Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 15:20



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
RS amerika 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: RS amerika
maakt na 30 of 40 jaar niks meer uit allemaal

staat op kenteken RS daargaat het om !

911S,jes waren 10 jaar geleden ook weinig waard kijk eens nu :shock: gaan over de ton omdat er S op het kenteken staat

gebeurt zelfs nu ook al langzaam met de 911T,jes :shock:

prijzen gaan nergens meer over :roll:

maar geloof me ik heb liever en RS america dan een gewone 964 europa !

prijzen gaan toch nergens meer over :

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|sr

net zo gewoon als een normale 964 word er hier gezegd !

als de prijzen zo doorgaan word het gewoon een echte RS :wink:

.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


28 okt 2013 12:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: RS amerika
Van de 1580 2.7 RS-sen waren er 200 lightweight m471, 17 H's, 55 RSR (3 liters), de rest 1.308 zijn m472 (dus touring). De eerste 500 hebben dunner plaatwerk en dunner glas etc. Het is moeilijk om uit de losse pols aan te geven welke van de 'gewone' het meest gewild zijn maar een ongerestaureerde 471 is meer waard dan een 472. Een goede 471 doet tegenwoordig rond de 400k. Van de H zijn er overigens 2 in Nederland geleverd (#1382 en 1387). Een non matching H stond vorig jaar op ebay voor USD 850k!!

Citaat:
What makes the RSH model unique among Carrera RSs is its specification, or rather, lack thereof. It is approximately 30kg lighter than the 471 RS 'Lightweight' and 130kg lighter than the 472 RSL 'Touring'. It was not easy for Porsche to register the RS for the road. The German government required dealers to fill out two order forms, the first for homologation and the second to convert the car. After an RSH was built stripped of most of it's trim, it was taken to the scales to meet the 960kg weight requirement for homologation. It was then brought back to the factory for conversion to 471 or 472 spec, which mostly involved reinstalling the trim that was removed. Changes almost every other week occurred from the beginning to the end of production but there are similarities between unconverted RSH models to distinguish them from the 471 and 472 models; deletion of door caps, no trunk carpet, 6 inch Fuchs on all four corners with 185/15 tubeless front tires & 215/60/15 tube rear tires (early cars used mostly Pirelli CN36s, later cars used a mixture of Dunlops and Pirellis), deletion of the glove box door, removal of passenger seat, both sunvisors, coat hooks, trunk carpet, compressor, tools and hood shocks. There was a wooden steering box cover. Not all of these items were deleted or changed on every RSH so they can not be considered standard across all 17 cars. For example, Chassis 1470 has the glove box door, drivers sunvisor and trunk shocks installed. Since Porsche had fulfilled its homologation requirement after 1000 cars were built, they slowly began incorporating production parts to substitute for the lighter weight items across all models, RS, RSL and RSH. Lighter .8mm body panels were swapped to production spec .88mm panels, Thinner 3-3.5mm Glaverbel glass was changed to 4-5mm Sigla production glass, Ducktail spoiler construction switched from aluminum/fiberglass to steel/fiberglass, the hood badge on the RS and RSH was swapped from a decal to a metal badge, and the rubber hood and trunk catches on RS and RSH were swapped for production internal release cables and metal latches. Some late RS 471s are known to have pop out rear quarter windows and metal bumpers the same as their heavier RSL 472 counterparts. Chassis 1470 is obviously a later build car and most these details are present and correct.

The RSH model continued to be ordered even after the requisite 1000 cars had been built to satisfy homologation rules; Starting with chassis #19 and continuing periodically until chassis #1555, 17 customers decided to leave their RSH unconverted in order to go racing or possibly lock them away forever (!). One idea posited for why RSHs continued to be built after the requirements for racing were satisfied is so new parts could be homologated for production. The build date of this car coincides with the introduction of the modified rear trailing arm mounts. The last RSH built also seems to coincide with the introduction of alloy engine cases later seen on the RS 3.0.


Afbeelding
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


28 okt 2013 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: RS amerika
ze zijn iig beide hoop centjes waard :wink:

kwilde er enkelt op doelen dat het volgens mij dezelfde kant op gaat met de rs america :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


28 okt 2013 14:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: RS amerika
Vast niet. Premie t.o.v. een gewone slaat volgens mij nergens op.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


28 okt 2013 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: RS amerika
time will tell :wink:

.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


28 okt 2013 14:37
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.