Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 19:30

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
oldtimer belasting wordt jaar uitgesteld 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht oldtimer belasting wordt jaar uitgesteld
komend jaar blijft de oldtimer nog vrij.
het is een jaar uitgesteld
zoals het er nu uit ziet
:ba:

17 nov 2013 23:14
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: oldtimer belasting wordt jaar uitgesteld
Hoe kom je deze informatie??

17 nov 2013 23:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Oh, ik las op RTV Oost dat de PvdA een motie heeft ingediend bij de provincie Overijssel om de extra inkomsten (7 miljoen) agv de gewijzigde oldtimer regeling te gebruiken voor jaja....voorkomen van de bezuinigingen bij het openbare vervoer..... :mrgreen:

Zou typisch iets voor hun zijn..die rooien...zichzelf te vroeg en rijk rekenen..... :bang:

17 nov 2013 23:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Op: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuwsbrieven lees ik:

Nieuwsbrief 23: 16 november 2013

Beste oldtimerliefhebber,

Debatten afgelopen week
Wij waren op 11 en 12 november in de Tweede Kamer aanwezig om de debatten over het belastingplan 2014 te volgen. Van beide dagen is een videocompilatie gemaakt: debat 12 november, debat 13 november. Hoewel er veel gesproken werd over de oldtimers en met name Pieter Omtzigt (CDA) het keer op keer opnam voor de oldtimers, blijkt er zich geen Kamermeerderheid af te tekenen voor reparatie. Met name de vijf partijen van het herfstakkoord blijken niet te bewegen. Niet zo zeer omdat ze het met ons oneens zouden zijn, maar omdat er voldoende dekking (lees geld) benodigd is om de maatregel te repareren. Zelfs niet om de maatregel een jaar uit te stellen, zodat er nader onderzoek gedaan kan worden zodat er tot een betere regeling gekomen kan worden.

Steun voor uitstel
Er mag zich dan op dit moment geen meerderheid aftekenen in de Tweede Kamer: de drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) zijn wel voor uitstel. Norbert Klein (50Plus) is ook voorstander en heeft daartoe een amendement (voorstel tot wetswijziging) ingediend. Naar onze inschatting zal dit amendement op 19 november weggestemd worden, zoals ook alle andere moties en amendementen inzake de oldtimers.

FEHAC
Wij krijgen met ons voorstel zelfs steun van de FEHAC, die eerder dit jaar nog het 40 jaar compromis sloot met de bewindsman. De FEHAC schrijft op haar website: “Het voorstel om de invoering van het akkoord uit te stellen, biedt een uitgelezen kans om in ieders belang de weeffouten uit het akkoord te halen.” Door onze acties zijn de oldtimers uitgebreid aan de orde geweest in de Tweede Kamer EN hebben we nu bijval van de FEHAC. Wij danken langs deze weg de FEHAC voor hun steun en hun niet aflatende inzet om de oldtimerbezitters te sparen. Over deze steun hebben wij gisteren een persbericht verstuurd.

Uw actie is nodig
Gezien de grote waarschijnlijkheid dat de Tweede Kamer de amendementen en moties afkeurt, willen wij samen met u de kans grijpen om de Kamerleden nogmaals uit te leggen waarom deze maatregel zo onrechtvaardig is en vooral hoe hard u getroffen wordt. Daarom verzoeken wij iedereen om een email te sturen naar alle Kamerleden van VVD, PvdA, D66, ChristenUnie en D66. Vertel uw persoonlijke verhaal en vooral hoe zwaar u getroffen wordt door deze maatregel. maar houd het wel netjes en respectvol! Om het u gemakkelijk te maken hebben wij op onze website een pagina gemaakt met daarin de e-mailadressen van al deze Kamerleden: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/139. U kunt daar alle e-mailadressen selecteren en door middel van kopiëren/plakken naar uw e-mailprogramma transporteren. Als laatste staat ook ons adres erbij, zodat wij de mails ook krijgen. Wij hebben expres geen opzet voor een e-mail gemaakt, zodat de Kamerleden allemaal verschillende, zeer persoonlijk getinte e-mailtjes krijgen.

