Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:54

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Van 964 naar 997? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Van 964 naar 997?
oljebyte schreef:
Ik heb die 997 bekeken en over nagedacht. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, en daar valt niet over te twisten. Voor mij is het 911 gevoel begonnen bij een 964. Het is denk ik ook hoe oud je bent, en welke auto de porsche van je jeugd was.

Ik lees mensen over wel/niet d.d. en dan zou een 964 beter geen d.d. kunnen zijn, want al bijna klassier en dus zonde ?!

Ik heb nu sinds april zo'n 6000 km gereden met 964, niet dagelijks maar wel redelijk wat. Ik heb nogal wat zaken vervangen en nu laatst nieuwe accu. Had niet verwacht dat accu zo'n verschil kan maken, maar auto voelt nu helemaal perfect. Elke dag genieten.

Het is toch emotie. Dat een 997 "beter" zou zijn of minder snel stuk. Als je een 964 goed bijhoudt, dan is dat niet een vergelijkingspunt. Het gaat erom wat je wilt. Ik wil gewoon elke dag in die 964 rijden en dat doe ik ook. Ik zet dat ding ook overal neer en accepteer dat er iets stuk kan gaan etc. Het is een auto, geen kunst voor aan de muur. Ik wordt ook altijd een beetje achterdochtig van die net te perfect onderhouden "originele" porsches. Jij moet de baas zijn van je auto en niet andersom.

:cheers: :thumleft:

Helemaal mee eens, no matter what 911 :!:

:drive: :drive: :drive:

17 nov 2013 0:13
Profiel
M140i
993turbopeter schreef:
Wat heb je eraan om 996, 997-rijders bijna kinderachtig te wijzen op de afschrijving, als dat voor deze eigenaars wel of niet een probleem is zullen ze zelf wel bepalen of niet

Tja, het zegt een heleboel over die mensen zelf die dat allemaal zeggen. Toen ik mijn 4 jaar oude 996 had gekocht zei één van de buurmannen (rijdt zelf in een Boxster van 1997) "nu gaat het afschrijven beginnen". Ik dacht, wat maakt het uit, met een andere auto als dagelijkse auto schrijf je net zo hard af. Uiteindelijk in 3 1/2 jaar tijd 22.000 euro op de 996 afgeschreven, de Audi S3 die ik daarvoor had schreef 35.000 euro af in 3 jaar tijd (met beide auto's 100.000 km gereden)

17 nov 2013 0:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Als afschrijving echt een punt is voor je, dan moet ze gewoon geen Porsche kopen. Voor mij is het een hobby waarvan ik met volle teugen geniet. Je weet dat het een hobby is die veel geld kost, het is een keuze die je maakt.Ik heb de auto betaald en denk niet in termen van restwaarde of afschrijving.. dit gaat ten koste vh plezier

17 nov 2013 12:35
Profiel
993 4S
Euh, geen waterkoker, bedoel je.
Denk dat de kosten die ik aan mijn 993 gehad heb, iets van 2k/jaar, gemakkelijk gecompenseerd worden door de waardestijging.
Is toch leuk.
Is natuurlijk ook virtueel, maar gratis Porsche rijden spreekt mij toch wel aan :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 17 nov 2013 17:07, in totaal 1 keer bewerkt.

17 nov 2013 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
de911gek schreef:
Als afschrijving echt een punt is voor je, dan moet ze gewoon geen Porsche kopen. Voor mij is het een hobby waarvan ik met volle teugen geniet. Je weet dat het een hobby is die veel geld kost, het is een keuze die je maakt.Ik heb de auto betaald en denk niet in termen van restwaarde of afschrijving.. dit gaat ten koste vh plezier

+1

17 nov 2013 17:04
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
+1

Om nou een 911 te kopen omdat je daar geen geld op verliezen :scratch: ik koop ze om te rijden, de rest kan me niet boeien.

17 nov 2013 18:57
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ach, als het niet hoeft... Ik vond het best prettig dat ik na drie jaar een 100k km dezelfde prijs voor mijn 3.2 terugkreeg als dat ik betaald had. En het plezier werd er niet minder om :idea: Maar dat Is natuurlijk lang niet zo stoer dan te zeggen dat het mij geen moer kan schelen....

17 nov 2013 19:43
Profiel
993 4S
+1 :salut: :salut: :salut: :salut: :salut: :salut: :salut: :salut:

17 nov 2013 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
jan-1 schreef:
Johan 2 schreef:
Citaat:
Ik stapte een jaar geleden over van een Lotus Elise Mk1 naar een 997 4wd einde 2007

Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?

Zeker niet, elise is veel spartaanser en directer sturend dan een 964. Qua beleving ben je met de 964 duidelijk met een oudere en zwaardere auto op pad. Daarentegen: met een elise naar italie is zonder oordoppen ook geen aanrader.

18 nov 2013 17:38
Profiel
M140i
MickRS schreef:
Ach, als het niet hoeft... Ik vond het best prettig dat ik na drie jaar een 100k km dezelfde prijs voor mijn 3.2 terugkreeg als dat ik betaald had. En het plezier werd er niet minder om :idea: Maar dat Is natuurlijk lang niet zo stoer dan te zeggen dat het mij geen moer kan schelen....

De een vindt afschrijving geen probleem, omdat het bijv. een dagelijkse auto is en je met elke dagelijkse auto afschrijving hebt. Of het is geen dagelijkse auto, maar je vindt afschrijving desondanks geen probleem. De ander vindt het gebrek aan afschrijving belangrijker. Het zijn gewoon twee verschillende meningen. Elke mening is gerechtvaardigd en met elk van de meningen kun je rasechte Porsche liefhebber zijn.

de911gek schreef:
Als afschrijving echt een punt is voor je, dan moet je gewoon geen Porsche kopen.

Natuurlijk kun je wel een Porsche kopen als afschrijving echt een punt voor je is. Het is zelfs een leuke bijkomstigheid dat je Porsche kunt rijden voor minder geld dan een nieuwe middenklasser. De aandacht voor afschrijving hoeft geen afbreuk te doen aan het rijplezier en het bezit van een Porsche. Voor mij was afschrijving ook echt een punt. Ik schrijf graag 40K per jaar af door elke 2 jaar een nieuwe Porsche te kopen. Maar dat gaat me te ver. Afschrijving was voor mij dus echt een punt, dus zocht ik een 4 jaar oude Porsche uit, waarmee ik jaarlijks 7K afschreef. Met de stelling van de911gek kan ik het dan ook in zijn algemeenheid niet eens zijn.

18 nov 2013 21:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3