Auteur |
Bericht |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
C2 of C4?
Ik kan er nog niet de vinger achter krijgen, maar op een of andere manier heb ik het idee dat bij de luchtkoelers de achterwielaandrijvers het meest gewild zijn, terwijl bij de waterkoelers men in ieder geval minder negatief is over de C4.
Hoe zit dat eigenlijk, C2 vs. C4?
_________________________________________ rouge et noir
|
17 okt 2013 23:19 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: C2 of C4?
Da's een beetje een zomerbanden-winterbanden of een 95-98 dingetje zeg maar...
|
17 okt 2013 23:27 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: C2 of C4?
Is een C2 eigenlijk duurder in de verzekering ?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 okt 2013 23:32 |
|
|
bully
|
Re: C2 of C4?
Duurder dan een C6
|
17 okt 2013 23:37 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: C2 of C4?
_________________________________________ rouge et noir
|
17 okt 2013 23:39 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: C2 of C4?
Rij je als een wijf.....of als een kerel
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
18 okt 2013 0:23 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Re: C2 of C4?
Een c2 is natuurlijk leuker. Kun je nog wat meer mee spelen.
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
18 okt 2013 0:30 |
|
|
Tilt!
|
Re: C2 of C4?
C2 zal leuker zijn als je op tijd de kont eens wil laten uitbreken. C4 is leuker/handiger/comfortabeler als je 'm als DD gebruikt en er dus ook in de winter mee rijdt. Waarom je bij de watergekoelde veel meer C4's ziet ligt aan: 1. Porsche is gemeengoed geworden en wordt vaker en vaker als DD gebruikt ipv gekocht te worden door liefhebbers die hem sparen/koesteren. 2. Bij de 996 is het systeem van "de dikke kont is voor de C4's" ingevoerd terwijl dit vroeger gewoon een aanvinkbare optie was. Ik heb 3 jaar met veel vreugde in een C4 rondgereden terwijl ik liever een C2 zou gehad hebben, het was echter een 996 en de 996 4S is qua looks niet te omschrijven, zo mooi istie! Ik gaf dan graag de 2WD op om de dikke kont te hebben (heb ik al gezegd hoe mooi die is?). 't Belangrijkste was dat er geen achterruitwisser op stond!
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
18 okt 2013 1:54 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: C2 of C4?
Om de wagen te laten uitbreken heb je, zeker vanaf de 993, geen (C)2 nodig. Lukt ook prima met een (C)4.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
18 okt 2013 2:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: C2 of C4?
als je niet elk weekend op een circuit gaat boenderen, merk je er in de praktijk niks van. aan een c4 kan meer kapot. ik zou een goede die naar mijn smaak is niet laten staan omdat het een c2 of c4 is. ook een c4 heeft ruim genoeg om je in de winter van de weg te laten schuiven. het is geen jeep...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 okt 2013 6:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: C2 of C4?
Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan (lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden )
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 okt 2013 9:08 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: C2 of C4?
Tja, en als het droog is, knallen de c2-tjes je keihard voorbij
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
18 okt 2013 9:14 |
|
|
arjan
|
Re: C2 of C4?
een 993 C4 uit laten breken is zeker geen probleem, spreek uit ervaring
|
18 okt 2013 9:17 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: C2 of C4?
Ten eerste is de NS 90% van de tijd nat (Eiffel) Ten tweede; waarom zou een C2 sneller zijn?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 okt 2013 9:20 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: C2 of C4?
De kosten om de schade te herstellen daarentegen
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
18 okt 2013 9:20 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: C2 of C4?
C2.... want een C4 heeft een hoop kilo's extra.... en daar heb je op alle fronten last van....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
18 okt 2013 9:21 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: C2 of C4?
Ik heb het over een droog circuit. C2 is lichter en knalt heerlijk door de bocht. Weleens een 964 4x4 cupracer gezien? Verder is een 993 4s een super auto, maar voor de snelheid heb je de (overigens prachtige) dikke billen niet nodig.
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
18 okt 2013 9:36 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: C2 of C4?
Dit is denk ik precies de reden. Verder denk ik nog dat het verschil in beleving tussen een C2 en een C4 met de waterkoelers kleiner is geworden omdat het basischassis al meer gepolijst is en de C2 standaard al meer van de betrouwbaarheid van de C4 heeft ingebouwd.
|
18 okt 2013 9:47 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: C2 of C4?
Dikker = meer grip achter
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 okt 2013 9:48 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: C2 of C4?
Dat denk ik dus ook en dat is bij de 991 nog meer geworden als ik de recensies lees. Maar voor een waterkoker is het mij om het even of het een c2 of c4 is. Bij een 993 heb ik twijfel maat zou ik vooral voor een goede gaan c2 of c4. Bij de 964 moet het een c2 zijn. Daar scheelt het 100kg. (Bij 993 nog maar 50kg). En nee kom er niet mee op circuit maar merk wel als ik er mee rijd dat er behoorlijk verschil is met vakantie belading of zomaar een ritje zonder bagage.
|
18 okt 2013 10:00 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: C2 of C4?
Vergeet nog even niet dat je op de 996 4S een iets fijner onderstel krijgt, nl dat van de turbo. Iets lager en inkl. turbo-remsysteem. En dat is wel degelijk te merken qua grip, wegligging en remvermogen. Het verschil in prestaties ( accel en topsn ) is te verwaarlozen.
|
18 okt 2013 10:32 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: C2 of C4?
Idem bij 993
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 okt 2013 11:31 |
|
|
sunnyfunny
|
Re: C2 of C4?
Dat onderstel, maar vooral de diepere bumpers zijn bij dagelijks gebruik niet altijd fijner...... Een 996 c2 is een stuk vlotter te rijden over slechte wegen of verkeersdrempels. Wij missen de 4wd niet, de C2 wordt ook in de winter met sneeuw gereden, wel met winterbandjes natuurlijk. Het gewicht boven de aangedreven wielen geeft enorm veel tractie, voldoende voor ons platte landje. De grotere bagageruimte is ook welkom. Veel mensen die hun 1e P kopen willen vanwege de mythe een C4 , voelt lekker veilig. Daarnaast is ie duurder dus dat pocht lekker.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
18 okt 2013 11:51 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: C2 of C4?
Ik heb C2-c4 helemaal niet mee laten wegen bij de beslissing tot aankoop. Gewoon een exemplaar gezocht in de door mij gewenste kleurstelling en met een goede AKK. Toen ik me op dit forum had aangemeld bleek ik toevallig de versie voor echte kerels te hebben aangeschaft, iets wat mijn ego natuurlijk een enorme boost heeft gegeven
|
18 okt 2013 11:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: C2 of C4?
Precies wat ik dacht en dus ook dat het topic is bedoeld om (nog) meer leven in de brouwerij te brengen, maar de vraag blijkt serieus te zijn?!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 okt 2013 12:05 |
|
|