Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:45



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
C2 of C4? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: C2 of C4?
Ja, achterlijk he, een serieus topic... :mrgreen:

Ik vind het oprecht een interessant fenomeen dat naarmate de auto's nieuwer worden, awd minder imagogevoelig lijkt te zijn. Ikzelf heb ook veel van die autos met borsthaar gehad. Helemaal tot aan de navel :lol: Maar de realiteit is natuurlijk dat vrijwel iedereen hier niet genoeg Walter R dna heeft om sneller te zijn met een C2. Wel heb ik met zowel een 964 c2 als c4 gereden en dat gaf toch wel een ander gevoel. In de C4 was het eerst droog en uit de Cobra komende wist ik zeker dat de C4 niet voor mij was. En toen ging het regenen... :wink:

Ik kan mij wel vinden in het feit dat hoe nieuwer de auto, des te minder de invloed op het 'gevoel'. En ook dat je er in de praktijk zeer weinig van merkt. Zeker bij de nieuwere autos. Ik heb nu een C2 omdat die er nu eenmaall zo stond, maar als het een C4 was, had die nu voor mijn deur gestaan. :idea:
_________________________________________
rouge et noir


18 okt 2013 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: C2 of C4?
Ik vond groen leder veel belangrijker dan C2 of C4.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 okt 2013 13:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: C2 of C4?
MickRS schreef:
Ja, achterlijk he, een serieus topic... :mrgreen:

Nee, echter een greep uit eerdere voorstellingen in dit theater:
...een 996 carrera 2 of carrera 4....
993 carrera 4 of carrera 2?
997 / 997s of 997-4
993 2S vs. 4S
Het verschil tussen 'n 996 Carrera 4 en 'n 996 4S
voorkeur 996 carrera 4 of 2...
996 carrera of 996 carrera 4?
Wat zijn de voor en nadelen van een Carrera 4 (993)

Begrijp je nu mijn verbazing dat iemand die al zo lang hier aanwezig is deze vraag stelt? :wink:

MickRS schreef:
Maar de realiteit is natuurlijk dat vrijwel iedereen hier niet genoeg Walter R dna heeft om sneller te zijn met een C2.

Autovisie 14-2005 schreef:
"Eerste rij-indruk Porsche Carrera 4"

.....Sedertdien hebben Porsche-puristen altijd een beetje moeite gehad met een Carrera 4.
Het zou een te lieve, te makkelijk rijdbare auto zijn. Een opvatting die Walter Röhrl-nadere introductie overbodig, dunkt me- doet lachen.

Röhrl zegt:

"Diegene die dat zeggen, doen het in hun broek als ze geheel per ongeluk een beetje overstuurd de hoek om gaan. Ze weten niet waarover ze praten. Met een vierwielaangedreven auto ben je in alle omstandigheden simpelweg sneller dan met een achterwielaandrijver. Vierwielaandrijving is dus gewoon beter. En vierwielaandrijvers zijn helemaal niet makkelijker, maar juist veel moeillijker te rijden. Als jer tenminste echt op de limiet zit. Ga je over de limiet, dan heb je een veel groter probleem dan wanneer datzelfde met een achterwielaandrijver gebeurt."

Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 okt 2013 16:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: C2 of C4?
Volgens mij rij jij net zo vaak op de limiet als ik :wink:


18 okt 2013 16:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: C2 of C4?
EriC4C schreef:
MickRS schreef:
Ja, achterlijk he, een serieus topic... :mrgreen:

Nee, echter een greep uit eerdere voorstellingen in dit theater:
...een 996 carrera 2 of carrera 4....
993 carrera 4 of carrera 2?
997 / 997s of 997-4
993 2S vs. 4S
Het verschil tussen 'n 996 Carrera 4 en 'n 996 4S
voorkeur 996 carrera 4 of 2...
996 carrera of 996 carrera 4?
Wat zijn de voor en nadelen van een Carrera 4 (993)

Begrijp je nu mijn verbazing dat iemand die al zo lang hier aanwezig is deze vraag stelt? :wink:


Sorry, ben ff aan het stoeien geweest met een wilde Engelse...

