Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:34

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Contactsleutel boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Groesbeek
Bericht Contactsleutel boxster 986
Hallo Freaks

Heb n probleempje. Hoop dat iemand het herkent..

Van de een op andere dag knippert het lampje van mijn boxster 986 contactsleutel niet meer heel snel achter elkaar, maar slechts twee enkele keren.

Daarbij dus ook dat mijn centrale deurvergrendeling niet meer werkt.

Batterijtje natuurlijk vervangen, maar lost helaas niks op.

Ik moet de deur nu dan dus openmaken met de sleutel zelf (cv werkt dan gewoon).

Komt het iemand bekend voor? Moet de sleutel opnieuw in gelezen worden , of...?
En kan het zijn omdat de sleutel misschien nat is geworden door regen (natte handen, natte deurgreep beetpakken)

Wil trouwens ook een tweede sleutel. So dat kost knaken... Iemand daar nog een goed(koop) adres voor?

Bedankt voor jullie reacties natuurlijk!!

Groet, Lex

Laatst bijgewerkt door lexboxster op 12 nov 2013 16:51, in totaal 1 keer bewerkt.

11 nov 2013 11:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Contactsleutel boxster 986
Zie je wel het rode ledje op het dashboard knipperen wanneer je de knop op de sleutel indrukt? M.a.w. wordt er wel enig contact gemaakt met de ontvanger in de auto?

Andere test: Werkt de andere knop op de sleutel wel? Als dit het geval is, dan is het waarschijnlijk gerelateerd aan de andere knop.

11 nov 2013 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Je sleutel is overleden. Kost inderdaad een paar duiten voor een nieuwe sleutelkop. Moet bij de dealer worden ingeleerd. Als je de barcodes nog hebt die bij de sleutels horen, dan zouden ze kunnen proberen opnieuw in te leren, mocht het toch slechts een software fout zijn. Heb hetzelfde gehad, sleutel was gewoon stuk, dus voor circa 165 euro weer een nieuwe inclusief inleren. Als ik jou was, zou ik dan meteen de tweede sleutel regelen, scheelt wellicht wat kosten rondom het inleren.

11 nov 2013 19:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Groesbeek
RichardP schreef:
Zie je wel het rode ledje op het dashboard knipperen wanneer je de knop op de sleutel indrukt? M.a.w. wordt er wel enig contact gemaakt met de ontvanger in de auto?

Andere test: Werkt de andere knop op de sleutel wel? Als dit het geval is, dan is het waarschijnlijk gerelateerd aan de andere knop.

Hi Richard,

Nee ik zie geen ledje knipperen op het dashboard wanneer ik de knop op de sleutel indruk.
En helaas werkt de andere knop ook niet.

12 nov 2013 16:48
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Groesbeek
JeroenSC schreef:
Je sleutel is overleden. Kost inderdaad een paar duiten voor een nieuwe sleutelkop. Moet bij de dealer worden ingeleerd. Als je de barcodes nog hebt die bij de sleutels horen, dan zouden ze kunnen proberen opnieuw in te leren, mocht het toch slechts een software fout zijn. Heb hetzelfde gehad, sleutel was gewoon stuk, dus voor circa 165 euro weer een nieuwe inclusief inleren. Als ik jou was, zou ik dan meteen de tweede sleutel regelen, scheelt wellicht wat kosten rondom het inleren.

Hoi Jeroen,

Heb jij voor mij het adres waar ik voor circa 165 euro een nieuwe sleutel (+inleren) kan halen?

Ik had even gebeld met Porsche Heteren en die vroeg ik geloof €335,- voor 'n sleutel

Als die sleutels ronde de €165,- kosten, dan haal ik er inderdaad gewoon meteen twee.

12 nov 2013 16:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Heb de bon er even voor je bijgepakt:

Bij Pon Leusden was het begin dit jaar 123,00 ex BTW voor de sleutelkop en 56 euro ex btw voor het inleren.

Onderdeelnummer voor mijn 996Mk2: 996.637.244.41

Je sleutel zelf blijft behouden, alleen de kunststof kop met electronica wordt vervangen.

12 nov 2013 23:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]