Auteur |
Bericht |
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Lekkage cabriodak 964 en open en dichtgaan
Beste Porsche bestuurders,
Even twee vraagjes over een cabrio dak van 964.
1) Mijn 964 lekt aan beide kanten water tijdens een regen bui.
Nu krijg ik geheid de vraag waar lekt ie ? dus ik zal proberen uit te leggen waar:
boven de voorste raampjes van de deuren waar deze aansluit met de kap en voorruitstijl, precies op de hoek.
2) Tijdens mijn vakantie, dag voordat wij terug zouden rijden (echt lekker), dacht ik nog even mijn dak te openen. Helaas bleef hij steken halverwege en wilde geen kant meer op. (niet echt lekker rijden als je in venetie staat en je moet terug naar Nederland!!) Na een uurtje zoeken was ik er achter gekomen dat aan de zijkant waar het mechanisme met hefbomen en sensoren zitten er een bout uitgetrild was en het hele mechanisme los zat. Door het mechanisme op zijn plaats te houden ging hij gelukkig weer dicht (zucht !!).
Thuis gekomen heb ik bekeken wat te doen en constateerde dat beide kanten los zaten. Nu viel het mij op dat deze hele constructie niet echt degelijk eruit ziet. de gaten waar de bouten doorlopen zijn veel groter dan de bout. Ik heb ze vervolgens weer vastgezet (behalve 1 bout draait gewoon door en is niet vast te krijgen en kan ook niet bij de moer ) en nu valt mijn kap ook niet meer dicht !
Mijn vraag is moeten deze twee mechanismes nu helemaal vast zitten of is de bedoeling om wat speling te houden tijdens het openen en sluiten van de kap ?? De reden waarom ik dit vraag is dat zoals ik al aangaf de gaten groter vergeleken met de bouten die erdoor gaan.
Heeft iemand anders hier ervaring mee ?
Groet Raymond
|
27 jul 2005 11:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Lekkage cabriodak 964 en open en dichtgaan
Zo te lezen klopt er iets niet ...
Het sluitmechanisme en de bedieningsarmen is wel degelijk een goede constructie - de gaten zijn niet groter dan de bouten ... dit is normaliter heel precies pas ...
Ik denk dat de boel een keer uit elkaar is geweest en niet compleet terug gezet is ...
... kan het vanaf hier helaas niet beoordelen wat er bij jou aan scheelt
Lekkage aan de voorzijde kan meerdere oorzaken hebben o.a. ontbrekende rubbertjes (of inmiddels te kort/klein) of bv het niet goed aansluiten van het voorste raampje in het portier ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 jul 2005 12:27 |
|
|
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Olaf,
Was er al bang voor ! Ben bang dat het al een hele tijd los heeft gezeten en daardoor de gaten uitgelubberd zijn tijdens het openen en sluiten !!
Is wel een probleem, een te klein gat is niet erg maar een te groot gat is wel erg !!
Raymond
|
27 jul 2005 12:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als het gat nog wel rond is kan het zijn dat je "gewoon" een vulbus oid mist ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 jul 2005 12:40 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
dat denk ik ook.. ook voor het geleiden..
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
27 jul 2005 12:48 |
|
|
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Heren,
Ben ook bang dat de gaten niet echt rond zijn maar ik zal kijken of opvullen mogelijk is.
Weten jullie of dit mechanisme vast moet zitten , gezien de reactie van olaf den ik van wel.
Raymond
|
27 jul 2005 12:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Met het dak gesloten (op de voorruitlijst in de vergrendeling) moet alles achteraan zo vast zitten dat je het zonder 'geweld' niet los kan krijgen .... staat zeg maar "spanning" op
Neem dat maar van mij aan
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 jul 2005 13:38 |
|
|
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Olaf,
Nou dan denk ik dat ik alles maar weer even los haal en vervolgens met loctite alles extra ga borgen om te voorkomen dat het weer los trild, tevens even kijken of opvullen mogelijk is.
Ik moet zeggen na twee weken rijden op de itiliaanse wegen is je auto gronding getest !! Ik begrijp nog steeds niet waarom ze in italie zulke snelle auto's maken met die wegen van hun heb je er echt niets aan. Mijn nieren zijn nog aan het bijkomen van alle hobbels en gaten in het wegdek. Dit is waarom ik denk dit probleem naar boven is gekomen.
Leuke foto trouwens !!
Ik heb nog even aangeven op foto hieronder waar het lekt, voor de mensen die zich dit afvragen.
Groet,
Raymond
|
27 jul 2005 14:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
A. er ontbreekt een rubber "regengootje" aan het dak
B. het ruitje/ruitrand sluit niet goed tegen het dak .... dit is evt. te stellen, maar daarvoor moet zeer wss je deurpaneel (binnenzijde) eruit.
Heb je ook een duidelijke foto met het dak dicht
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 jul 2005 14:30 |
|
|
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Olaf,
niet zeker of hij goed genoeg is anders hoor ik het wel.
Raymond
|
27 jul 2005 15:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 jul 2005 16:39 |
|
|
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Olaf,
Onwijs bedankt voor het plaatsen van je foto's !! Ik ben even naar de mijne gelopen en aan beide kanten gekeken en foto's gemaakt.
Ben benieuwd wat je ervan vind.
Raymond
_________________________________________ "One test is worth more then a thousand theories"
|
28 jul 2005 13:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Lijkt mij niet helemaal meer goed ... vergelijk het maar eens met de foto'tjes die ik geplaats heb is volgens mij een 'veel' groter regengootje
't wil natuurlijk niet zeggen dat dat het probleem is
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
28 jul 2005 15:00 |
|
|
martino
964 C2 tiptronicMijdrecht
|
Hoi, heb ook een probleem gehad met mijn 3.2 cabrio. Dacht ook dat het lag aan het gootje of het rubber. De lekkage zat aan precies dezelfde kant op dezelfde plek. Heb eerst zelf geprobeerd het te repareren maar uiteindelijk toch weggebracht naar een cabriospecialist in Naarden. Kap eraf gehaald en wat bleek: de auto had waarschijnlijk een koprol gemaakt en is door beuntjes gerepareerd. Het frame zat onder de deuken en was niet recht meer. Van buitenaf was niets te zien, de kap (Sonnelandstof) was ook prima. Uiteindelijk heb ik de kap en frame vervangen en het probleem was opgelost. Wel een duur geintje. Wellicht is het raadzaam de kap te strippen en te kijken wat er onder zit. Opnieuw spannen kan ook helpen net als het verstellen van de portierruiten. Als je de laatste meer naarbinnen drukt (na eerst verstelbouten te hebben losgemaakt in de deur) neemt de spanning op de kap iets toe en wordt het geheel iets strakker.
Martino
_________________________________________ Spreek alleen als je de stilte kunt verbeteren!
|
28 jul 2005 17:13 |
|
|
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Beste Martino,
Van jou verhaal wordt Sinterklaas nou niet bepaald vrolijk!!
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met het stellen van de voorraampjes, mischien dat dit helpt.
Gelukkig staat mijn Duitse wonder altijd in de garage, dus lekker droog. Probleem alleen is met vakanties als je een stortbui op je dak krijgt. Inmiddels zijn wij er al op getrained om het water op te vangen, maar ja wel lastig al je lekker ligt te slapen op je vakantie en het begint te regenen om dan vervolgens naar je auto te gaan !! (Doen we dus ook niet !! Zijn wel goed, maar niet gek !!)
Ik weet dat op mijn auto een nieuwe kap zit, weet alleen niet waar en wanneer dit gebeurd is. Mij lijkt het erop dat het dak vervangen is alleen niet alle rubbers.
Even terug naar de Airbags:
Iemand nog een idee...... of is het gewoon afwachten als je een aanrijding krijgt of ze werken !!
Groeten
Raymond
_________________________________________ "One test is worth more then a thousand theories"
|
28 jul 2005 17:27 |
|
|
martino
964 C2 tiptronicMijdrecht
|
Hoi Raymond,
Wil je sowieso niet onnodig ongerust maken maar je alleen informeren over mijn ervaringen. Het kan een kleinigheidje zijn maar, zoals in mijn geval, dat is helaas niet altijd zo. Als je kap is vervangen is het belangrijk te weten waarom dat is gebeurd. Een kap van Sonneland gaat echt heel lang mee, zeker bij goed onderhoud.
Succes, Martino
_________________________________________ Spreek alleen als je de stilte kunt verbeteren!
|
28 jul 2005 17:45 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Bij mijn toenmalige SL500 moest de auto aan de testapparatuur en werd er een check gedaan,toen alles ok bleek werd er een nieuwe sticker over de oude geplakt met datum 5 jaar verder[er zit bij MB een sticker met een datum er op in de instapstijl]
Trouwens waarom zouden die airbags het wel doen met 14 jaar oud en niet met 16....
_________________________________________ t beste maar weer...
|
28 jul 2005 17:46 |
|
|
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
Ome piet,
Ik ben meer bezorgd dat die dingen ineens openklappen tijdens het rijden....
Lijkt me niet handig..
Raymond
_________________________________________ "One test is worth more then a thousand theories"
|
28 jul 2005 17:49 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Dat is ook de bedoeling wanneer je tijdens het rijden ergens tegenaan botst
_________________________________________ t beste maar weer...
|
28 jul 2005 19:48 |
|
|
horn
PF #57
|
omdat de tijd wel alle wonden heelt, maar ook negatieve invloeden kan hebben op dingen...
waarom zou melk na 3 dagen nog goed zijn en na 10 dagen niet? Tenzij je van die brokken in je melk juist lekker vindt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2005 20:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Of bijvoorbeeld worst na 42 dagen, of 60 dagen .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 jul 2005 21:19 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Na zo'n crash herstel je de ongetwijfeld forse schade, maar vervang je niet het frame . Beetje ongeloofwaardig.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 jul 2005 21:23 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Lekkage cabriodak 964 en open en dichtgaan
Had ik ook en heb onlangs de rubberstrip tussen cabriokap en voorruitstijl vervangen. Kwamen de fotootjes ter vergelijking nog een keer van pas hè Olaf . De rubberstrip was gekrompen en daardoor te kort geworden. Een goedkoop en eenvoudig klusje, waarna ik geen last meer van de lekkage heb gehad.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 jul 2005 21:27 |
|
|