MickRS schreef:
Maar de realiteit is natuurlijk dat vrijwel iedereen hier niet genoeg Walter R dna heeft om sneller te zijn met een C2.

Autovisie 14-2005 schreef:
"Eerste rij-indruk Porsche Carrera 4"

.....Sedertdien hebben Porsche-puristen altijd een beetje moeite gehad met een Carrera 4.
Het zou een te lieve, te makkelijk rijdbare auto zijn. Een opvatting die Walter Röhrl-nadere introductie overbodig, dunkt me- doet lachen.

Röhrl zegt:

"Diegene die dat zeggen, doen het in hun broek als ze geheel per ongeluk een beetje overstuurd de hoek om gaan. Ze weten niet waarover ze praten. Met een vierwielaangedreven auto ben je in alle omstandigheden simpelweg sneller dan met een achterwielaandrijver. Vierwielaandrijving is dus gewoon beter. En vierwielaandrijvers zijn helemaal niet makkelijker, maar juist veel moeillijker te rijden. Als jer tenminste echt op de limiet zit. Ga je over de limiet, dan heb je een veel groter probleem dan wanneer datzelfde met een achterwielaandrijver gebeurt."


Hahaha... Hoe waar is dit!

Ging mij ook vooral om het imago aspect. Bij een 964 moet je een C2 hebben, en heb je een 996 dan is de C4 inene wel cool, dat is eigenlijk best vreemd... We zijn net mensen :wink:
_________________________________________
rouge et noir


18 okt 2013 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: C2 of C4?
Standaard afstelling is onderstuur.C4 is nog meer onderstuur (met name bij de lufties).Bij de 997 al veel minder maar als je gaat pushen je het wel weer voelt.
Maar geen reden geweest om de 4S te laten staan.Want hoe vaak is het nou echt hinderlijk?Allemaal snel zat :drive:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


18 okt 2013 18:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: C2 of C4?
Ewout schreef:
Ik heb C2-c4 helemaal niet mee laten wegen bij de beslissing tot aankoop. Gewoon een exemplaar gezocht in de door mij gewenste kleurstelling en met een goede AKK.

Toen ik me op dit forum had aangemeld bleek ik toevallig de versie voor echte kerels te hebben aangeschaft, iets wat mijn ego natuurlijk een enorme boost heeft gegeven :wink:


Een cabrio voor echte kerels? :?:
Herenkappers?


18 okt 2013 19:54
Profiel
Bericht Re: C2 of C4?
Uitbreiding op topic:

Airco vs geen airco :salut:


18 okt 2013 20:28
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: C2 of C4?
Citaat:
Röhrl zegt:

"Diegene die dat zeggen, doen het in hun broek als ze geheel per ongeluk een beetje overstuurd de hoek om gaan. Ze weten niet waarover ze praten. Met een vierwielaangedreven auto ben je in alle omstandigheden simpelweg sneller dan met een achterwielaandrijver. Vierwielaandrijving is dus gewoon beter. En vierwielaandrijvers zijn helemaal niet makkelijker, maar juist veel moeillijker te rijden. Als jer tenminste echt op de limiet zit. Ga je over de limiet, dan heb je een veel groter probleem dan wanneer datzelfde met een achterwielaandrijver gebeurt."


Walter heeft natuurlijk gelijk. Maar Walter is een racer, en kijkt heel anders naar auto's dan wij liefhebbers. Voor hem geldt sneller=beter. Maar voor mij geldt beleving=beter. En je wilt op de openbare weg helemaal niet op de limiet zitten, dat is veel te gevaarlijk voor de gemiddelde Porsche rijder, zoals Walter al aangeeft zal die het in zijn broek doen als hij eens uitbreekt. Maar op 8/10e rijdend, rijdt een C2 denk ik gemiddeld met iets meer beleving dan een C4, en is daarmee leuker voor de liefhebber.

