hallo allemaal,
sinds kort ben ik in het bezit van een Porsche 944 Type 2. nu hoor ik echter verschillende verhalen over de benzine die ik zal moeten/kunnen tanken. Nu weet ik het even niet meer. Moet er nu 98 in, met of zonder lood(vervanger). Of is het echt zo dat ik zonder problemen euro 95 kan tanken?
Type 2 kan zonder problemen op Euro 95 rijden. Super (98 octaan) kan ook en de auto voelt er wat sneller door aan (maar misschien is dat alleen een gevoelskwestie) en -in mijn geval (vanwege een andere chip)- de auto loopt er wat soepeler op en mooier stationair.
Loodvervanger is strikt gesproken niet nodig. Toch zijn er mensen die ook daarbij zweren en er steeds loodvervanger bijmikken...
Ik tankte eerst altijd -probleemloos- Euro (95 octaan) en sinds een maand of wat super (98 ).
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
25 jul 2005 14:13
944
yep,ik ben er een die er loodvervanger bij gooit.
mijn 944 heeft geen kat.
een tank 98 en dan een tank 98 met wynn's loodvervanger erbij..
ik kan het echt merken dat hij op 98 veel mooier loopt dan op 95.
het hoeft natuurlijk niet ,dus je mag er ook gewoon 95 ingooien.
25 jul 2005 16:43
martijn
helemaal mee eens 95 geen probleem. maar 98 beter.
He cor en speedy hoe gaat het er mee.
Wieren dan moet je een keer bij me langs komen(vriezenveen)
Kunnen we een keer jippie
25 jul 2005 18:48
944
Hee Martijn,
alles goed???
12 augustus zijn we weer op Zolder.
als je tijd en zin hebt ,kom je maar ff langs.
kunnen we weer ff bijbabbelen.
neem dan ook een helm mee,kan je ook nog meerijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum