Auteur |
Bericht |
Reesmees
Ex 964 nu R107010
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Mijn DD heeft 225pk en een koppel van 500Nm . Dat kun je veel noemen maar voor een auto van 2.500 kg is dat geen luxe maar bittere noodzaak. De DD van TOTMBO heeft 175 pk en voor 1.050 kg aan auto is dat geen noodzaak maar wel leuk!!
|
15 okt 2013 2:19 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Ja als je zo gaat beginnen.... Zijn auto's niet nodig en en heleboel ander dingen ook niet.
|
15 okt 2013 5:14 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Mijn DD is een opgefokte 4 cilinder turbo, met 260 Pk, 370Nm en 1400 Kg, inmiddels zoveel aanpassingen dat ik er zo het circuit mee opkan en ook nog serieus kan meedoen. Mijn vader vind het een stuiterbak, ik vind het een fijne auto (leeftijd verschil van 25 jaar). Ik wil wel meer vermogen, heb al van alles bekeken en uitgezocht om een blokje met 450/500 pk te maken, dat is heel goed te realiseren, uit ervaring weet ik ook dat 475 Pk in dat soort auto's erg leuk is. Toen heb ik alles maar eens op een rijtje gezet; 1. Heb ik het nodig in een daily? Nee. 2. Heb ik het nodig in Nederland? Nee. 3. Wil ik het hogere brandstof verbruik? Nee. 4. Heb ik met 450 Pk veel meer plezier onderweg op de openbare weg? Nee. 5. etc Zo heb ik alles op een rijtje gezet en ik kwam tot de conclusie dat 260 Pk en 370 Nm met 4 wiel aandrijving of achterwiel aandrijving voor mij genoeg is voor een dagelijkse auto. Voor de plezier auto's is het een heel ander verhaal, die kunnen mij niet snel genoeg zijn
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
15 okt 2013 7:57 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Meer dan 200pk in NL? Ja, graag! Ik rij al ruim 16 jaar 70.000 km/jaar met de daily. Met de jaren zijn de paardenkrachten waarmee ik me dagelijks verplaats redelijk toegenomen maar de snelheid waarmee ik door het land rij niet. Sterker; het lijkt wel of ik steeds iets rustiger rij terwijl vermogen en koppel inmiddels op elk moment op afroep beschikbaar zijn. Verstand en vermogen komen in mijn geval blijkbaar met de jaren
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
15 okt 2013 8:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Hier ruim 700pk. Dat is op zich voldoende om je vlot door het verkeer te bewegen, maar meer mag van mij...
|
15 okt 2013 14:04 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Hier ook dik 600pk. alleen wel verdeeld over drie auto's.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 okt 2013 14:14 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Zo brak ik tot voor kort de 1000 pk, over 5 auto's... Nu zijn er twee weg.
|
15 okt 2013 15:02 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Hier één auto met 250 PK en één met 322 PK/512Nm. Vooral in de DD heerst er een aangename rust bij 140 Km/h. Motor hoeft niet hard te werken en als je een keer moet inhalen gaat hij vlot vooruit. Ik heb dezelfde auto gehad met 211 PK maar heb deze later wat laten oppeppen omdat ik het niet voldoende vond voor een auto van bijna 1900 Kg.
|
15 okt 2013 16:00 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Oppeppen Zo kan je het ook noemen ja. Voorzien van nieuwe carrosseriedelen, motor, chassis en chassisnummer. En niet te vergeten: een andere couleur. Maar verder nog precies dezelfde auto hoor On topic: 30 pk in een gemiddelde auto is voldoende om 130 te halen, meer heb je dus niet 'nodig'. Maar leuk is anders... @DS: verwend nest
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
15 okt 2013 18:17 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Nee, voordat hij naar de autohemel ging heb ik er nog wat aan laten doen. Auto was merkbaar sneller en pakte beter op in lage toerentallen. Mocht het je interesseren: https://www.jaguarforum.nl/forum/index.php/topic/6315-verbeteren-van-de-prestaties-en-brandstofverbruik-aj-16-en-aj-6-motoren/page-1
|
15 okt 2013 18:26 |
|
|
Stephan911
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
tja pk's, nm's allemaal leuk, maar gewicht met leuke pk's zegt mij veeel meer. neem nou bijvoorbeeld mijn ex porsche 944 met 2,5 liter 4 cil motor, die had 163pk en woog 1150kg.. niet echt veel pk in deze tijd zou je zeggen, maar toch was ie door z'n lage gewicht en ook nog es 50-50 gewichtsverdeling ERG leuk om te rijden, ik kwam zeer goed mee met het overige verkeer, en kon bij menig (zwaardere auto's volgehangen met elektronica enz met soort gelijke pk's menig modernere auto weg rijden als het ff kon in mijn ogen heb je dus een veel hogere fun-factor aan een auto, als je die lichter gaat maken dan dat je hem gaat op voeren en het wagengewicht gelijk houd. Ik vind al jaren dat Porsche daar ook goed in is, wel leuke pk's maar ook een juiste gewichtsverhouding, zeker de GT3's, enz. Voorbeeld, de nieuwe 991, is wel in omvang groter geworden, iets meer pk's gekregen en (vind ikzelf het mooiste) toch lichter dan de 997.
|
15 okt 2013 22:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
ach, het blijft ook leuk om heel hard van 60 naar 120 te gaan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 okt 2013 22:47 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
_________________________________________ rouge et noir
|
15 okt 2013 22:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Nadeel van veel pk's en voorwielaandrijving. je hebt er geen reet aan, behalve als je het leuk vindt om je banden op te roken (mijn cooper works zou zo ongelofelijk veel leuker zijn met achterwielaandrijving....)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 okt 2013 22:54 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Heb wel eens gelezen dat voorwielen niet meer dan 160 pk kunnen hebben en dat de traction control de rest weghoudt van de wielen...
_________________________________________ rouge et noir
|
15 okt 2013 22:56 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Heet M135i
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
15 okt 2013 23:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Lillik man, doe maar n 1M dan
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 okt 2013 23:39 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Valt wel mee hoor, het is eerder dat je een voorwielaangedreven auto bijna niet onder de 6 seconden naar de honderd kunt krijgen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
15 okt 2013 23:55 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Geldt natuurlijk voor het wegkomen vanuit stilstand. Als je eenmaal de gang er in hebt zal het iid wel meevallen...
_________________________________________ rouge et noir
|
16 okt 2013 0:12 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Vind het eigenlijk wel lekker om die suftrutten die met 110 waar je 130 mag eens even lekker voorbij te jakkeren met de diesel zonder roetfilter. De A6 heeft na de chiptuning iets van 275 PK en dat is toch wel prettig. Rij over het algemeen vrij rustig maar als ik op de A2 weer 15 Km weer achter zo'n gladiool gehangen heb die meent met 100 vrachtwagens te moeten inhalen die 300 meter uit elkaar liggen zonder dat betrokkene even aan de kant gaat terwijl je er 130 mag dan zet ik wel even het mijn voet richting bumper en ga er gerust rechts langs met een dikke rookpluim achter me.
Pas je aan en anders pak de trein.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
16 okt 2013 0:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Was jij dat Ben van schrik op de eerste parkeerplaats gaan kijken of die van mij ook zo rookt(e) Of als Quattro
|
16 okt 2013 9:30 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Ja, roetfilters is voor boomknuffelaars
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
16 okt 2013 10:43 |
|
|
Tom
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
PK's boeien mij ook niet echt. Moet wel een beetje pit in zitten maar puur vermogen vind ik niet het belangrijkste. Ik rijd al m'n hele leven auto's met 200+pk en als ik zeg dat vermogen mij niet boeit staan ze je raar aan te kijken (want waarom koop je anders een Porsche). Gaat mij vooral om beleving... daarom ook een voorkeur voor roadsters. Leuk weggedrag, liefst een laag gewicht, mooi motor- en uitlaatgeluid, wind door de haren. Keer een Mini One van een schadebedrijf meegehad en daar had ik ook lol mee. Ook ooit meegereden in een Audi RS6 (met wat tuning) en daar vind ik dan weer weinig aan. Indrukwekkend om een keer 330km/u te rijden maar dat was het wel... met 200km/u zit je daarbij uit je neus te eten (voor die snelheid moet je ook op de teller kijken)
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
16 okt 2013 21:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Vind ik ook leuk. Mijn cooper haalde ik op met een collega die een cooper cabrio automaat ging rijden. Ivm zijn 2.01m heeft hij die recentelijk ingeruild voor een 125i cabrio. Prima auto, maar ik vind hem minder leuk dan de mini. maar hij rijdt wel erg leuk.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 okt 2013 21:34 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Meer dan 200pk in Nederland?
Idd, auto van 1400 kg en 140 pk is een minimale verhouding om mee te komen, alles daar boven is mooi mee genomen
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
16 okt 2013 22:11 |
|
|