Auteur |
Bericht |
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Nieuw speelgoed opgehaald... Turbo...
Hey Roy, Jouw oom Jan was hier gisteren nog Hij zag mijn SC staan: Och, mien oomzegge hef ok zoo'n ding, joah wel meer jonk. Hie haandelt der met. Elleke keer zeg eh: Oom Jan moei es met kom'n noar buut'n, kiek'n wak nou weer bij mie heb....
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
16 okt 2013 15:45 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik heb zo'n gevoel dat je nog gaat schrikken
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 okt 2013 15:55 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
We gaan het zien.... hij staat nu bij Renntech om de boel nog eens even te bekijken... Komende week weet ik meer.... Heeft hij meteen weer verse olie en oliefilter en zijn de kleppen gesteld....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
19 okt 2013 20:45 |
|
|
Patrick
|
En is hij al klaar ?
|
23 okt 2013 0:19 |
|
|
Cloaca
|
Zojuist een belletje gehad van Joost... Hij was goed te spreken over hoe de motor liep.... Maar hij was niet zo goed te spreken over de uitlaat.... met name het ontwerp.... deze is namelijk niet origineel... De uitlaat is een behoorlijke restrictie op dit moment.... dit probleem oplossen zou behoorlijk wat extra vermogen opleveren... Daarnaast had de wastegate nog een externe lekkage.... dat oplossen zou ook extra vermogen opleveren.... Goed nieuws dus....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
23 okt 2013 9:48 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Told ya
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
23 okt 2013 10:37 |
|
|
Cloaca
|
Yep, en het mooie is dat hij ook nog een andere originele uitlaat heeft kunnen regelen.... Had ik net een topic voor gestart maar is dus eerder gevonden dan verwacht.... Moet alleen nog wel wat aan de uitlaat gewijzigd worden zodat ik weer links en rechts een uitlaatpijpje heb en niet alleen links zoals een originele turbo....
|
23 okt 2013 10:54 |
|
|
DeVries1984
|
Ontzettend gaaf die Porsche! Alleen ik vind de spoiler misschien wat groot, althans, zo lijkt dat op de tweede foto
_________________________________________ "A day without driving is a day not lived!"
Hippe Airsuspension voor Porsche
|
23 okt 2013 11:49 |
|
|
Cloaca
|
Thanks... spoiler is gewoon origineel...
|
23 okt 2013 12:12 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Je weet natuurlijk wel wat spoiler in het Engels betekent?
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
23 okt 2013 15:11 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Dit is volgens mij de originele?
|
23 okt 2013 15:17 |
|
|
Cloaca
|
In this case "Spoiler" means: Location to facilitate intercooler...
|
23 okt 2013 16:54 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Voor een Amerikaan is dit inderdaad origineel.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
28 okt 2013 17:14 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
En voor een Sloveen?
|
28 okt 2013 17:39 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Deze zeker? (Akrapovic)
|
28 okt 2013 17:43 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Origineel Porsche is het niet, maar wel leuk
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
29 okt 2013 9:44 |
|
|
Cloaca
|
Zaterdag ophalen..!! Als het goed is, is het een compleet andere auto..!! Ben heel benieuwd..!! Vooral naar het geluid...
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 29 okt 2013 18:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 okt 2013 18:03 |
|
|
horn
PF #57
|
het zal je gebeuren... On topic: ben erg benieuwd naar je ervaringen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2013 18:06 |
|
|
Cloaca
|
De volgende werkzaamheden zijn verricht: - Beurtje gehad (olie en olie filter, rest was al gedaan). - Klepjes gesteld (was nodig, kon de klepjes horen). - Uitlaat vervangen voor een origineel en beter exemplaar (vermogens winst..!!). - Deze originele uitlaat aangepast zodat links en rechts weer een uitmonding zit (wel zo mooi). - Wastegate pijp was lek en is gerepareerd (vermogens winst). - CO 100% afgesteld (loopt hij net wat mooier). Wat nu nog resteert is een schoonmaakbeurt en dan is hij klaar....
|
30 okt 2013 13:35 |
|
|
horn
PF #57
|
En rijdt hij dus idd een stuk beter? Koel. Houden of verkopen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2013 14:45 |
|
|
Cloaca
|
Volgens Joost van Renntech loopt hij weer zoals het hoort. Ikzelf was al behoorlijk tevreden maar wist gewoonweg niet wat er maximaal uit te halen viel. Meer dus schijnbaar.... Maar ik ga het zelf pas zaterdag ervaren als ik hem ophaal.... Grappig is wel dat deze auto een stuk lichter is dan een originele turbo die een kleine 1400kg weegt. Dat zou wel eens meer dan 200kg kunnen zijn.... wat aanzienlijk scheelt in een sprintje.... Ik ga er eerst even mee rijden en dan gaat hij in de verkoop.... en daarna op zoek naar een volgend project....
|
30 okt 2013 15:07 |
|
|
Cloaca
|
Ik heb maar 2 woorden voor het eindresultaat.... Holy shit..!! De motor loopt super.... rustig en gelijkmatig.... en met een bak vermogen..... Uitlaat is ook mooi geworden.... Ik heb Joost gevraagd om me wat foto's te sturen. Die ga ik plaatsen zodra ze binnen zijn.
|
02 nov 2013 20:45 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Top dat ie goed geworden is, ben benieuwd Nasr de foto's!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
03 nov 2013 14:04 |
|
|
Porsche355
De Tomaso GT5, 1969 Mini, Donkervoort, Lotus Esprit S1Gorinchem
|
Ik heb nog een RVS BORLA demper liggen. rol je zo een tennisbal doorheen.
|
03 nov 2013 18:46 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Leuk te lezen dat hij ballen gekregen heeft.... Foto's. Neuh....filmpje met geluid is leuker!
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
03 nov 2013 19:10 |
|
|