Auteur |
Bericht |
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Ai zie nu welke uitvoering de genoemde AM is. Neem alles terug over niet-Racy
_________________________________________ Make the most of now!
|
11 okt 2013 15:33 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Die Aston is nog erger (lees: leuker), dan een Donkervoort. Bijna masochistisch!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
11 okt 2013 16:55 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Sorry maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom de 964 nu zo geweldig is. Ik vind een T-tje mooier en een 993 beter.
|
11 okt 2013 17:30 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Koop een BMW e46 m3..... ben je die 911 zo vergeten....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
11 okt 2013 17:31 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Wel een CSL dan
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 okt 2013 17:47 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Joh, 10 jaar geleden bouwde Honda al 2 liter motoren waar ze 240pk uit wisten te persen dus wat dat betreft. Maar ik begrijp wat je bedoelt alleen gaat dat niet op voor een Viper en bijvoorbeeld een ZR-1. Ook leuk trouwens.....een ZR-1. Ik zou voor die centen trouwens voor een RS6 V10 gaan. Luxe gecombineerd met een heerlijke sound en toch redelijk anoniem en snel. Of misschien wel voor een GT-R. Puur voor de nieuwsgierigheid wat zo'n ding op de Schleiffe doet.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
11 okt 2013 20:07 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Nog beter, maar ik vind ze qua prijs overrated....de gewone zou voor mij al goed genoeg zijn; daarom heb ik ook een gewone 3.2tje....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
12 okt 2013 9:10 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
@Cazzo: CSL heeft 1 van de mooiste interieurs die ik ooit in een straat auto heb gezien. @Franz: BMW deed 300+pk uit een 2,3 liter....atmosferisch!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
12 okt 2013 9:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 okt 2013 10:59 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Ik heb het hier gewoon over een normale straatauto zonder aanpassingen die je gewoon bij de dealer kunt bestellen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
12 okt 2013 11:52 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Pas op wat je zegt. Kan binnen drie dagen geregeld zijn.
_________________________________________ rouge et noir
|
14 okt 2013 22:15 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Dingen kunnen binnen t uur geregeld zijn, als er maar een goed verhaal achter zit Druk bezig met zoektocht.....(door heel europa)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
14 okt 2013 22:40 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Waar zoek je naar steef?
996 Gt3's , 997 gt3 of Csl e46? Of kijk je nog naar andere auto's?
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
14 okt 2013 22:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Volgens mij is er niets mis met het verhaal, dus ik hoor binnen een ½ uur iets van je?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 okt 2013 23:07 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
GT3, welke hangt helemaal af welke goed zit! Voelt! Rijdt! Aan elk type zitten voors en tegens. Ik wil rijden, dus die AM wordt het niet! KKKKKRKB-tje..... Adviezen zijn welkom!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
14 okt 2013 23:26 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Overigens gaan de 997 GT3's in Duitsland al vanaf 50 van de hand.....hier in NL zitten ze nog rond de 80.... Alleen de RSjes blijven aan de prijzen hangen.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 okt 2013 0:24 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Binnen een paar jaar kosten ze het dubbele. Icoon van de industrie. Zelfde verhaal als de 964RS. Aldus ook EVO...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
15 okt 2013 0:32 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
CSL's zijn erg kostbaar. Een gewone E46 M3 met handbak heb je in perfecte staat voor ongeveer 25k. Voor een perfecte CSL moet je al 75k neerleggen. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... age=125000http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... age=125000Maar ik heb gisteren voor het eerst in een 996 turbo gereden, zie de 964 roze bril thread, en ik denk dat het moeilijk wordt om een 996 met dezelfde thrills te vinden als een 964. Want alhoewel zo'n turbo geweldig is, is het belevingsniveau een stuk lager dan een eenvoudige 964 C2. Ik weet niet of een 996 GT3 die brug tussen het 996 chassis en de 964 beleving wel kan vullen. Zeker niet als je al een Donkervoort gewend bent. Ik heb nog nooit een GT3 gereden, maar mijn ervaring is dat het basischassis een groot deel van de beleving bepaalt, in dat van de 996 zit een bepaald raffinement gewoon in, dat krijg je er niet uit denk ik. In de proefrit met de 996 turbo vond ik niet dat dat raffinement werd aangevuld met voldoende fijngevoeligheid en detail, misschien dat dat bij de GT3 beter is. Ik vond het schakelen trouwens wel perfect, meer een polsbweging dan een hefboom zoals bij de 964, maar heel soepel en duidelijk.
|
18 okt 2013 9:33 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
De E46 M3 CSL is inderdaad schitterend maar LHD erg duur en bovendien is deze nooit leverbaar geweest met handbak (wat voor puristen een klein smet op het blazoen is). Ik zou dan ook uitkijken naar een E46 M3 CS. Deze reeks werd helemaal op het einde van de carrière van de E46 M3 leverbaar en combineert de mogelijkheid van handbak met enkele goodies van de CSL. Bovendien vind je ze wel eens, ze zijn wel relatief schaars, voor 20.000 euro (LHD). Oftewel minder dan de helft van de prijs van de CSL. Een vaak over het hoofd geziene BMW die M3 CS...: "Although the CS might have two-thirds of a CSL’s nomenclature, realistically it’s about one quarter of the lightweight special. For an extra £2400 over the regular M3 coupé you get the CSL’s gorgeous 19-inch wheels, drilled brake discs, chubby Alcantara steering wheel and an M-track mode that dials back the stability control’s threshold. But most crucially, the CS also gets the CSL’s tighter steering rack: 14.5:1 versus 15.4:1. And finally – in a move that makes paddle-shift Luddites like me rejoice – it’s available as a manual." http://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/m3/first-drives/bmw-m3-csVoor GT3's vind je ook in België goede deals, Van Beurden heeft twee 997 GT3's (bovendien gaat het in beide gevallen om een Club Sport) staan voor 64.997. Staan er al een tijdje, dus er kan denk ik nog wat vanaf... http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php/occasie-porsches
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
18 okt 2013 10:38 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Ik heb nog steeds spijt van dat ik jaren geleden niet de E46 M3 CS van een bekende heb overgenomen. Ik meen dat dat de enige in NL was, maar ben er niet zeker van. Hij was blauw.
Maar een CS heeft natuurlijk niet het inlaatsysteem en de klank en de gewichtsbesparingen van een CSL.
|
18 okt 2013 11:10 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Klopt, de CS had maar enkele van de goodies van de CLS. Maar (eventueel) wel in combinatie met handbak enja voorzien van een zacht prijsje. Meeste zijn inderdaad in dat heerlijk blauw geleverd geweest. Vorig jaar stonden er twee tegelijk voor circa 20.000 euro te koop in België...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
18 okt 2013 12:31 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Onderstel van een GT3 is totaal anders dan dat van een 996/996 turbo. Voor de meest hardcore rijbeleving op zoek gaan naar een 996 GT3 Mk1.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
18 okt 2013 15:26 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Ha Stephan, same thoughts! Dat advies was reeds door een andere ex-GT3 bezitter gegeven
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
18 okt 2013 15:38 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Heb je drie linkjes voor mij, dat ik een beetje kan kiezen (geen witte!!)??
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
18 okt 2013 15:49 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: 964 verkocht, maar wat nu?
Valt me van je tegen dat je wit discrimineert, Rob
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
18 okt 2013 16:03 |
|
|