Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:45

Antwoord op onderwerp  [ 262 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
964, roze bril effect ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: 964, roze bril effect ?
boxi schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
boxi schreef:
Jawel, want ik kon natuurlijk ook een 996 GT3 MK1 kopen, maar om nu de lelijkste 911 ooit te gaan rijden, nee... :mrgreen:

Troost je, vanuit een 4S zie je hooguit alleen voor korte tijd de achterkant van een GT3 voor die aan de horizon verdwijnt (tenzij er een hele slechte driver in zit) :mrgreen:

lelijk maar snel, de Ellen van Langen onder de Porsches :mrgreen:

14 okt 2013 23:29
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Sodemieters, ik wist niet dat Wolf het ook met Ferrari doet. Poe.

15 okt 2013 5:50
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
FF on topic: gisteren een mooi gepoetste 996 basis model tegengekomen. Wat een slick design is dat toch! Dat ie geen externe lasnaden meer op t dak heeft, zoals zijn voorgangers, is normaal en niet noemenswaardig, maar ik vind hem ook gladder, smeuiger dan de 997. Dat 'gladde' is niet de enige smaakmaker natuurljk, maar vanuit puur plaatwerk oogpunt vind ik het een mooie auto en ik had geen roze anti bril op.

15 okt 2013 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Boxi schreef o.m.
Citaat:
"niet zelden omdat je je een 964 niet kunt permiteren". Rare opmerking Jan-1. Er zijn ook 996 bezitters die de auto al jaren naar tevredenheid hebben en op het moment van aanschaf bewust voor de duurdere 996 kozen ipv 964.

Beste Boxi, je hoeft je niet aangesproken te voelen, ik heb het niet over uitzonderlijke en bijzondere (ook dure) modellen, zoals jouw GT3 Mk1 of over de 964 RS. Ik heb het gewoon over de doorsnee modellen. De prijzen van de doorsnee 996 zijn behoorlijk gedaald (datzelfde zie je nu bij de 997). Hierdoor komt een relatief nieuwe, moderne en overigens voortreffelijke porsche sportwagen binnen handbereik van hen, die zich voorheen geen porsche sportwagen konden permiteren. En ik kan mij heel goed voorstellen, dat zij eerder (wellicht moeten) kiezen voor die 996 dan voor een veel oudere maar toch aanzienlijk duurdere 964 (die ook duurder in onderhoud is, die altijd "olieproblemen heeft" , "onbetrouwbaar is" etc.).
In dat licht moet je mijn quote hierboven lezen.
En die quote sluit niet uit, dat er ook porscheliefhebbers zijn, die bewust voor een 996 kiezen, ook als zij zich de oudere en duurdere 964 kunnen veroorloven.
Ik heb in mijn vorige bijdrage al gesteld, dat ik persoonlijk heel veel heb met de 964 en minder met de 996. Maar dat wil niet zeggen, dat niet ook de 996 een fantastische sportwagen is.

15 okt 2013 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Veloce"]Jawel, want ik kon natuurlijk ook een 996 GT3 MK1 kopen, maar om nu de lelijkste 911 ooit te gaan rijden, nee... :mrgreen:[/quote][/quote][/quote]

Troost je, vanuit een 4S zie je hooguit alleen voor korte tijd de achterkant van een GT3 voor die aan de horizon verdwijnt (tenzij er een hele slechte driver in zit) :mrgreen:[/quote]

lelijk maar snel, de Ellen van Langen onder de Porsches :mrgreen:[/quote]

Wat ik een slechte vergelijking, dat lelijke rooie gedrocht heeft ooit eens 1 internationaal wedstrijdje gewonnen.., was toevallig de OS in Barcelona....... :flush:

Ik vind de 996 gt3 mk1 na een jaar nog echt ontzettend mooi en uitdagend, iets wat ik bij mijn 993 een stuk minder had.
Misschien wel mooi zo'n 993, maar totaal geen inhoud :scratch: (in vergelijking met een gt3).
Een beetje zoals Kees van Flodder. :popcorn:

(Neem alles niet te serieus :mrgreen: )

Ff (een beetje) on topic.

Wat mij verbaast is zoals eerder gezegd dat de 964 erg opgehemeld wordt terwijl je 5 jaar geleden voor gek werd verklaard hier als je er eentje overwoog. Ik heb er helaas nooit een gereden, dus kan niet oordelen.
Nu is er op dit forum van alles mis met de 996, over een paar jaar zal de 997 wel weer een slechte keus zijn, ook daarvan worden er wekelijks blokken gereviseerd bij MH in Peize. ( zie zijn facebook pagina)

Let wel, op veel andere auto forums worden alle 911's op een bult gegooid als opgevoerde kevers met een totaal onlogische bouw die slecht te besturen zijn op het randje. Ook deze oordelen zijn niet gebaseerd op mensen die er echt een hebben gehad. Mijn eerste rij indruk van een 996 c2 was echt goed, heerlijke auto met alles wat een 911 hoort te hebben, echt niks mis mee. Reed zoveel beter als mijn 993, terwijl het geluid ( nep of niet) echt gaaf was.

15 okt 2013 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Daarom ga ik never nooit in een 996 proefrijden, ik hou mn roze bril gewoon op :ass: :ba:

15 okt 2013 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Zit nu ook in zo`n lastig parket... zou naar 6 jaar 964 wel eens wat anders willen.. maar wat? 3.2 en verder terug is het niet voor mij..993 is meer van t zelfde maar dan in een nieuw jasje voor veeeeel meer geld.. 996 heeft niet de looks en het gevoel.. 997 (nog) niet te betalen.. blijf maar even lekker doorvliegen in mijn aircooled bomber.. wil hem eigenlijk ook niet missen.. na een paar uur rijden hoor ik het geluid nog nagalmen in mijn hoofd als ik s`avonds in slaap dommel.. heb ik met geen enkele auto gehad 8)

15 okt 2013 22:28
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Heb wel eens in een 997 gereden: leuk maar vergelijkbaar met een BMW met veel vermogen. Een 964 lijkt in de verte nog op de overdekte kart die de oer 911 was. Het is maar net wat je wilt dus.

15 okt 2013 22:33
Profiel
993 4S
jacobt schreef:
terwijl het geluid ( nep of niet) echt gaaf was.

Kijk dat is dan het verschil tussen jou en mij; ik vind nep absoluut niet gaaf :salut:

15 okt 2013 23:30
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Hoezo nep :scratch:

15 okt 2013 23:36
Profiel
993 4S
Wikipedia:
De Porsche 996 is een auto geproduceerd door Porsche. Het is de opvolger van de 993 en de eerste watergekoelde 6-cilinder boxer motor. Sommige liefhebbers spreken daarom ook van een 911 die eigenlijk geen 911 meer is, de auto was namelijk altijd luchtgekoeld geweest. Door de watergekoelde motor veranderde ook het karakteristieke uitlaatgeluid van de Porsche. Door de uitlaten aan te passen, wisten de ingenieurs toch een soortgelijk geluid als bij een luchtgekoelde motor te produceren.

15 okt 2013 23:45
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Wat een BS. Mijn 3.2 klonk echt totaal anders dan mijn 996. En daarbij is de 3.2 de laatste 911 die ook intern 911 genoemd werd. Dus ook de 964 en de 993 zijn geen echte elfjes. Tenminste volgens jouw redenering. Niet die van mij. En het geluid van een uitlaat ontwikkelen is iets wat al sinds jaar en dag gedaan wordt. Anders zou jou 993 nog altijd als een kever op anabolen klinken. Geluid is een belangrijk deel van de beleving van een sportauto en daarom wordt er zoveel aandacht aan besteedt. J*zus man, zet die verdomde oogkleppen eens af en begin je te gedragen als een porscheliefhebber...

16 okt 2013 0:05
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Dat je daar nog op ingaat :popcorn:

16 okt 2013 0:49
Profiel
Moderator
PF #57
mick1512 schreef:
En daarbij is de 3.2 de laatste 911 die ook intern 911 genoemd werd. .

Ik kan de lijst zo snel niet vinden, maar ik weet bijna zeker dat ook de 3.2 een Auftragsnummer had dat NIET 911 was... net als de 964 en de 993.

edit: gevonden!
930/20 1984 3.2-liter 911 Carrera engine for rest of world
930/21 1984 3.2-liter 911 Carrera engine for USA and Japan

16 okt 2013 6:10
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Shit, nou zakt de 3.2 ook in waarde (op het forum dan....) :mrgreen:

16 okt 2013 8:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
996 GT3 zou ik toch ook verkiezen (moest ik voor de keuze staan) boven elke 993, behalve dan de 993 RS.

16 okt 2013 9:13
Profiel
Moderator
PF #57
steef schreef:
Shit, nou zakt de 3.2 ook in waarde (op het forum dan....) :mrgreen:

roze bril opzetten. probleem opgelost.

Afbeelding

16 okt 2013 9:13
Profiel
993 4S
mick1512 schreef:
Wat een BS. Mijn 3.2 klonk echt totaal anders dan mijn 996. En daarbij is de 3.2 de laatste 911 die ook intern 911 genoemd werd. Dus ook de 964 en de 993 zijn geen echte elfjes. Tenminste volgens jouw redenering. Niet die van mij. En het geluid van een uitlaat ontwikkelen is iets wat al sinds jaar en dag gedaan wordt. Anders zou jou 993 nog altijd als een kever op anabolen klinken. Geluid is een belangrijk deel van de beleving van een sportauto en daarom wordt er zoveel aandacht aan besteedt. J*zus man, zet die verdomde oogkleppen eens af en begin je te gedragen als een porscheliefhebber...

Maak je geen zorgen; ik ben een liefhebber, van echte Porsches. :mrgreen:

Trouwens, maak je niet zo druk man.
Ik heb bijvoorbeeld ook een Ducati. Daarmee wordt je in het motorwereldje constant afgezeken met teksten als: "Ducati Stukgaati".
Zal me aan mn :ass: roesten. Is voor mij alleen maar reden om nog fanatieker Ducati-fan te worden. :thumleft:

16 okt 2013 9:18
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
horn schreef:
roze bril opzetten. probleem opgelost.

Afbeelding

Hehe, dank je wel. Voel me alweer een stuk relaxter... :drunken: :wink:

16 okt 2013 10:47
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
horn schreef:
mick1512 schreef:

Ik kan de lijst zo snel niet vinden, maar ik weet bijna zeker dat ook de 3.2 een Auftragsnummer had dat NIET 911 was... net als de 964 en de 993.

motornummers.
ook

930/26 suisse

16 okt 2013 10:52
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
mick1512 schreef:

Maak je geen zorgen; ik ben een liefhebber, van echte Porsches. :mrgreen:

Trouwens, maak je niet zo druk man.
Ik heb bijvoorbeeld ook een Ducati. Daarmee wordt je in het motorwereldje constant afgezeken met teksten als: "Ducati Stukgaati".
Zal me aan mn :ass: roesten. Is voor mij alleen maar reden om nog fanatieker Ducati-fan te worden. :thumleft:

Ok,ok, ik heb mijn roze bril weer op... Maar dan wel eentje voor alle Porsches 8)

16 okt 2013 10:55
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
wolf schreef:
horn schreef:
mick1512 schreef:

motornummers.
ook

930/26 suisse

Wat is er toch met ons merk aan de hand? :lol:

16 okt 2013 10:57
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
In de waterkoelers (996, 997 etc.) zie ik vaak een vrouw rijden. In de luchtkoelers (3.2, 964 etc.) niet. Dat betekent toch iets? :drive: :mrgreen:

16 okt 2013 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Retep schreef:
In de waterkoelers (996, 997 etc.) zie ik vaak een vrouw rijden. In de luchtkoelers (3.2, 964 etc.) niet. Dat betekent toch iets? :drive: :mrgreen:

Wat zou dat betekenen dan?
Dat je jezelf een stoere kerel vind omdat je in een 3.2 rijd :roll: :scratch:
Dan is het iig goed voor je zelf beeld :thumleft:

16 okt 2013 12:44
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wel on topic blijven hè, een 964, dat is pas stoer! :mrgreen:

16 okt 2013 13:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 262 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende