Auteur |
Bericht |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
IMF wil ons spaarboekje plunderen
volgens IMF is een Bail in nodig om alle banken te redden.... daarom willen ze van elk spaarboekje in de eurozone 10 % (als "eenmalige" supertaks) http://www.beurs.com/2013/10/10/spaarge ... ting/32313 Jean Pierre Van Rossem heeft een andere oplossing, waarbij er niet aan de zuurverdiende spaarcenten van de burgers moet geknaagd worden, 'k ben benieuwd of ze zelfs maar naar z'n oplossing willen luisteren http://partijrossem.be/news/heet-van-de-naald-okt
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
13 okt 2013 19:16 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: IMF wil ons spaarboekje plunderen
Net een nieuwe P gekocht, gaat ze niet meer lukken...ha ha.!
|
13 okt 2013 19:37 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Rekening in Zwitseland openen en centjes daar parkeren. Netjes volgens de regels maar dan veilig.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 okt 2013 19:50 |
|
|
Patrick
|
|
13 okt 2013 19:56 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Hoe zit dat dan met mensen die diep in het rood staan? Krijgen die geld erbij?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 okt 2013 19:59 |
|
|
Cornelius
Regio Drechtsteden
|
Naar Van Rossem luisteren heeft al heel wat mensen veel geld gekost; hij is verschillende malen voor fraude veroordeeld en daarbij bleef het niet beperkt tot 10% .
|
13 okt 2013 20:41 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Ja natuurlijk, wat dacht jij dan? Dat is toch altijd al zo geweest? Kan ook tegenwoordig met een huis met hypotheekgarantie, als het even niet goed gaat, laat je er gewoon een ander voor opdraaien...
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
13 okt 2013 20:50 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Als je het volgens de regels doet dan moet je het dus ook betalen. Ik denk dat ze in dit hypothetische geval namelijk gewoon 10% van je Box3 aangifte willen. En als daar dus netjes het saldo van de Zwitserse rekening bijstaat... ben je als nog het zakkie. Gewoon niks bij een bank stallen
|
13 okt 2013 21:12 |
|
|
912
|
Al die zakken met briefjes van 100 zijn ook lastig. Kan je niet eens een brood mee kopen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
13 okt 2013 21:40 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
ach je hebt maar paar duizend contanten nodig. Rest opslaan in plakjes goud, das veel compacter
|
13 okt 2013 21:42 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Ik weet niet in welke super jij winkelt maar is nooit een probleem geweest. Ook ermee tanken niet.. Maar dat gaat dan niet om zakken...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
13 okt 2013 23:36 |
|
|
m.vanderweerd
porsche 924 targa 1981arnhem
|
voor de echte filantropen onder ons Painiet – $9.000 per gram Tritium – $30.000 per gram Diamant – $55.000 per gram Californium 252 – $27 miljoen per gram Antimaterie – $62,5 biljoen per gram
|
13 okt 2013 23:47 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Hmmmm, heb nog een paar ton ferriet in de aanbieding maar ik had beter antimaterie kunnen aanschaffen zie ik al.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
13 okt 2013 23:50 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ouwe Rolexen anyone ?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 okt 2013 23:51 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Heb geen spaargeld....... een huurhuis en een koophuis waar ik graag van af wil zodat ik niet meer de hypotheekrente aftrek hoef te genieten...... (kortstondig dat dan wel, na verkoop weer koop en weg uit de huurkeet haha) Antimaterie zit volgens mij 's ochtends in mijn hoofd na een nachtje doorhalen
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
14 okt 2013 9:41 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Zal eens onder mijn bed kijken en als ik nog wat anti-materie vind mag je het hebben voor de halve prijs.
|
14 okt 2013 15:47 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Zijn genoeg mensen die alleen grote biljetten opkopen........grote zakken met geld prefereer ik elke dag boven een bedrag op de bank.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
14 okt 2013 16:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Met tanken heb je niet eens genoeg aan 1 briefje 3 netto maand-salarissen op de bank - of in 'n sok onder het matras ... de rest uitgeven of "investeren"
|
14 okt 2013 16:47 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Met die KJN heb ik er zowaar al bijna een tweede bij nodig!
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
14 okt 2013 23:33 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Ligt eraan welke briefjes je gebruikt En welke ze accepteren. Want hoewel 200 en 500 wettige betaalmiddelen zijn worden ze haast nergens aangenomen.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
14 okt 2013 23:44 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Deze supertaks zal er nooit komen. Het vertrouwen in de banken staat nu al niet op een hoog punt. Als ze nu een taks van 10% invoeren, halen ze eenmalig geld op. Pakt dat dit een immens stuk minder zal zijn dan verwacht, aangezien de allerrijksten (die procentueel een groot stuk van dat geld bezitten) op voorhand wel zullen weten wanneer die supertaks ingevoerd zal worden en dus iets anders gaan doen dan dat gewoon op de bank laten. En dan wat? Dan heb je dat geld, maar doordat het vertrouwen in de banken weg zal zijn, zal je pas een serieuze bankencrisis ontketenen die met geen geld ter wereld meer kan opgelost worden.
|
15 okt 2013 0:14 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Geen idee of het er van komt of niet, maar wij hebben toch maar het zekere voor het onzekere genomen en spaargeld in extra aflossing voor de hypotheek gestopt. Niet nu ineens, maar al vanaf het moment dat er verschillende banken in opspraak kwamen. Heb liever minder schuld dan zowel schuld en geld waar iets mis mee kan gaan (bv diefstal - aldanniet door de staat).
Daarbij, maximale schuld houden werkt in NL alleen als je actief in het huis en in NL woont. Voor ons (wonende in Australie) heb je daar niks aan (geen belastingvoordeel) en kan je (dus) maar beter zo min mogelijk schuld hebben.
|
15 okt 2013 1:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ook in NL komt die optelsom (tegenwoordig) zo ongeveer op NUL uit. ... belasting betalen over je spaargeld, aandelen etc. - versus de rente op hypotheken en evt. andere leningen ...
|
15 okt 2013 9:54 |
|
|
bully
|
Tja de zogenaamde crisis kwam hier ook niet he. Wat is nou eigenlijk een banken-unie? En wie gaat dat betalen?
|
15 okt 2013 18:47 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Die bankencrisis is niet iets waar je veel aan kan doen, het is een samenloop van heel veel fouten die in het verleden gemaakt zijn. De supertaks invoeren zou een bewuste keuze zijn van het IMF. Daarnaast is de keuze niet alleen aan hen, elk land moet nog willen meedoen. Veel te veel instanties die hierover kunnen meebeslissen. Zoals ik eerder zei, de gevolgen zouden gewoonweg desastreus zijn. Zoiets kan je maar 1x flikken en dan heb je een massale leegloop van alle banken en is de wereld naar de knoppen. In België bv is er nog nooit zoveel geld op de bank geparkeerd. Iedereen is bang voor de toekomst en probeert zoveel mogelijk te sparen om de toekomst veilig tegemoet te gaan. En dan ga je zomaar eventjes 10% daarvan gaan inpikken? (naast al die belastingen die er nu al op zitten) Ik zou beter gaan investeren in bedrijven die kluizen maken .
|
15 okt 2013 22:32 |
|
|