Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Van 964 naar 997?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
10 nov 2013 1:12 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Van 964 naar 997?
Ik vind het nog steeds erg leuk om de 911 bij gelegenheid uit de garage te halen en deze niet als D.D. te gebruiken.
Wel is het voor mij belangrijk dat ik er km's mee kan draaien en er lange ritten mee kan maken, want dan wordt je meer één met je auto.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
10 nov 2013 1:15 |
|
|
Tilt!
|
Re: Van 964 naar 997?
+1 Heb mijn 996 4S ook dagelijks de sporen gegeven en 't was *elke* keer speciaal Bekijk de 996 4S eens goed en (zoals ik hier al eerder zei) hij ziet er jonger uit dan de 997. Het zijn niet de (MKII) koplampen die 'm lelijk maken, 't is dat iele, stomme bumpertje op de gewone Carrera. I rest my case
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
10 nov 2013 2:02 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Van 964 naar 997?
Uitzondering bevestigd de regel. De 997s hebben allebei best veel gelopen, vlink boven 200k. Ik denk ook niet dat de 997 zo laag als de 996 zullen zakken. Dat omdat er best veel mensen op deze forum zijn die stiekem een 997 willen, dat was niet zo met de 996. Ik zou zeggen kom uit de kast jongens, de 997 is best
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
10 nov 2013 9:33 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Van 964 naar 997?
Inderdaad 200K+ km's, maar het zijn echt niet de uitzonderingen. Voor 35K haal je in NL nu ook een 997 4S met minder dan 200K km's: 997 Carrera 4S - 166.000km bij ASNVan de 997 zijn er nog meer gemaakt dan van de 996, dus als je de markt(werking) volgt dan rust er op de 997 hetzelfde lot als de 996. Prijzen NL 996:1998/1999: Carrera 2 of 4 - ca. € 15.000,- 2001/2002: Carrera 4S - ca. € 22.500,-/€25.000,- 2001/2002: Turbo - ca. € 30.000,-/€ 35.000,- Prijzen NL 997:2004/2005: Carrera 2 of 4 - ca. € 30.000,- 2005/2006: Carrera 4S - ca. € 35.000,- 2006/2007: Turbo - ca. € 55.000,-/€ 60.000,- Dit zijn uiteraard niet de dealerprijzen, maar daar vindt jij deze oude auto's ook bijna niet meer!In Duitsland staan de eerste "standaard" 996-en nu gewoon voor 10.000 euro te koop. Het enige voordeel is dat de kwaliteit van deze auto's (996/997) minder is, dan de 911 uit het luchtgekoelde tijdperk, dus er komt een moment dan men zich gaat afvragen wie er nog euro's gaat steken in een 996 uit 1998 met 250.000km op de teller. Deze verdwijnt dan niet richting het liefhebber circuit, maar naar de schredder. Het goede nieuws is, dat er dan uiteindelijk weer minder 996-en zullen zijn en er een moment van stabilisatie zal optreden. In Nederland koopt je over 3 jaar ook de eerste 996 rond de 10.000 euro en de 997 hangt dan rond de 20.000 euro (standaard modellen). Alleen de speciale modellen (Turbo, Gt3, GT2, GTS) hebben een meerwaarde, dus zullen altijd hoger geprijsd blijven, al voorspel ik dat de 997 Turbo over 3 jaar ook bij ASN staat voor € 39.997,-
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
10 nov 2013 11:18 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Van 964 naar 997?
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
10 nov 2013 11:54 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Van 964 naar 997?
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
|
10 nov 2013 12:05 |
|
|
Stephan911
|
Re: Van 964 naar 997?
Wij zijn8 jaar in het bezit geweest van een leuke 964 Carrera 2 , hebben daarna overstap gemaakt naar een 996 en die half jaar gehad en nu 997 4S top auto's stuk voor stuk, als we de ruimte maar hadden , dan hadden we de 964 gehouden, het grootste verschil vind ik de binnen afmetingen, 996 en 997 zijn daarin duidelijk ruimer. 964 is meer spartaanser vinden wij. tja het heeft allemaal wel wat , maar we zullen eerlijk gezegt niet snel terug gaan naar een 964 nu we de 996 en 997 gewend zijn, dat zijn wat meer gt-auto's geworden is onze mening
|
10 nov 2013 13:36 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Van 964 naar 997?
