Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 18:42

Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Klaagmuur: Verkeersboetedictatuur 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Vros € 360,- en geluk
Misschien hebben ze dan net een paar "treiteraars" zoals jou achter de kiezen gehad...
Als je zelf graag treitert moet je ook tegen 'n beetje treiteren kunnen, niet?

Laat die mensen hun job doen. Zoals je zelf schrijft: zij beslissen niet wat 't kost, dat wordt van hogerhand beslist.

21 nov 2013 0:18
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Familie werd eens aangehouden door tante agent die bleef volhouden dat de gordel niet werd gedragen.
Toch was de gordel om, maar er was geen weerwoord tegen te geven. Op zulke momenten sta je machteloos, en besef je dat je flink genaaid wordt door de sterke arm der wet.....,
Dit was zeer hoog opgelopen, en uiteindelijk door haar meerdere die van ver moest komen, met een vingertje naar het familielid......toch hadden ze het verkeerd. En zeer tijdrovend.
Hoe bedoel je: burgertje treiteren.....

21 nov 2013 2:14
Profiel
Neppert
Neppert
Rob48 schreef:
gbekhof schreef:
Een beetje kort door de bocht allemaal.
Ik ben het met je eens dat er tegenwoordig veel te hoge boetes zijn voor bepaalde overtredingen, maar om iemand ziektes te wensen?!?!
Vooral als je weet wat het is gun je een ander dat helemaal niet natuurlijk.
Maarja.....soms moet je ook ff lekker kunnen spuien en dat begrijp ik helemaal.
Een familielid van mij (aangetrouwd) is een "kip" dus daar kan ik gewoon lekker legaal tegen te keer gaan....HEERLIJK!!!

Mee eens. Juiste interpretatie.

Ik denk dat je me niet helemaal juist interpreteert. Ondanks dat ik het met de hoogte van de boetes niet eens ben zal ik er niet over lopen zeiken. Als je de regels overtreedt is er een kans dat je gepakt wordt. Mij gaat het meer om mensen bepaalde erge dingen toe te wensen terwijl zij hun werk uitvoeren.
Bij mij gaat het er namelijk niet in dat alle agenten bezig zijn om maar bekeuringen uit te delen aan mensen die in dikke bakken rijden.....puur om ze te naaien.
Ik heb zelf vaak genoeg mee gemaakt dat ik in mijn S8 een overtreding beging en er met een waarschuwing vanaf kwam.
Dat had ik vooral te danken aan mijn houding toen ik staande gehouden werd, altijd vriendelijk blijven en toegeven dat je fout was werkt vaak het beste.
Maar goed.....ik merk dat je goed gefrustreerd bent dus misschien is het iets voor je om eens ff lekker alle agressie op een andere manier te uiten. Koop en grote bokszak en ga daar even lekker op los. Werkt bij mij al jaren. :thumleft:

21 nov 2013 8:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Volgens mij kunnen we allemaal, ieder jaar, wel eens zo'n jankverhaal posten. Maar gelukkig doen de meesten dat niet...
Gewoon betalen of bezwaar aantekenen dus.

21 nov 2013 9:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Volgens mij is er een groot verschil tussen de 'objectieve' overtredingen (camera, trajectcontrole, alcoholcontrole) en de subjectieve éénmansacties van een diender die toevallig een quotum moet halen of met het verkeerde been uit bed is gestapt c.q. de pest er in heeft dat hij in zijn Hyundai naar het werk moet en niet in een mooie glimmende Porsche...

21 nov 2013 9:37
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ben ook al eens gematst nadat ik aan de kant werd gezet.
Wordt doorgaans vriendelijk bejegend door de agenten.
Doe ik omgekeerd ook, ze doen gewoon hun werk.
Maar ik heb dan ook een eerlijk hoofd, dat zal het verschil maken :mrgreen:

21 nov 2013 10:01
Profiel
993 4S
Moet zeggen dat ik louter positieve ervaringen heb met verkeersagenten.
Dit jaar twee keer aangehouden met een veeeel te hoge snelheid in 50km-gebied (industrieterrein).
Beide keren was de meting te kort om me te beboeten.
Beide keren keurig te woord gestaan door de agenten, die uitlegden dat dit echt niet kon.
Met een waarschuwing weggekomen :salut:
O ja, 1 keer op de motor, 1 keer met de Porsche.
Eens met gbekhof, wellicht ligt het aan je houding tov de agenten?

21 nov 2013 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Staat een frustatie "Ze doen het expres omdat ik een mooie Porsche rijd . . . . ." niet bijna gelijk aan "We doen het expres omdat hij een mooie Porsche rijdt . . . . ."? :scratch:

Zelf meen ik ook sterker wisselende reacties te merken als ik weer in NL rijd. Soms leuke, zoals snel naar rechts gaan (of langer rechts blijven) als ik harder aan kom rijden, maar soms ook vervelende zoals net even gas geven als ik in wil halen.

Het heerlijke van de auto vind ik dat ik ondertussen lekker zit te genieten en na inhouden weer de brul van gasgeven heb. Anderen zoeken het verder maar lekker uit. :popcorn:

21 nov 2013 10:15
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Dat zal best, maar je hebt er genoeg viezerikken tussen zitten die het maar wat mooi vinden om je een dikke boete aan te smeren...
En ik moet eerlijk toegeven dat ik een gruwelijk hekel heb aan die verdomde: Prettige dag nog..!! Flikker op....

21 nov 2013 10:21
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Klaagmuur: Verkeersboetedictatuur
We hebben dit topic om deze frustraties in kwijt te kunnen zonder het forum er verder mee te vervuilen :idea: , dus topics samengevoegd :salut:

21 nov 2013 10:34
Profiel
Neppert
Neppert
F@#ck.....
Net een heel verhaal getikt.....wordt het topic gesloten. :D
ff kort dan maar:

Die viezerikken heb je overal.....en hun gedrag zegt genoeg over hun zelf.
Als ze het doen om je te treiteren dan willen ze graag een reactie loskweken.
Hoe mooi is het dan om gewoon lekker rustig te blijven en ze dat pleziertje niet te gunnen.
Verlaag je nooit naar het gedrag van een idioot.....dat maakt je namelijk net zo'n grote idioot (naar mijn mening)
En dan 's avonds lekker de bokszak opzoeken.....plaatje van een agent erop nieten en .....GAAAAAN!!!!!!!

21 nov 2013 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Cazzo Super Veloce schreef:
Dit jaar twee keer aangehouden met een veeeel te hoge snelheid in 50km-gebied (industrieterrein).

Hadden ze je ook laten gaan als de meting wel goed geweest was.... Dacht het niet...

21 nov 2013 10:44
Profiel
Neppert
Neppert
Logisch toch?!?!?!?
Je overtreedt dan toch ook gewoon de wet!!

21 nov 2013 10:48
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Zal het filmpje ook hier maar even posten. http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/ ... -industrie

21 nov 2013 10:53
Profiel
993 4S
912 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:

Hadden ze je ook laten gaan als de meting wel goed geweest was.... Dacht het niet...

Had ik ook geen enkel probleem mee gehad.
(was ik wel mn rijbewijs kwijt geweest :shock: )

21 nov 2013 11:12
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
@rob48: denk dat het beter is voor je gezondheid om dit soort dingen te relativeren, hoe lastig misschien ook. Het zou kunnen zijn dat jullie deze persoon inderdaad over het hoofd hebben gezien. Of dat de agenten een foutje hebben gemaakt, dat ze dachten iemand te zien die er niet was. In het laatste geval is dat heel vervelend, maar goed, geen reden om een sterk verhoogde bloeddruk te krijgen. Of stel, stel nou dat het wél een treiteragent (kan dit in de van Dale komen? :wink: ) was: dan zal 'ie een verdomd vervelend leven hebben, houd je daar dan aan vast. Betalen en geniet van je eigen leven en laat die agent er lekker inzakken met z'n handel.

Ik ken ook wat agenten persoonlijk, en over het algemeen zijn ze echt niet uit op treiteren. De baan, voor inderdaad niet al teveel geld, levert al genoeg gezeik op zonder treiteren. Ik ben ooit een avond en nacht met een team agenten meegegaan op de Wallen. Sindsdien veel meer respect voor de mannen gekregen. Man wat een gezeik en triestigheid krijgen de heren en dames elke dag mee te maken. :shock:

Mijn vader is het ook overkomen, voor dezelfde overtreding als bij bij jou: in Rotterdam, waar hij al in jaren niet was geweest en waar hij op dat moment - aantoonbaar - dus ook niet was. Bon in de bus. Een agent had zijn kenteken genoteerd. Waarschijnlijk een agent die een bril nodig had ofzo, waarbij achteraf de gegevens (type en kleur auto enzo) wonderbaarlijk bleken te kloppen met de gegevens van de auto van mijn vader. Waarschijnlijk in het proces-verbaal achteraf aan de hand van RDW-gegevens aangevuld door de politie. Uiteindelijk tot aan de rechter aangevochten, en gelijk gekregen.

Overigens ben ik de eerste die kritiek heeft waar het gaat om het gigantische aantal (nutteloze) flitsboetes in Nederland. En ook mbt de onevenredigheid tussen de hoogte van de boete en de overtreding. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

21 nov 2013 12:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Misschien een gevalletje anti-depressiva, aldus een gepubliceerd onderzoek in de Telegraaf

21 nov 2013 15:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Rij hier in het dorp in de zomer weleens op mijn snorscooter door het dorp. Leuk met mijn zoontje van 8 achterop naar zijn voetbaltraining, 's avonds even snel naar de zaak enz. Deze snorscooter loopt geen 25 km/h maar iets harder (50 of zo). Wordt ik door de wijkagent aangesproken terwijl ik op mijn scooter bij mijn zoontjes school sta. "Felix, jij en ik weten allebei dat die scooter geen snorfiets is, het zal mij een zorg zijn hoe hard je zelf rijdt op die scooter, maar als je die kleine achterop hebt, doe het dan een beetje rustig aan".

Vond ik een topactie, rij nu ook rustiger door het dorp met mijn zoontje achterop.
Het zijn niet altijd bonnenschrijvers.

21 nov 2013 15:35
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
kijk die opgevoerde stinkscooters mogen ze van mij nou wel chronisch wegbekeuren.

21 nov 2013 16:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Die opgevoerde dingen wel ja.

21 nov 2013 17:03
Profiel
911 3.2 Carrera
Nog nooit problemen meegemaakt.. Ook niet de laatste keer toen ik met de motor een bekeuring kreeg...tegen de 40 jaar geleden..... :mrgreen:

Kortom, niet herkenbaar.

21 nov 2013 20:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
probeer ook eens de 3e versnelling 8)

21 nov 2013 20:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10