Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:48

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Zelf je auto/motor gegevens uitlezen via een app 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
Bericht Re: Zelf je auto/motor gegevens uitlezen via een app
RichardP schreef:
Alle 'standaard' meters slaan uit, alleen de toevoegde motorolietemperatuur blijft op '0' staan. Nog even puzzelen dus... Wellicht dat ik geen temp sensor heb in de VW? :?

Yep, het blijft vaag. Tot nog toe is er niemand die het werkend heeft laten zien.

|\/|

25 sep 2013 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou op zich ook wel zo iets willen. Maar lees dat diegene die het werkende hebben allemaal auto's van 1996 of later hebben?

Heeft iemand dit al aan de praat op een 964?

Grt,
Ed

29 sep 2013 3:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
964 Ed schreef:
Heeft iemand dit al aan de praat op een 964? Grt, Ed

Hi Ed, het blijft angstvallig stil. Niet getreurd: Ik verwacht binnen een paar weken een setje OBD-lezers uit China. Zal na ontvangst berichten wat mijn ervaringen zijn!

|\/|

02 okt 2013 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Misschien heb Ik er overheen gelezen maar welke dongel wordt geadviseerd in samenhang met een Iphone ?

02 okt 2013 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
RetroMan schreef:
964 Ed schreef:
Heeft iemand dit al aan de praat op een 964? Grt, Ed

Hi Ed, het blijft angstvallig stil. Niet getreurd: Ik verwacht binnen een paar weken een setje OBD-lezers uit China. Zal na ontvangst berichten wat mijn ervaringen zijn!

|\/|

Wist niet dat een 964 al uitgerust was met OBD 2 aansluitingen. De meeste wagens met OBD 2 aansluitingen zijn redelijk conform een standaard uitgerust en dus vrij makkelijk uit te lezen. De oudere types met OBD 1 was eigenlijk nog niet voorzien van een standaard.
De 964 heeft volgens mij een OBD 1 aansluiting. Denk niet dat er makkelijk software te vinden is om dit uit te lezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

02 okt 2013 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Ik heb dit weekend uitgebreid de Oil temperature uitgeprobeerd. Hij krijgt geen data. Ik heb nog even zitten googlen en heb op het Amerikaanse 986 forum info gevonden dat er geen Oil temperatuur sensor in de Boxster en de 996 zit. De sensor van de water temperatuur is belangrijker en loopt in de pas met die van de olie temperatuur.
zie: http://986forum.com/forums/performance- ... -port.html

03 okt 2013 9:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
barolo schreef:
Ik heb dit weekend uitgebreid de Oil temperature uitgeprobeerd. Hij krijgt geen data. Ik heb nog even zitten googlen en heb op het Amerikaanse 986 forum info gevonden dat er geen Oil temperatuur sensor in de Boxster en de 996 zit. De sensor van de water temperatuur is belangrijker en loopt in de pas met die van de olie temperatuur.
zie: http://986forum.com/forums/performance- ... -port.html

Natuurlijk is watertemperatuur niet belangrijker. De olietemperatuur is een weerspiegeling van de interne motortemperatuur. Je mag de motor pas (veilig) flink belasten zodra deze goed warm is. Water is binnen de kortste keren op een hoge temperatuur.

Sorry dat ik het zeg maar ik ben van mening dat je statement over de watertemperatuur, tesamen met je statements over het wél en dan ineens toch niet uitleesbaar zijn van de olietemperatuur, de kwaliteit van je app'-review' toch wat schade toebrengt.

Ik heb de 'sensoren' en de app inmiddels ook in bezit maar ben minder enthousiast. De app bevat best wat tekstuele- en programmafoutjes en er zijn toch best wel een paar dingen gewoon NIET mogelijk.

My few pennies.

|\/|

01 nov 2013 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Kun je ook de motor draai uren mee uitlezen en zaken als over rev's? Ook geschikt voor een 968?

02 nov 2013 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Ik gebruik ook een BT OBD2-interface en Torque op Android in mijn '99 996. Vooral erg leuk om van een rit op de kaart je snelheid te zien, en een filmpje vanuit de auto met daaroverheen de kaart en je snelheid en toeren.

Het staat mij ook bij dat olietemp niet uit te lezen is. Ik gebruik de watertemp en oliedruk om te zien of de motor warm is. Is het wel zo dat het water eerder warm is? De soortelijke warmte van olie is lager, er is toch een behoorlijke warmteoverdracht in het blok en het water moet ook nog delen buiten het blok verwarmen. De oliedruk is bovendien een goede indicator voor de viscositeit en daarmee de temperatuur van de olie. Bij mij zakt de oliedruk zodra de watertemperatuur in de buurt van de 80 komt.

Overrevs en draaiuren gaat niet met een generieke obd-lezer.

03 nov 2013 9:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3