Mensen mensen, wat een dag !
't Begon vanmorgen al goed.
Ze hadden 'buien' voorspeld en ik was nog maar 4 km van mijn deur of 't goot.
Voor 1 keer dan toch maar verder gereden, hopende dat het rap droog ging worden. Gelukkig regende het in Zolder (nog) niet maar lang duurde dat niet. Zeiltje dan maar over de Porsche gedaan tot de briefing over was. Nadien nog steeds regen. Tja geen keus dus.
Met de wagens een kletsnatte baan op een tijdje achter de pace-cars aan om de ideale lijn aan te leren. Nadien kregen we dan bijna 2 uur om vrij te kunnen rijden tot 12u00. Tijdens deze sessie konden we vragen om een instructeur mee te krijgen wat overigens een dikke aanrader was
Eerste ronde had ik al prijs.
Ferme schuiver en ik kwam dwars over de baan te staan. Te bruut gestuurd bij het uitkomen van een bocht en te snel het gas erop was de oorzaak. Het is wel schrikwekkend hoe snel je dan 270° ronddraait op zo'n nat wegdek.
Maar een beetje daarna werd het menens
Na enkele ronden ineens rode vlag want ... er lag er ene op zijn kop. Ik kon mijn ogen niet geloven
toen ik die wagen daar zag liggen. Het was een zwarte 944 (een Nederlander). Ik ken hem niet maar mogelijk zullen er hier zijn die hem wel kennen. De piloot zelf is er gelukkig goed van af gekomen maar met zijn 944 was het wel droevig gesteld, m.i. total loss
. Ik heb de man nadien niet meer gezien maar ik had wel erg te doen met hem, een hele dag aan moeten denken. Ik weet niet of hij hier ook op het forum komt maar als hij dit misschien vroeg of laat zou lezen, kop omhoog houden jongen
!!!!!!!!!!
Naarmate de tijd verliep droogde de baan langzamerhand op
en dat was te voelen aan de grip die je kreeg. Je begint op dat moment ook goed te voelen hoe je wagen begint af te zien en te kreunen.
Namiddag stralende zon en terug de baan op. Nog een uurtje meegedaan en het dan voor bekeken gehouden. Ik was blij, heel blij zelfs
dat mijne 930 nog steeds was zoals ik er 's morgens mee gestart was (alleen de tank was leeg en de banden waren wat rubber kwijt) want er waren er andere die hun kar links en rechts wel wat hadden bijgewerkt.
En dan lap ! Ik was 10 minuten binnen en ineens BANG
! Ene zijn motor die de geest had gegeven en rook langs alle kanten. Een uurtje later weer prijs, kwam er een 944 de pits in die in brand stond
. Een benzineleiding die was afgebroken. Hebben ze moeten ondersteboven spuiten om het te blussen.
Wel, ofschoon het heel leuk is om zo op circuit te gaan scheuren heb ik vandaag genoeg gezien om te besluiten dat ik met de 930 niet meer 't circuit op ga
. Ik vind het allemaal een beetje te riskant om serieuze averij op te lopen + dat je voelt dat de wagen zwaar afziet. 350 PK geeft een heel leuk gevoel als je doortrapt maar ik wil dat gevoel dus wel blijven behouden.