Re: PFT Hunt #87 is gestart op Zat. 26 Okt. om 19:00 uur.
De PFT ligt dus aan de Westelijke Noorderbroekweg, bij de pijl op de overzichtsfoto.
Daar is een bospad dat door de weg wordt doorsneden. De PFT ligt aan de oostzijde. Daar zie je 2 bomen rechts van het pad, en 1 links.
De PFT ligt ongeveer 2meter achter, en 1-1,5 m links van de LINKER boom.
Als het goed is liggen daar wat takken die je zo opzij kunt schuiven, daaronder markeert een houten X de plek. Ligt niet diep, wel een schepje mee. En laarzen, er is net gerooid in het bos.
Dan nog een toelichting op alle hints en op de vindplaats:
Land
1) klok = Empire
2) driehoek = Bermuda
3) boom = Boom
Deze 3 icm ‘Nederland’ of ‘België’ levert in google al als 3e resp. 2e hit de Wikipedia pagina met een lijst van Nederlandse automerken op. Zonder land had je minstens de 4 hint nodig.
4) beessie = Woestijnrat. Icm hint 1, 2 en 3 resulteert dit in de benodigde site
5) vogel = Zwaluw, en
6) mensen rond kampvuur = Bij ‘t Vuur waren extra hints, en leveren icm een of meer van de eerdere hints ook de site op.
7) spijker = Spyker. Dit zou de genadeklap (of doorslaggevend) zijn geweest
Provincie
1) Historische foto van Stichting Dennenoord Zuid- Laren = Dennenoord
2) Nieuwkoop (plattegrond+plaatsnaambord) = Nieuwkoop
Deze 2 hints icm met ‘provincie’ levert al een hit op, maar pas op de 2e pagina van google.
3) Ploeg = Ploeg. Zonder ‘provincie’ ook een hit, ook 2e pagina.
Hint 1, 2 en 3 + ‘provincie’ levert al de juiste (en 1e) hit op: lijst met landgoederen in Gelderland
4) Schilderij Het paradijs door Hendrick de Clerck en Denis van Alsloot c. 1607 = Paradijs
Hint 1-4 resulteert ook in de juiste (5e) hit.
5) Sikkel = Sikkel. Hint 1-5 = juiste (1e) hit.
Gemeente
1) Ring uit Lord of the Rings = Ring
2) Vulkaankrater = Etna
1 + 2 icm Gelderland: Hit op gemeente Oude Ijsselstreek (2e pagina, 4e hit)
3) Man met piercings = ijzer
3a) golfclubs = ijzer
3b) potje pillen = ijzer
1 + 2 + 3 = 1e hit
Plaats
1) 2-persoonsfiets = Tandem. Tandem = Eindelijk in het Latijn (als in Eindelijk is de trofee gevonden)
2) coordinaten = Noorderbroek
1 + 2 = 3e hit: Westendorp
1 + 2 + “Oude Ijsselstreek” = 1e hit
Rebus: West + Lijk = Westelijk; Noord + R + Broek + Weg = Westelijke Noorderbroekweg
Het bos (links en rechts van de weg) waar de trofee ligt (of lag) is onderdeel van landgoed Dennenoord, waarnaar ik al verwees in eerste provinciehint. Dennenoord ligt ten noorden van Noorderbroek, tussen de Langesloot en de Lankerdijk (zie foto Barolo), en tussen de Halseweg en de Westelijke Noorderbroekweg. Het huis links op de foto (tussen wat bomen) is de gelijknamige boerderij.
Dennenoord is familiebezit, en wij komen er af en toe vakantie vieren. Hier heb ik in de zomer mijn Porsche fotoshoot gehouden (zie mijn album).
Veel graafplezier! Voor de vinder ligt hier een mooi Porsche RS magazine te wachten!