Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:29

Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
afkraken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Voorheen verzekeringen
Oss
Bericht afkraken
Ik heb nu 7 maanden tot volle tevredenheid een Porsche 911 996 MK2 Carrera 4S. Het enigste nadeel is dat mijn vrouw er niet in durft te rijden.
Lees dit forum sindsdien en stoor mij mateloos aan de vele negatieve reacties tov de 996 en ook de 997. Waterkoker, plofmotor, geen echte Porsche, te smal ( zeker nooit een 996 4S gezien) en nog veel meer. Vaak van 968 en 993 rijders.
Laat toch ieder in zijn waarde, ieder is trots op zijn eigen Porsche of het nu een 924 is of een 991 en alles er tussen in.
Ben ook lid van de Mazda RX8 club en hier laten ze ieder in zijn waarde ook de RX7 rijders. Hier speelt hetzelfde een RX8 rijder zal nooit een RX7 afkraken en een RX7 rijder nooit een RX8!!
Ook lid geweest van de Harley Davidson club, hier kraken ze alleen af wat geen Harley is en niet elkaar.

Ben ik nu de enige die zich hieraan stoort ?

09 nov 2013 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: afkraken
Charly,
Iedereen heeft zijn voorkeuren hier op het forum wat betreft type Porsche. Beetje plagen is leuk, afkraken/afzeiken niet.
De een vindt plagen al snel afzeiken, de ander niet. Respect voor elkaar, en elkaars keuze/ smaak is wel gepast.

Maar by the way, het ligt niet aan je vrouw , hoor...... Ik durf ook niet in een 996 te rijden :mrgreen:

09 nov 2013 17:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Het enige wat telt is dat jij tevreden bent over je wagen. Trek u niet aan over wat een ander zegt of schrijft. Als jij een wagen hebt volledig naar je smaak en mechanisch staat hij top, dan zullen er velen willen wisselen, hoor...

Spijtig genoeg zit de wereld zo in elkaar. Negatieve reacties zal je over alles en nog wat vinden.

09 nov 2013 17:48
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Sandman schreef:
Maar by the way, het ligt niet aan je vrouw , hoor...... Ik durf ook niet in een 996 te rijden :mrgreen:

Da's een goeie :lol: :cheers: :thumleft:

Mijn vrouw wou ook nooit in mijn MB rijden....iets over Taxi's. Maak me geen moer uit, ik vond hem top. Je moet rijden wat jij fijn vindt, laat de rest maar barsten.

09 nov 2013 17:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Joh het is meestal maar spielerei dus pak het niet te zwaar op. Azijnpissers heb je overal maar dat gehalte is hier niet zo hoog hoor. Het is plagen: de lufti's tegen de waterkokers maar ook andersom!
En wat denk je van de Boxsters (kappersauto) en de Cayman (Gayman)?

We houden hier elkaar scherp, moet kunnen toch? Neem het vooral niet te serieus :wink:

09 nov 2013 18:27
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Sandman schreef:

Johann en Wout +1

Mijn man wilde ook nooit in de 996 rijden, maar met de 997 heeft hij geen moeite. Vorige week pakte hij zelfs de sleutels van mijn 968 om een stukje te gaan rijden. Het was dat ik op de bank zat, anders was ik gegarandeerd van m'n stoel gevallen :mrgreen:

Maar Charly, wat hier al eerder gezegd is, trek je er weinig van aan. Ik heb met heel veel plezier in mijn 996 gereden en er ook aardig wat km mee gemaakt. Zowel als DD als tijdens de toerritten zat ik met een enorme glimlach achter het stuur :drive:

09 nov 2013 18:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
charly50 schreef:
Ik heb nu 7 maanden tot volle tevredenheid een Porsche 911 996 MK2 Carrera 4S. Het enigste nadeel is dat mijn vrouw er niet in durft te rijden.
Lees dit forum sindsdien en stoor mij mateloos aan de vele negatieve reacties tov de 996 en ook de 997. Waterkoker, plofmotor, geen echte Porsche, te smal ( zeker nooit een 996 4S gezien) en nog veel meer. Vaak van 968 en 993 rijders.
Laat toch ieder in zijn waarde, ieder is trots op zijn eigen Porsche of het nu een 924 is of een 991 en alles er tussen in.
Ben ook lid van de Mazda RX8 club en hier laten ze ieder in zijn waarde ook de RX7 rijders. Hier speelt hetzelfde een RX8 rijder zal nooit een RX7 afkraken en een RX7 rijder nooit een RX8!!
Ook lid geweest van de Harley Davidson club, hier kraken ze alleen af wat geen Harley is en niet elkaar.

