Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:30

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Verlengde naaf 964 stuur 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: Verlengde naaf 964 stuur
Pw250 schreef:
Al een keer iemand zijn of haar airbag stuur met verlengde naaf geplaatst?! Iets hierop gevonden?

Als je deze en andere threads doorleest zul je zien dat voor zover bekend nog niemand zijn originele airbag stuur op een verlengde naaf heeft weten te monteren.

02 nov 2013 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
En is dan ook de reden dat ik mijn airbagstuur heb verwijderd en een deep dish met verlengde naaf heb geplaatst destijds.... :salut:

03 nov 2013 14:12
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Duidelijk, bij mijn vorige auto ook gedaan maar hopende op een oplossing met org stuur toch de vraag.

03 nov 2013 15:03
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabriolet
Beste mensen,

Ik ben voor mijn 964 MET origineel airbag op zoek naar een stuurnaaf waarop een prototipo (uiteraard zonder airbag) kan worden gemonteerd. Je vindt al googelend talloze naven voor de 911 ZONDER 'af fabriek' airbag maar die naaf is volgens mij anders. FVD verkoopt complete sets (inclusief airbagloos stuur) voor af fabriek airbag 911's maar ik heb al een Prototipo stuur en zoek dus alleen de geschikte naaf. Op de site van FVD kan je ook aan de fotos zien dat de naaf voor auto's met origineel airbag er anders uitziet, je ziet een soort ronde ring aan de achterkant van de naaf die blijkbaar geheel om de stuurpen heen zakt. Bij naven voor 'af fabriek' airbagloze 911's (dus de oudere types) zie je alleen zo'n uitstekend gebogen plaatje aan de achterkant, dat er voor zorgt dat de richtingaanwijzer terugkomt.... Afijn wie het nog snapt (en het weet) mag het zeggen.... Waar vind ik de juiste naaf.... :? :(

Dank!

Gr. Guus

12 nov 2013 23:24
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Zou iemand mij kunnen vertellen of deze onderdeelnummer van een verlengde naaf stuur is?
Afbeelding

14 sep 2014 18:45
Profiel WWW
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Johann, ik kan het onderdeel nummer niet goed lezen om er je uitsluitsel over te kunnen geven.

Met mijn inmiddels opgedane kennis uit DIT draadje, denk ik dat het lastig wordt om zomaar een verlenger tussen te (kunnen) zetten.

Afbeelding Afbeelding

Als je het airbagstuur eraf haalt zie je een (ca 1 cm dikke) schijf zitten met een sleepring. In de schijf zit het contact mechanisme van de airbag bedrading. De sleepring die je ziet is voor de claxon. Je moet dus een verlenger hebben die precies deze aansluiting heeft en dan krijg je een probleem met het stuurwiel, want deze heeft geen andere montage mogelijkheid dan de stuuras met de centrale moer. Het schroefdraad is te kort om, en de verlenger, en het stuurwiel te kunnen houden.

Ik denk dat als er een mogelijkheid is, dit een compleet nieuw stuurwiel betekend, wat een diepere "dish" heeft.

14 sep 2014 20:21
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Dankje Willem, maar mijn 964 heeft geen airbag. Zou ik dan steeds hetzelfde probleem hebben?

14 sep 2014 21:56
Profiel WWW
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Nee, dan heb (krijg) je geen probleem. Het stuur dat je in je andere topic vraagt is het juiste stuur. :thumleft:

Het gedeelte wat over de stuurstang heen schuift is langer dan de standaard sturen, vandaar dat het stuur meer naar je toe zit.

Mocht je dit stuur niet kunnen vinden, dan zou ik toch een sportstuur overwegen. Zit en stuurt erg fijn :wink:

15 sep 2014 5:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2