Ik zat vanavond wat video's van Walter op Youtube te kijken en in eentje vertelt hij wat voor auto's hij heeft:
- een 996/7 turbo als daily driver omdat het een alleskunner is, ook voor als er bij hem sneeuw ligt
- een 996/7 gt3 als demonstratieauto op cursussen en voor circuitrijden vanwege het ontbreken van turbo lag
- een carrera gt voor zeer speciale gelegenheden
- en een 964 RS

De eerste twee zijn natuurlijk zijn company cars van dat moment, die krijgt hij voor zijn werk. Maar de derde en de vierde, dat zijn de auto's die hij kiest om te houden, om te rijden als hij het voor zijn plezier doet.

Maar het gaat mij om de beleving, als die met een C4 beter zou zijn, dan is er niets tegen een C4.


18 okt 2013 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: C2 of C4?
Als je veel en lange stukken achteruit rijdt, zou ik een C4 nemen. Anders heb je nl steeds een soort voorwielaandrijving en dat is pas echt voor wijven. :mrgreen:


20 okt 2013 9:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: C2 of C4?
Dat is het met een C4. Hij gaat later, maar als hij gaat hou je hem niet. Maar mijn tegenwerping voor 80-90% van de mensen die hier vraagt "C2 of C4?" is: Hoe vaak ga jij met je nieuwe Porsche op de limiet (van de auto, niet van jezelf!) terechtkomen? Ik durf te zeggen bij normaal weggebruik: (bijna) nooit.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 okt 2013 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: C2 of C4?
...en het gas erop houden in een bocht, anders heb je er nog niets aan...in tegenstelling tot als je bijv. vaart moet minderen, toch?


20 okt 2013 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: C2 of C4?
horn schreef:
Dat is het met een C4. Hij gaat later, maar als hij gaat hou je hem niet. Maar mijn tegenwerping voor 80-90% van de mensen die hier vraagt "C2 of C4?" is: Hoe vaak ga jij met je nieuwe Porsche op de limiet (van de auto, niet van jezelf!) terechtkomen? Ik durf te zeggen bij normaal weggebruik: (bijna) nooit.

Nu maar even serieus dan: waarom houd je hem dan niet? Voordeel van 4wd in overstuur situaties is toch juist dat je hem er dan op het gas "uit kan trekken".


20 okt 2013 10:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: C2 of C4?
De grens ligt bij een C4 erg ver weg, maar is dan ook erg scherp. Als je die opzoekt dan blijft deze lang weg en verrast je vervolgens, waardoor het je dan vrijwel nooit lukt om het verlies van grip op te vangen. Zelfs Remmo Niezen was zeer verbaasd over de grip van een C4, wat er voor nodig is om die te verliezen en lukte het niet om de 911 op te vangen :idea: (als je niet weet wie dat is google daar dan maar eens op :wink: )
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 okt 2013 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: C2 of C4?
Ach, wat weet die er nou van :lol:

Ok, duidelijk. Zal het zelfs eens willen proberen....


20 okt 2013 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: C2 of C4?
Om maar antwoord te geven op de eerste vraag van de ts.....ga je voor een lufti, pak een C2. Deze zijn over het algemeen wat gewilder, iets goedkoper in onderhoud, minder vermogensverlies en lichter dan een C4. Of je de limieten van zo'n auto gaat opzoeken is helemaal niet van belang want het gaat bij potentiële kopers van dit soort auto's om de emotie van het merk.
En wat de uitspraak van Walter Röhrl betreft, die man heeft absoluut gelijk alleen komt het in deze context wat vreemd over. Nu wordt er gesuggereerd dat in deze discussie een AWD altijd beter is dan een RWD en dat klopt niet. Voorbeeld, tijdens de 24h van de Nurburgring reden er twee Audi TT's mee. Een Quattro en een voorwielaangedreven TT (FWD). De FWD reed steeds de snellere rondetijd vanwege het gewicht en het verlies in vermogen vanwege het verschil in aandrijflijn. Een ander feit is dat Porsche een goede reden zal hebben dat de GT3RS en GT2's nog steeds RWD uitgevoerd worden. Het is dus compleet afhankelijk met welke ingrediënten we te maken hebben. Circuit, weersomstandigheid, ligging van het blok en de kundigheid van de coureur.