Maw, een afschrijving van €15-20K in 3 jaar. Is mss veel, maar je schrijft op een 55-60K kostende nieuwe ster, beamer of audi nog meer af. Je rijdt dan wel met een P als DD. Herr Herbst, u weet zelf als geen ander hoe dat voelt! Als je geen afschrijving wilt, dan idd met een oudere P gaan DDen.... 965 bijv..
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
10 nov 2013 15:07 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Van 964 naar 997?
Denk zelf dat de 997 een paar pro`s meer heeft tov de 996.. Over het uiterlijk is iig geen discussie... het model is prachtig.. En ook dat men moest wennen aan het einde van het luchtgekoelde tijdperk is een feit.. Ondertussen is iedereen zich wel bewust van t feit dat (helaas) noot meer luchtkoelers uit de fabriek zullen rollen in Stuttgart..Blijft over het puntje betrouwbaarheid.. Zie t niet gebeuren dat de 997 over een paar jaat voor 15k op te halen is.. indien ik die garantie hier wel kan krijgen wacht ik nog even
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
10 nov 2013 17:59 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Van 964 naar 997?
Over afschrijving en kosten: Staat een leuk artikel in de Autovisie van deze week met een vergelijk tussen een nieuwe 428i en 997S, beiden ongeveer voor € 60k binnen bereik. Ze voorspellen zelfs een soortgelijke afschrijving met een restwaarde van 35k in 2016 waarbij de BMW naar een tellerstand van 45.000 wordt gereden en de tweedehands 997 naar 108.000.
In het kostenvergelijk valt verder op dat de Porsche wel meer kost om te rijden (brandstof, onderdelen, verzekering, etc.) wat mijns inzien logisch is voor een sportauto ten opzichte van een meer praktische en zuinige viercilinder coupe.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
10 nov 2013 18:24 |
|
|
lambda
|
Re: Van 964 naar 997?
En wat over de overstap van de 993 naar de 997
|
16 nov 2013 0:35 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Van 964 naar 997?
Weet ik zonet nog niet. Ik vindt het mooie auto's, maar net als bij de 993 ben ik niet weg van de koplampen. Hij kijkt scheel... Verder is ten opzichte van een 996 de 997 minder clean van lijn. En dat men altijd roept dat de ronde koplampen typisch 911 zijn, moet eens kijken naar de andere auto's die er in de jaren 60 waren. Daarvan heeft het merendeel de bekende ronde lampen. Dus om dit nou typisch 911 te noemen. Tom Tjaarda gaf als designer aan dat de typische 911 look oa in de lijnen van de kofferklep en het voorruit zitten. Uiteraard icm het silouette. Dat de zgn. puristen zo aan de ronde lampen hangen, heeft bij de 997 in ieder geval deels gezorgd voor de terugkeer van de mi niet al te mooie neus van de 993. Maar goed, iedere sjaak zn eigen smaak.
_________________________________________ rouge et noir
|
16 nov 2013 1:07 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Van 964 naar 997?
Ik rij nu al vier jaar elke dag in mijn 997.2 en nog steeds stap ik uit met een glimlach en kijk ik achterom om nog even te zien hoe mooi hij is! Het mooie van een moderne watergekoelde is dat je het beste van twee werelden hebt; de snelheid, luxe en betrouwbaarheid van een moderne auto en als je wilt ook de "beleving" van een luchtgekoelde (even de luchtdruk in je banden halveren, beide ramen half open en alleen de tweede, derde en vijfde versnelling gebruiken). O ja, als afschrijving een probleem is dan gewoon je auto niet verkopen. Heb je ook geen afschrijving. Doe ik ook en werkt prima!
|
16 nov 2013 2:25 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Van 964 naar 997?
Dat geloof ik graag. Als jij drie keer geschakeld hebt ben je op dat kleine eiland allang van Willemstad naar Westpunt gereden en moet je alweer in de remmen om te voorkomen dat je eraf dondert
|
16 nov 2013 8:21 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: Van 964 naar 997?
_________________________________________ De precisie 911
|
16 nov 2013 8:44 |
|
|
arjan
|
Re: Van 964 naar 997?