Het is het 'enige' ;-) zulke ver-schrijfsels moeten wel komen van een 996 rijder ;-)

Laatst bijgewerkt door porsche964 op 10 nov 2013 7:53, in totaal 1 keer bewerkt.

09 nov 2013 18:34
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Best dat je dan geen boxter hebt of je zou je pas benadeeld voelen :D.
Iedereen vindt z'n eigen Porsche de beste en daar hebben ze alle recht toe :).
Maar onthoud gewoon dat we hier allemaal om 1 reden zijn, we houden allemaal van Porsche.

09 nov 2013 18:35
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Citaat:
Mijn man wilde ook nooit in de 996 rijden, maar met de 997 heeft hij geen moeite.

... dat spreekt boekdelen :D

mbembe schreef:
... spielerei ...

Dacht ik toch echt spiegelei te lezen :shock:

Tja, die 996 koplampen :cry: .. alleen daarom zou ik er al nooit 1 kopen :!:

... of het moet een 4S, Turbo of GT3RS zijn :popcorn:

09 nov 2013 18:36
Profiel WWW Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
Ja Olaf gooi jij nog wat olie op het vuur :mrgreen:

09 nov 2013 18:39
Profiel
Moderator
PF #57
charly50 schreef:

Nee. De zoveelste. Had je maar geen 996 moeten kopen. Had je je er nu niet aan gestoord. Eigen schuld, dikke bult.

:^:
Geintje. Zo zeiken de 996 en 997 rijders net zo hard terug over kappersauto's, gaymans, olieboten, oude meuk, audi's (924) etc etc. De ene vindt het te ver gaan, de ander ziet het als een geintje. Als je hier langer komt en het porscheforumleven niet te zwaar neemt, zal je zien dat het allemaal niet zo bedoeld is. En als het wel zo is, kan je er toch niks aan doen (wij wel :lol: ). Dus je er sowieso niet teveel van aantrekken. Zal het jou roesten wat die rukkers over je auto zeggen. Jij bent er toch blij mee? Nou dan!?

Oja, en dat totmbo er niet in durft te rijden is alleen maar een voordeel. Heb je leuk iets voor jezelf. :idea:

09 nov 2013 18:48
Profiel
charly50 schreef:
...
Vaak van 968 en 993 rijders.
...

Ik denk dat je de 964 bedoeld toch en niet de 968?
De 968 is opvolger van de 944 dus waterkoker met motor voorin en de versnellingsbak achterin voor de ultieme 50/50 gewichtsverdeling :drive:
In principe is elke Porsche een auto met emotie die door uitsluitend liefhebbers gekocht wordt, rationeel kan ik geen geldige reden bedenken om een Porsche aan te schaffen maar het is wel een fantastische ervaring. Voor mij is het klassieke Porsche ontwerp van de eerste generatie wel de ultieme Porsche maar technisch is het daarna alleen maar beter geworden. Toch is het wel jammer dat Porsche is afgestapt van luchtgekoelde motoren, dat was de definitieve breuk met het oer Porsche principe en daarmee is het meer een gewone auto geworden in mijn ogen. Wel fantastische techniek en veel betrouwbaarder en meer comfortabel maar met minder ziel. Een luchtgekoelde Porsche heb ik helaas tot nu toe nog niet in mijn bezit mogen hebben maar ik zou mijn 944S2 gelijk inruilen op een goede luchtkoeler als ik geen geld zou hoeven bijbetalen en zou beschikken over een garage want zo'n bezit zou ik niet buiten willen laten overnachten. Elke watergekoelde Porsche wel denk ik.

09 nov 2013 19:58
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Mijn vrouw vindt ze leuk ..... en durft er ook zeker in te rijden. Ze zegt dat ze haar 944 nog iedere dag mist. :drive:

09 nov 2013 20:05
Profiel
Moderator
911 Carrera S
roondejong schreef:
Ze zegt dat ze haar 944 nog iedere dag mist. :drive:

:thumleft: da's een vrouw naar m'n hart :wink:

09 nov 2013 20:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
charly50 schreef:

Rij ook al weer 22 jaar Harley en volgens sommige is sinds '84 geen echte meer van de band gerold, net zoiets als met lucht en water bij Porsche. Herken me dan ook niet in bovenstaand stuk tekst :wink:

09 nov 2013 20:50
Profiel
911 3.2 Carrera
En waarom durft je vrouw er niet in te rijden.... :?:

En afkraken.....niks van gemerkt mbt mijn oude meuk....overigens ken ik niemand hier irl..... :mrgreen:

09 nov 2013 20:58
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
de 996 heeft een typische aantrekkingskracht op calimerovolk.

09 nov 2013 21:12
Profiel
Moderator
PF #57
Ik had de link niet eerder gelegd, maar nou je het zegt... :lol:

09 nov 2013 21:14
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
http://www.aandachtvoorpesten.nl/inform ... index.html

Weet er alles van :oops:
Maar blijf gewoon met mijn "waterkoker" rijden, this ff doorbijten :mrgreen:

PS
Vind zo'n 4S héél erruuug fraai :thumleft:

09 nov 2013 21:59
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Mijn vrouw heeft nog nooit in de Targa gereden, daarvoor 1x (met zwangere buik) in de 3.2 (vond ze maar niets) en 1x in de 964.
Vindt de opstaande pedalen lastig (en is bang voor commentaar van haar bijrijder :^: ). Geen angst voor de snelheid, die is ze van de Passat wel gewend. Mag me wat dat betreft wel gelukkig prijzen, als ik soms hoor van collega's hoe hun ega's reageren als de teller boven de 130 komt :roll:
Wat de 996 betreft: smaken verschillen. Heb er zelf 1x in gereden (Turbo tip). Niet zoveel moeite met exterieur, maar interieur viel me tegen. Raamschakelaars zaten op de verkeerde plaats :bang: Is bij de 997 gelukkig weer gecorrigeerd :D
En zoals ze hierboven al aangeven: laat je niet gek maken. Het groene interieur in m'n 993 roept bij sommigen ook :sick: neigingen op; geen probleem, ben er zelf erg blij mee en daar gaat het om.

09 nov 2013 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Heb en rij ook harley en kan je vertelen dat daar ook zat word afgemekkerd over de verschillende types
De ene moet niks hebbe van na 84 de andere vind een sportster een nep harley of wijve ( sorry dames) motor
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.... Zou zegge neem het allemaal niet zo nouw en kijk er met een lach naar
Uiteindelijke hebben we allemaal een passie met persoonlijke voorkeur voor een bepaald type
Beetje jenne bij elkaar is niks mis mee , dat houd het forum levendig toch :wink:

09 nov 2013 22:55
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Targa Floriaan schreef:
Het groene interieur in m'n 993 roept bij sommigen ook ... neigingen op

Jij lacht natuurlijk het hardst - met de mega-korting die je van de verzekeringsmaatschappij krijgt ...

... omdat ze 'm met zo'n kleur interieur zelfs niet willen stelen :!: :cheesy:

09 nov 2013 22:57
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Komt daar zo maar calimero weer opdoemen. Dacht dat we daar vanaf waren.

Ik ga de discussie eens opgooien dat ik er van baal dat mijn man ook altijd in de 964 wil rijden.

Verder, geniet van wat je hebt.
Doe ik ook.

09 nov 2013 22:58
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Olaf schreef:
Targa Floriaan schreef:
Het groene interieur in m'n 993 roept bij sommigen ook ... neigingen op

Jij lacht natuurlijk het hardst - met de mega-korting die je van de verzekeringsmaatschappij krijgt ...
... omdat ze 'm met zo'n kleur interieur zelfs niet willen stelen :!: :cheesy:

Was het maar waar. Deze is zo uniek, heeft 'Seltenheitswert' :mrgreen: (vraag maar aan Cazzo :mrgreen: :mrgreen: )

09 nov 2013 23:23
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Targa Floriaan schreef:
Deze is zo uniek, heeft 'Seltenheitswert' :mrgreen: (vraag maar aan Cazzo :mrgreen: :mrgreen: )

Was hij niet van de "Hulk" geweest :?: :mrgreen:

09 nov 2013 23:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 152 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende