergo:
1) Over smaak valt niet te twisten (een enkele BOB uitgezonderd)
2) Een ieder moet kopen/rijden wat hem/haar bevalt en kan betalen

Ben een oldie-fan, maar kon ik een 991 GT3 betalen...

12 okt 2013 13:40
Profiel
LEEUWARDEN
Ik snap ditTopic niet zo goed geloof ik
De twee genoemde auto's zijn niet met elkaar te vergelijken.
Wellicht gaat het om positieve emotie, bij welke auto als je er naar kijkt, in rijd (voelt / klank) en de geur snuift krijg je de meeste positieve emotie en dat is dan de auto die het beste bij je past :D

Dat is geen Roze bril maar altijd de persoonlijke werkelijkheid!

Rationeel zal er wellicht een andere grondslag zijn echter die wordt om andere redenen ingevuld.

12 okt 2013 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
De algemene mening is echter hier wel de laatste jaren omgeslagen van "oude olie schuit" tot gaafste 911 m.b.t. de 964. (Overdreven gesteld)

Dus of we zaten er dus met zijn allen goed naast, of we bekijken de, destijds als dealbrekers genoemde, tekortkomingen nu door een roze (nostalgische) bril?

Tis volgens mij gewoon kwestie van Zeitgeist/mode.

Laatst bijgewerkt door jeff_911 op 12 okt 2013 15:30, in totaal 1 keer bewerkt.

12 okt 2013 14:24
Profiel
Iemand die beweert dat het geluid van een 964 na een uur niet meer aanspreekt, de auto vindt stinken, 964 vergelijkt met een 996 snapt ut niet!

Smaken verschillen maar een 996 qua looks vergelijkeb met een 964....,,,

12 okt 2013 15:10
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ik vind alle negen elfjes top. Lucht, water, lekker belangrijk.

12 okt 2013 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Wat ik eigenlijk met dit topic wilde zeggen is dat bepaalde auto's erg eenzijdig bekeken worden (de roze bril?)
en andere modellen zwaar onderbelicht worden.
Ik heb namelijk erg lopen twijfelen om de 964 weg te doen en een 996 aan te schaffen mede door de meningen op dit forum.
Je verwacht toch van een 996 dat de motor meteen de geest gaat geven?
Maar gelukkig valt het allemaal erg mee.
Het is niet mijn bedoeling om een bepaalt type auto af te kraken hoor, want ik vind eigenlijk alle Porsche modellen leuk. Ook de 4-cilinders en zelfs de Cayenne is super.

Ik wilde mijn ervaringen delen met jullie, en gezien de reacties spreekt het aan.

12 okt 2013 15:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Peter, veel :drive: plezier met je 996 maar zoals Horn al schreef, elke Sjaak zijn eigen smaak,
en over smaak valt niet te twisten, maar doe mij maar een 3.2 of een van die andere vele mooie 911jes :wink: :mrgreen: :salut:

12 okt 2013 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
boxi schreef:
porsje911 schreef:
De standaard 996 rijdt hetzelfde als een Volkswagen Golf.

Normaal reageer ik niet op dit soort (domme?) opmerkingen, maar zeker nooit in een GT3 gereden. :lol:
Ergo, laten we het hier vooral leuk houden, en elkaars 911's bewonderen en niet afzeiken. :cheers:

De zaken die topic starter beschrijft zijn voor mij de reden geweest om niet naar een ouder model te gaan, voor mij is de GT3 perfect, want bijzonder dynamische rijeigenschappen en heel erg puur en voor mij als bonus "race heritage"!.
Nieuwer is voor mij tot nu toe geen optie geweest, de grens ligt dan nog weer hoger en dat wordt het rijden bij legale snelheiden juist weer te makkelijk.

Groeten, Boxi

Als je goed leest, heb ik het over een "standaard 996" en juist niet over een GT3. Sterker nog ik zou graag een 996 GT3 willen voor op het circuit. Een standaard 996 rijdt zeker niet verkeerd, maar in mijn ogen wel heel saai. Om positief af te sluiten. Op dit moment zijn de prijzen van de 996 zo laag, dat je wel veel waar voor je geld krijgt.

12 okt 2013 17:44
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ik heb toch echt heel wat spectaculaire auto's gereden. En nu dus de 996 cabrio. En die is niet saai. Als je dat wel vindt, heb je er niet mee gedaan waar ie (ook) voor bedoeld is :idea:
Maar eigenlijk geldt dat voor elke 911. Het is misschien wel het ultieme compromis qua sportwagen. Daarom is ie ook zo bruikbaar. Dat was al zo bij de eerste elfjes. En iedere nieuwere generatie 911 werd/wordt weer beter. En wordt het Jeckyl and Hyde karakter alleen maar sterker. Zowel als sportauto, als voor dagelijks gebruik. Maar in the end blijft het een sportauto in hart en nieren en als je m niet af en toe de sporen geeft is iedere 911 saai.

:drive: :drive: :drive:

12 okt 2013 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Nou ik weet donders goed hoe een vw golf rijd ! En zeker niet te vergelijken met een porsche 996 ! En zeker de looks van een 996 in vergelijk met die vierkante doos op elke hoek van de straat :res:

12 okt 2013 18:36
Profiel
Amsterdam
De "looks" van de voorgevel van de 996 sucks... maar wat maakt het uit. Vanuit een 964 zie je toch alleen de achterkant ? :^:

12 okt 2013 18:48
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
:lol: :lol: :lol:

12 okt 2013 18:49
Profiel
Moderator
PF #57
PeterB schreef:
Ik heb namelijk erg lopen twijfelen om de 964 weg te doen en een 996 aan te schaffen mede door de meningen op dit forum.

Tja, als je inderdaad zo beinvloedbaar bent begrijp ik dat je dit topic bent gestart :wink:

Iedereen in zijn waarde laten en laten genieten van wat hij/zij zelf belangrijk vindt!

12 okt 2013 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
LeoH schreef:
De "looks" van de voorgevel van de 996 sucks... maar wat maakt het uit. Vanuit een 964 zie je toch alleen de achterkant ? :^:

Haha. De billen van een 4s weet ik wel te waarderen. Wedstrijdje? :drive:

12 okt 2013 19:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Iedereen die het zich kan veroorloven kiest voor een nieuwe Porsche..... :popcorn:

12 okt 2013 19:36
Profiel
964 c2
Den Haag
Iedereen die het zich kan veroorloven kiest voor een 911. :popcorn: :wink:

Maar zonder gekheid, iedereen kiest wat hij mooi vindt.
En het is wat dat betreft op dit moment goedkoper om een 996 mooi te vinden dan een 964, bofkont :!:

Laatst bijgewerkt door Ronaldo op 13 okt 2013 2:37, in totaal 1 keer bewerkt.

12 okt 2013 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Iets mooi vinden is zelfs gratis :mrgreen: BTW; als geld geen rol zou spelen, dan zou hier een Singer voor de deur staan. Prachtig!

12 okt 2013 19:50
Profiel WWW
Amsterdam
porsje911 schreef:
Haha. De billen van een 4s weet ik wel te waarderen. Wedstrijdje? :drive:

Nee, liever geen aambeien aan mijn achterste :mrgreen: :mrgreen:

12 okt 2013 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Eerder een blauwe neus :cheers:

12 okt 2013 20:10
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
PeterB schreef:

Precies, wat dat betreft is het net als met goeie sex. Maar je sokken aanhouden en op je rug blijven liggen kan voor sommigen ook al spannend genoeg zijn. :res:

12 okt 2013 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Het liefste wou ik een 3.2. Lang gezocht en de juiste niet gevonden. Sinds anderhalf jaar in het bezit van een 996MKII. Een andere keuze en geen luchtgekoelde motor...geen klassieker...geen beleggings object.
Wel een 911 met alle veiligheidsystemen, climatronic, navigatie en een auto om als youngtimer meer snelle kilometers mee te rijden dan in een klassieker.
Als eventuele vervanger voor de 996 is een luftie voor mij geen optie meer.
Ik droom toch nog wel eens van een 3.2, maar dan als vervanger van mijn Kever uit 1970.

Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Het icoon 911 biedt voor iedereen wat jezelf wilt

Wat heeft de doorslag gegeven bij jullie keuze?

12 okt 2013 21:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik rijd stukken liever in mijn SC dan in m'n 996. Nuff said. Ondanks de tekortkomingen. Wat betreft comfort: mijn SC is comfortabeler dan de 996 maar dat komt doordat de 996 het M030-onderstel heeft :wink:

Maar toch.... Een 996MK2 GT3 of 997MK1 GT3, daar zou ik ze allebei (en de rest van de auto's) voor verkopen!

12 okt 2013 22:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 262 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende