Auteur |
Bericht |
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wat een boel werk gaat hier in zitten. Diep respect! Ook erg benieuwd hoe "het" er uiteindelijk uit komt te zien! Succes mannen!
|
12 jul 2013 11:11 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Wordt vast weer een juweeltje
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
14 jul 2013 9:17 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
Een kleine update van mijne pa zijn project. 1 achterscherm is klaar en door het Engelse wiel gehaald om de lassen te pletten, zo zie je dat het al mooi strk in model staat. Kunnen we met de profielmeter een kopie van de linkerkant maken.
_________________________________________ http://www.ccr-vanleuven.nl
|
19 sep 2013 23:13 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Mooi gemaakt Timo!
|
19 sep 2013 23:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vakmanschap
|
20 sep 2013 7:19 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Klasse
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
20 sep 2013 8:39 |
|
|
horn
PF #57
|
wat blijft het toch een heerlijke auto zo'n Karmann Ghia!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 sep 2013 9:18 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Zo, zeg! Hadden we het al gehad over het blijkbaar erg blitse uitlaatsysteem wat er onder zit?
|
20 sep 2013 9:26 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
RVS CSP Python?
|
20 sep 2013 22:04 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
Yep Ronald. En nou we toch over de carrossiers bezig zijn, laat ik even zien hoe wij iets afwerken. ge ziet al dat de bolling op de vorige foto's al goed zit d.m.v het engels wiel. En zo word dat vast gezet en afgewerkt. Dus eerst hechten en dan met de spotter in model zetten. dan met tig lassen Even raspen en ge ziet waar er nog even met de spotter getrokken moet worden. Bijna vlak en klaar voor vertinnen. vertin pasta erop. inbrannen en schoonmaken. tin opzetten En resultaat na raspen kan goedkoper, en das volsmeren met staalplamuur.
|
13 okt 2013 17:12 |
|
|
912
|
Vakwerk!!
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
13 okt 2013 17:17 |
|
|
horn
PF #57
|
is die karmann nou nog niet klaar? Mooi werk timo. Ben zo benieuwd naar het uiteindelijke eindproduct... Karmann Ghia en Porsche - beide favo's!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 okt 2013 17:54 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
leuk om te zien hoe dat vertinnen werkt, topwerk
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
13 okt 2013 22:45 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Echt schitterend om te zien! Vakwerk hoor! En duurzaam. Kunnen een hoop bedrijven een voorbeeld aan nemen!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
13 okt 2013 22:49 |
|
|
bonzo
911 sc Targaleusden
|
Nice
|
20 okt 2013 10:02 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Draadje net weer 'gevonden'. Heb een half uurtje smakelijk zitten lezen.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
20 okt 2013 11:05 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
we zijn weer wat verder als de foto's, maar even een kleine vordering plaatsen. ben nu de deuren aan het ombouwen met porsche sluitmechanisme en klinken, foto's volgen daar nog van. de karmann zal als het goed gaat eind deze maand gespoten staan.
|
05 mei 2014 10:51 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Hé... Zie ik daar nou mijn vorige Speedster staan? Die auto heb ik 'gefinetuned' nog voordat het internet er was. Onderdelen bestellen ging toen nog uit catalogi van (vaak Amerikaanse) leveranciers en ik heb tal van beurzen afgezocht voor precies het juiste onderdeel. Heel creatief heb ik toen 'super wieldeksels' passend gemaakt voor 4-gaats kevervelgen (door op strategische plekken de rand in te zagen en met een tangetje het felsrandje plat(ter) te drukken) en in Engeland een aluminium motorkap besteld met carrera louvres (al zijn die -achteraf gezien- misschien íets te smal/kort)... Dat was een heerlijke auto om mee te rijden...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
05 mei 2014 11:20 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
VAKWERK Timo!
_________________________________________ Got coffee?
|
05 mei 2014 11:24 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Erg leuk om het e.e.a. te zien
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 mei 2014 12:01 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
|
08 mei 2014 17:25 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
en hoe! Wat een lekker geluid zeg
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
08 mei 2014 17:50 |
|
|
Ruudje
|
Schitterend, uit interesse hoeveel uren gaan er wel niet in zo'n project zitten?
|
08 mei 2014 17:57 |
|
|
ccr-timo
Heikant (zws-vl)
|
@black betty, dat zou kunnen dat dit de jouwe geweest is, want heb mijn vader er wel eens over horen praten. loopt nu in duitsland bij mijn tante.
@ruudje, ik heb het niet bijgehouden van deze, maar denk met alle werk we snel dik 1500 uren gaan als het nie meer is.
|
08 mei 2014 18:40 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Timo, klopt want ik heb hem van Black Betty (aka Speedy, aka Bommetje, aka Antoine) gekocht. Ik hoop dat jouw tante er net zoveel plezier als wij aan beleeft.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
09 mei 2014 0:53 |
|
|