Auteur |
Bericht |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Nieuwe koppeling in de g50
Paar weken terug kreeg 3.2tje last een een piepende koppeling bij terug of op schakelen. Mijn specialist heeft er even naar gekeken, ook na een proefrit, koppeling ook heel erg hoog en zwaar. Conclusie: boel moet open en ga er maar vanuit dat koppelingset, drukplaat e.d. Vervangen moet worden. Gisteren is er aan begonnen, kon mee kijken en nadat motor eruit was stuurde ie nog wat plaatjes. Krijg komende week nog meer foto's. Conclusie: gaffelas ingelopen en roestig, koppelingscylinder viel uit elkaar en plaat versleten Hier wat foto's.
|
27 okt 2013 10:30 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Hoeveel km?
_________________________________________ oud is beter
|
27 okt 2013 15:03 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Staat nu 192.000 op
|
27 okt 2013 18:03 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Dus dan niet zo gek toch, of is het de zoveelste?
|
27 okt 2013 18:08 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Sinds ik hem heb, de 1e, daarvoor zou ik in de facturen moeten duiken
|
27 okt 2013 19:55 |
|
|
JD 911
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Hi! Wat heb je nu moeten demonteren om de plaat en overige delen te vervangen? Even een vraag voor de toekomst Jeroen
_________________________________________ Porsche 964 Carrera 2
|
29 okt 2013 14:19 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Zoals altijd bleek het toch weer tegen te vallen. Vliegwiel ook ingelopen en nog meer zaken, gafelasjes kapot etc. Op de g50 blijkt een modificatie te zijn van de jaren 87 en 88 die lijken op de g50 van een 964 (een 89er heeft die al). De mijne heeft die nog niet, moet met speciaal gereedschap van porsche. Kortom allemaal extra dingen, en dus extra kosten, maar wordt wel weer als nieuw!
|
29 okt 2013 19:32 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Been there, done that, I ve got the t shirt zoals Horn dat weleens zegt. Ik heb ongeveer hetzelfde laten doen in 2000 bij Carcare te Soest. Kosten toen ongeveer in E 3K. Koppeling ging in begin aanmerkelijk lichter, om vervolgens weer terug te vallen naar zwaar, maar wel goed te doceren. Succes, denk wel dat het nu wat meer kost.....
|
29 okt 2013 20:52 |
|
|
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Bekend verhaal, bij mij betrof het overigens de eerste koppeling. viewtopic.php?f=9&t=33267 Doet even pijn maar zodra je weer rijdt ben je dat direct vergeten. Rob
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
02 nov 2013 18:46 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
|
02 nov 2013 20:13 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
Dan was toen je veel geld kwijt, ik betaal nu net iets minder dan 3K maar zit wel 13 jaar inflatie tussen. Weer fixed and ready sinds gisteren.
|
10 nov 2013 10:07 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Nieuwe koppeling in de g50
|
17 nov 2013 11:01 |
|
|