Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:45

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Goedemorgen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Leiden
Bericht Goedemorgen
Hoewel ik al enige tijd forumlid ben heb ik me nooit fatsoenlijk voorgesteld. Dat ga ik dus nu rechtzetten.

Mijn naam is Boris en ik ben de trotse eigenaar van een 911t targa uit 1972. Deze California import heb ik inmiddels een jaar of 4. Na de onvermijdelijke reparaties en aanpassingen/ herstelwerkzaamheden ben ik er in de zomer van 2011 met mijn vriendin naar zuid frankrijk gereden. Omdat ik de auto nooit zo op de proef gesteld had gingen we er maar vanuit dat we in een of andere goedgepoetste middenklasser van een autoverhuurfirma achter een auto-ambulance terug naar Nederland moesten rijden. 3500 km later waren we weer thuis zonder ook maar een mankement. Nou ja....de auto wilde na thuiskomst niet meer starten; op het laatste moment had de startmotor het begeven. Een beter moment kon niet: 5 meter voor mijn garage. Geniale vakntie.

En hoewel ik me toen voorgenomen had de auto nooit meer weg te doen ben ik bang dat het er toch van gaat komen... Een ongeluk heeft ervoor gezorgd dat ik niet goed meer kan lopen en de koppeling te zwaar en pijnlijk is. Toch kan ik het me al meer dan een jaar niet over mijn hart verkrijgen om er een te koop bordje op te plaatsen en afscheid te nemen; tegen beter weten in hopen dat ik ooit weer kan rijden.. Tot die tijd zit ik op de bijrijderstoel als mijn vriendin de motor even laat brullen en we heerlijk open rijjden, ook leuk maar wel anders...

Met of zonder 911 hoop ik hier nog veel te lezen, leren en bekijken.

Groet,
Boris

02 nov 2013 12:53
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Goedemorgen
Welkom Boris :!:

Kan je niet overwegen om de koppeling aan te laten passen - zodat je deze niet meer met je voet/been hoeft te bedienen :?:

KLIK -- en kost je wss nog geen 1500 euro 8)

02 nov 2013 12:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Leiden
Dag Olaf,

Dank je!

Dat is wel een mooie aanpassing. Hoewel ik niet echt een purist ben vind ik deze aanpassing wel een fors contrast in zo'n klassieker. Maar misschien is het gewoon wennen..

02 nov 2013 13:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Welkom, gezien wat ik lees in je openingspost, zou ik mij eerst maar eens gaan verdiepen in die aanpassing :!:

Verkopen (hoe zuur ook) kan altijd nog :!: Er zijn naast deze aanpas bedrijven ook veel bedrijven die klassiekers aanpassen met moderne "hulpmiddelen" waar je niks van ziet :wink:

Je verhaal van je vakantie herken ik heel goed. Ooit 2x een weektripje gemaakt naar Italiƫ met een paar Porsches. De ouwetjes gaven geen krimp ondanks de toch wel hoge gemiddeldes, zeker op de terugweg 8)

En waarom doet je nickname me nu weer aan deze denken
Afbeelding

02 nov 2013 14:10
Profiel
Moderator
PF #57
welkom man. heavy verhaal. ik zou voor Olafs optie gaan. Als de liefde zo diep zit, zeker doen. Anders met pijn in het hart 72'er verkopen en een 964 tip terugkopen. Of inruilen op deze. Is nl. een gebackdate tiptronic 964. :idea:

Afbeelding

02 nov 2013 14:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Welkom , ik zou de aanpassing zeker overwegen! Weg doen kan altijd nog

08 nov 2013 20:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]