Persoonlijk heb ik mijn keuze bewust laten vallen op een C2. Een AWD komt er ooit ook nog wel maar dan in de vorm van bv een RS4 of RS6. Gewoon omdat Audi wat dat betreft mij meer vertrouwen geeft als het gaat om AWD/Quattro.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


20 okt 2013 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: C2 of C4?
Is die goede reden niet dat een GT3(RS) een homologatie model is voor het FIA GT3 klassement, waarin je max. twee aan gedreven wielen mag hebben? Meestal zijn dingen uitgesloten in racerij als ze voordeel bieden....


20 okt 2013 12:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: C2 of C4?
Franz schreef:
Persoonlijk heb ik mijn keuze bewust laten vallen op een C2.

Persoonlijk heb ik mijn keuze bewust laten vallen op een C4, omdat ik de 911 niet alleen als "mooi weer" auto wil hebben en er iedere dag het hele jaar door mee wil kunnen rijden :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 okt 2013 17:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: C2 of C4?
Enguess schreef:
horn schreef:
Dat is het met een C4. Hij gaat later, maar als hij gaat hou je hem niet. Maar mijn tegenwerping voor 80-90% van de mensen die hier vraagt "C2 of C4?" is: Hoe vaak ga jij met je nieuwe Porsche op de limiet (van de auto, niet van jezelf!) terechtkomen? Ik durf te zeggen bij normaal weggebruik: (bijna) nooit.

Nu maar even serieus dan: waarom houd je hem dan niet? Voordeel van 4wd in overstuur situaties is toch juist dat je hem er dan op het gas "uit kan trekken".

Heb Malle Pietje ooit zijn C4 zien verliezen op Zolder. Hoewel hij aardig kan sturen had hij geen kans. Dat bevestigde voor mij het verhaal dat ik al meerdere malen van 'kenners' had vernomen. C2 over de limiet schijnt een stuk voorspelbaarder te zijn.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 okt 2013 19:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: C2 of C4?
EriC4C schreef:
... omdat ik de 911 niet alleen als "mooi weer" auto wil hebben en er iedere dag het hele jaar door mee wil kunnen rijden :wink:


Ja, en dat kan niet met een 2-wiel aangedreven auto :roll: :D
_________________________________________
Rebel engineering


20 okt 2013 19:24
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: C2 of C4?
Niet? F*ck, ga ik in de winter een probleem krijgen met de mini. Moet toch ruim 15000 km rijden komende winter... :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 okt 2013 19:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: C2 of C4?
Erwin schreef:

Ja, en dat kan niet met een 2-wiel aangedreven auto :roll: :D

Nee,echt niet :mrgreen: :wink:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


20 okt 2013 19:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: C2 of C4?
Jaap, gewoon even die aandrijfas aan elkaar lassen, dan kun jij ook komende winter rijden. :drive:
_________________________________________
Rebel engineering


20 okt 2013 19:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: C2 of C4?
jeff_911 schreef:
Is die goede reden niet dat een GT3(RS) een homologatie model is voor het FIA GT3 klassement, waarin je max. twee aan gedreven wielen mag hebben? Meestal zijn dingen uitgesloten in racerij als ze voordeel bieden....

Nee want de Gallardo gt3 heeft namelijk AWD.

@EriC4C: Dat is een keuze inderdaad.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


20 okt 2013 19:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: C2 of C4?
Dat was voor mij inderdaad een bewuste keuze nu ik die had.

Erwin schreef:
EriC4C schreef:
... omdat ik de 911 niet alleen als "mooi weer" auto wil hebben en er iedere dag het hele jaar door mee wil kunnen rijden :wink:

Ja, en dat kan niet met een 2-wiel aangedreven auto :roll: :D

Niet iedereen met een 911 in ieder geval blijkbaar .....

10134 10136

:^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 okt 2013 20:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pojanssen26


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.