Ik heb ook wel eens geprobeerd de beleving van een watergekoelde te halen, cd'tje met motorgeluid in de Becker, motor uit en in zijn vrij van een heuvel af laten rollen.
|
16 nov 2013 9:23 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Van 964 naar 997?
....niet vergeten wat afgewerkte olie, oud leer aroma's in je 997 toe te voegen. Nee, ik rijd dagelijks een vlam nieuwe 3-serie, 8-bak automaat met flippers, etc......heerlijke auto, maar als ik in de 964 stap is er sprake van pure emotie.............overigens ook als ik de rekeningen optel
|
16 nov 2013 9:30 |
|
|
993turbopeter
|
Re: Van 964 naar 997?
Wat heb je eraan om 996, 997-rijders bijna kinderachtig te wijzen op de afschrijving, als dat voor deze eigenaars wel of niet een probleem is zullen ze zelf wel bepalen of niet...Heb zelf een 9934s en 9974s en heb al een paar keer gezegd dat ik in 9 van de 10 ritjes de 997 neem, beiden mooie auto's maar de 997 is veel sneller en iedereen koopt toch wat hij mooi vindt ...als het maar porsche is...Pfff wat een discussies
_________________________________________ ex 964; ex 993; ex 993turbo nu 997 4S en 993 4S
|
16 nov 2013 11:13 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Van 964 naar 997?
Inderdaad, dat gezeur over afschrijving, gewoon niet verkopen, heb je ook geen afschrijving,, en als je het niet wilt/kunt betalen moet je het niet doen
|
16 nov 2013 11:22 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Van 964 naar 997?
Zo is t maar net.. deze week de 964 weer opgehaald na een (mega)grote beurt.. Kerstbonus plus een halve maand salaris achtergelaten maar goed.. heb t ervoor over zolang ik t missen kan voor de humanen onder ons.. help Brian de Winter door giro 555
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
16 nov 2013 12:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Van 964 naar 997?
Ach, als jij nog een kerstbonus krijgt heb je weinig te klagen... genieten maar weer
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 nov 2013 12:40 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Van 964 naar 997?
Dan zou ik hem houden als je net een flinke bedrag neergeteld hebt voor onderhoud...ff van genieten zegmaar. Ik heb een onderhoudsspaarpot die ik de winterstallingsperiode aanvul voor de mijne (en dd's, motor), dan vallen de klappers mee... En afschrijving, zodra je het geld uitgeeft ben je kwijt..en bij verkoop zie je iets van terug denk ik maar.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
16 nov 2013 13:15 |
|
|
oljebyte
Amsterdam
|
Re: Van 964 naar 997?
Ik heb die 997 bekeken en over nagedacht. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, en daar valt niet over te twisten. Voor mij is het 911 gevoel begonnen bij een 964. Het is denk ik ook hoe oud je bent, en welke auto de porsche van je jeugd was.
Ik lees mensen over wel/niet d.d. en dan zou een 964 beter geen d.d. kunnen zijn, want al bijna klassier en dus zonde ?!
Ik heb nu sinds april zo'n 6000 km gereden met 964, niet dagelijks maar wel redelijk wat. Ik heb nogal wat zaken vervangen en nu laatst nieuwe accu. Had niet verwacht dat accu zo'n verschil kan maken, maar auto voelt nu helemaal perfect. Elke dag genieten.
Het is toch emotie. Dat een 997 "beter" zou zijn of minder snel stuk. Als je een 964 goed bijhoudt, dan is dat niet een vergelijkingspunt. Het gaat erom wat je wilt. Ik wil gewoon elke dag in die 964 rijden en dat doe ik ook. Ik zet dat ding ook overal neer en accepteer dat er iets stuk kan gaan etc. Het is een auto, geen kunst voor aan de muur. Ik wordt ook altijd een beetje achterdochtig van die net te perfect onderhouden "originele" porsches. Jij moet de baas zijn van je auto en niet andersom.
_________________________________________ Nothing is so difficult as not deceiving oneself. Ludwig Wittgenstein
964 C4 1990
|
16 nov 2013 21:48 |
|
|
bully
|
Re: Van 964 naar 997?
.......................
|
16 nov 2013 23:38 |
|
|