Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:47



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
911 sc bj. 1983 . warm start probleem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
Bericht 911 sc bj. 1983 . warm start probleem
als ik mijn Porsche ne een uuertje stilstaat , start hij zeer moeilijk , moet blijkbaar alle benzine terug ophalen en als hij dan aalslaat en geeft dan een beetje gas valt hij stil terug starten en dan lukt het meestal , maar effe moeizaam .
heeft een nieuwe benzine pomp , nieuwe drukregelaar nieuwe warmloopregelaar , weet iemand raad waar of wat ik nog zou moeten kijken
_________________________________________
Engine in the back , water to the river


26 okt 2013 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911 sc bj. 1983 . warm start probleem
je zou kunnen proberen om met een cleaner in de brandstof de injectors te reinigen, kan zijn dat deze na-druppelen doordat ze vervuild zijn.
voor de zekerheid ook nog brandstof filter vervangen.
bougies kosten ook niets, dus die zou ik ook vervangen als ik jou was.

en als dat alles niets uithaalt, dan nog eens terug op het forum komen :salut:


27 okt 2013 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 911 sc bj. 1983 . warm start probleem
lagunamak schreef:
je zou kunnen proberen om met een cleaner in de brandstof de injectors te reinigen, kan zijn dat deze na-druppelen doordat ze vervuild zijn.
Daar zat ik ook aan te denken :wink: Te lang stilgestaan wrslk.


28 okt 2013 0:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: 911 sc bj. 1983 . warm start probleem
Het op de gok gaan vervangen van onderdelen is niet de manier
en het nadruppelen van injectoren niet logisch in dit verhaal.

De motor slaat hoogstwaarschijnlijk aan met een te kleine hoeveelheid brandstof.
Bij gas geven na de start , als de motor al nauwelijks blijft lopen door een te arm mengsel, slaat deze meteen af omdat je dan ineens nog meer lucht geeft en het mengsel nog armer wordt.

Als de motor eenmaal warmer wordt, gaat de motor beter lopen en bij warme motor (nagenoeg) niks aan de hand.
Klopt dit, dan regelt de warmdraairegelaar de stuurdruk niet af waardoor er geen verrijking ontstaat van het benzine-luchtmengsel bij koude motor. Het vervangen van de warmdraairegelaar is dan een goede en kostbare optie.
_________________________________________
Rebel engineering


28 okt 2013 9:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht Re: 911 sc bj. 1983 . warm start probleem
Als het probleem ontstaan is na het vervangen van de brandstofpomp zou ik zeggen : restdrukventiel.... Zit (meestal) in de banjobout op je brandstofpomp.


28 okt 2013 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
Bericht Re: 911 sc bj. 1983 . warm start probleem
bougies en brandstoffilter is ook vernieuwd bougiekabels een 3 tal jaar vernieuwd
_________________________________________
Engine in the back , water to the river


28 okt 2013 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
Bericht Re: 911 sc bj. 1983 . warm start probleem
restdrukventiel ? nog nooit van gehoord heeft er mee iemand een foto van ?
_________________________________________
Engine in the back , water to the river


28 okt 2013 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: 911 sc bj. 1983 . warm start probleem
Erwin schreef:
Het op de gok gaan vervangen van onderdelen is niet de manier
en het nadruppelen van injectoren niet logisch in dit verhaal.

De motor slaat hoogstwaarschijnlijk aan met een te kleine hoeveelheid brandstof.
Bij gas geven na de start , als de motor al nauwelijks blijft lopen door een te arm mengsel, slaat deze meteen af omdat je dan ineens nog meer lucht geeft en het mengsel nog armer wordt.

Als de motor eenmaal warmer wordt, gaat de motor beter lopen en bij warme motor (nagenoeg) niks aan de hand.
Klopt dit, dan regelt de warmdraairegelaar de stuurdruk niet af waardoor er geen verrijking ontstaat van het benzine-luchtmengsel bij koude motor. Het vervangen van de warmdraairegelaar is dan een goede en kostbare optie.


Je zou hem ook wat meer kunnen geven met de CO schroef.... gewoon even checken wat hij daar van vindt....
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


28 okt 2013 18:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.