Hoe verder?
Mocht op 19 november het belastingplan door de Tweede Kamer aangenomen worden en er geen reparatie komen voor de oldtimers, dan zullen wij onze actie verplaatsten naar de Eerste Kamer. Immers, zij gaan over de kwaliteit van wetgeving en juist daar schort het aan met deze maatregel. Het is dus ook na 19 november geen gelopen race. Daarbij is onze advocaat prof.mr. Barkhuysen in opperste staat van paraatheid, maar daarover later meer.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Emden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

17 nov 2013 23:52
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Dial_888 schreef:
Oh, ik las op RTV Oost dat de PvdA een motie heeft ingediend bij de provincie Overijssel om de extra inkomsten (7 miljoen) agv de gewijzigde oldtimer regeling te gebruiken voor jaja....voorkomen van de bezuinigingen bij het openbare vervoer..... :mrgreen:

Zou typisch iets voor hun zijn..die rooien...zichzelf te vroeg en rijk rekenen..... :bang:

Soort "overwaarde" :mrgreen:

18 nov 2013 2:18
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Volgens mij staat er nog niets vast, 16 december word er over gestemd in de kamer dacht ik.

18 nov 2013 7:51
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Zo is het Ruud, vooralsnog gaat het nieuwe plan gewoon in op 1.1.2014 :(

18 nov 2013 9:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
een jaar uitstel zou mij goed uitkomen, op 1-1-2015 is mijn e30 m3 namelijk 25 jaar oud, en op 1-1-2014 nog niet...

18 nov 2013 23:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Wat schiet je daar dan mee op? :scratch:

18 nov 2013 23:34
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Die van mij is in 2015 wel 40 jaar, dus........... :mrgreen:

18 nov 2013 23:57
Profiel WWW
Helaas, pindakaas.

Citaat:
Helaas: VVD en PvdA steunden geen enkel voorstel voor beter overgangsrecht oldtimers. Spijtig: dit kost NL geld en veel mensen hun hobby.
4:11pm - 19 nov 13

19 nov 2013 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Patrick schreef:
Helaas, pindakaas.

Citaat:
Helaas: VVD en PvdA steunden geen enkel voorstel voor beter overgangsrecht oldtimers. Spijtig: dit kost NL geld en veel mensen hun hobby.

+1 das dik balen zeg, het wordt eens tijd dat dit kabinet de crisis eens echt gaat oplossen ipv alleen maar geld bij de burgers legaal in te pikken.

19 nov 2013 19:47
Profiel
993 4S
Hoe zou jij de crisis oplossen dan?

19 nov 2013 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Omg. Aalsmeer
Nieuwe Porsche kopen!!! Doet Rutte ook? :scratch:

SjorsPorsche schreef:
Patrick schreef:
Helaas, pindakaas.

Citaat:

+1 das dik balen zeg, het wordt eens tijd dat dit kabinet de crisis eens echt gaat oplossen ipv alleen maar geld bij de burgers legaal in te pikken.

Tja... Stelen mag niet! De overheid duldt geen concurrentie!

19 nov 2013 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Nog FF en we zijn voordat alle maatregelen ingaan al weer met zijn allen geld aan het verdienen en dus dan ook weer veel belasting ...

19 nov 2013 22:49
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Veel VVD stemmers hier dus je hebt het mooi aan jezelf te danken. :wink:

19 nov 2013 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Zo, net online de M3 geschorst, scheelt ze weer 45 euro per maand...

19 nov 2013 23:35
Profiel
911 3.2 Carrera
frankv schreef:
Zo, net online de M3 geschorst, scheelt ze weer 45 euro per maand...

Mooi op tijd, ze nl hebben flink gestrooid.....winterweer is begonnen.

Schorsen hoef ik, mrb vrij.....en binnenkort zal de aanslag voor het kwarttarief komen..

Ik kreeg wel een brief dat ik online kon schorsen omdat ik vorig jaar bij de nl-post lokatie heb laten schorsen. Kennelijk willen ze minder rompslomp aan de balie hebben.

Iig de mijne staat onder de stofhoes in de garage.

20 nov 2013 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Omg. Aalsmeer
Weet iemand, hoe hoog de boete is als je toch rijdt met een geschorste auto? En hoe vaak wordt dit gecontroleerd? Ik neem aan dat op snelwegen dit vaker gecontroleerd kan worden, maar als ik op zondag een rondje om de kerk rijd, zal het toch wel meevallen??

20 nov 2013 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
ik dacht dat ik ergens 390 euro zag staan ervoor.
mijn benz word dan ook per 31-12-2013 geschorst, weet nog niet wat ik ermee ga doen.
heeft nu al bijna 2 jaar geen onderhoud gehad.

20 nov 2013 16:54
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Van de website Auto & Fiscus:

Bij weggebruik met een geschorste auto mag de boete worden gekoppeld aan de hoogte van het MRB-tarief, zo blijkt uit een recente uitspraak van de belastingrechter.

In de motorrijtuigenbelasting bestaat de mogelijkheid een auto te schorsen als deze gedurende langere tijd niet wordt gebruikt op de openbare weg. Wordt de schorsing niet op tijd ongedaan gemaakt, en blijkt bij controle dat de auto op de openbare weg wordt gebruikt, dan kan een naheffingsaanslag worden opgelegd over de afgelopen vier tijdvakken. Daarbij bestaat niet de mogelijkheid om aan te tonen dat er in die periode niet feitelijk met de auto is gereden of dat bijvoorbeeld vanwege de technische staat niet met de auto kon worden gereden: Er is geen mogelijkheid tot “tegenbewijs”. In deze zaak was de auto, een Saab 900, na aanschaf in oktober 2005 pas in mei 2006 gerepareerd, ter keuring aangeboden en verzekerd. Desondanks bleef de naheffing over de hele periode vanaf oktober in stand.

Naast deze naheffing wordt een boete opgelegd van 100% van het na te heffen bedrag. Uit de uitspraak van de belastingrechter in Arnhem blijkt dat deze boete niet gematigd hoeft te worden als voor de betreffende auto een hoger MRB-tarief geldt, zoals bijvoorbeeld bij een auto op LPG. De na te heffen MRB is dan hoger dan bijvoorbeeld bij een benzineauto, en de boete wordt daarmee automatisch ook hoger. De rechter ziet geen reden om de boete te matigen. Hij zegt letterlijk: “Dat voor een motorrijtuig dat is uitgerust met een gasinstallatie een hoger tarief in de motorrijtuigenbelasting geldt is een gegeven waarvan de houder van een dergelijk motorrijtuig op de hoogte is en waar hij bij de aanschaf van de auto rekening mee heeft gehouden”. Het is daarom geen “omstandigheid buiten de invloedsfeer van belanghebbende” zodat er geen aanleiding is voor matiging van de boete

20 nov 2013 17:45
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Belastingplan 2014 is gisteren aangenomen in de 2e kamer:
De leeftijdsgrens van de MRB-vrijstelling voor oldtimers schuift per 2014 op naar 40 jaar, amendementen en moties in de Tweede Kamer ten spijt. Voor benzineauto’s tussen de 26 en 40 jaar is een overgangsregeling gemaakt. Voor deze auto’s geldt een kwarttarief van maximaal 120 euro per jaar, mits zij in de maanden december, januari en februari niet worden gebruikt. Die “winterstop” gaat voor de eerste keer gelden per december 2014.

20 nov 2013 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Cazzo Super Veloce schreef:
Hoe zou jij de crisis oplossen dan?

De overheid moet zelf eerst in eigen vlees snijden, uitgaven drastisch verlagen, daarna een klimaat scheppen waarin er weer succesvol kan worden ondernomen, er moet door bedrijven weer geld verdient kunnen worden, regeldruk vanuit de overheid naar beneden, en succesvolle ondernemers belonen, niet plukken.

Zorgkosten en alle andere semi overheids instellingen zouden een tussenlaag in de organisatie moeten wegsaneren, meer handen aan het bed, minder overleg cq. vergader cultuur aanpakken.

Dus op z,n Rotterdams.....niet l.u.l.l.e.n. maar poetsen!

(Krijg het L woord niet geplaatst, zeker een forumprotectie tegen lelijke woorden?)

Allemaal mee eens toch zeker ?

Laatst bijgewerkt door SjorsPorsche op 20 nov 2013 18:20, in totaal 1 keer bewerkt.

20 nov 2013 18:17
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Yep. :salut:

En ambtenaren niet meer dan een ton laten verdienen, laat ze anders maar zelfstandig worden.......

20 nov 2013 18:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
André schreef:
Yep. :salut:

En ambtenaren niet meer dan een ton laten verdienen, laat ze anders maar zelfstandig worden.......

He Andre, meneer de kozijnenboer, fijn om in jouw een medestander te hebben.

Ps, staat de 3.0 Carrera al in de winterstalling?

20 nov 2013 18:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende