Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:21

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mat folietje er overheen?

22 nov 2013 15:30
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
In AMuS deze week een duotest tussen Tesla en Panamera Hybrid S.
P wint, maar met kleine voorsprong. Tesla scoort vooral op 'motor', milieu en moneten. En de kofferbak, die meer dan 2x die van de P is.
Minpunten zijn kwaliteit/afwerking, comfort en bediening, zelfs voor het licht zou je in een submenu moeten zoeken. Niet echt veilig voor een auto waarvan Elon Musk kennelijk niet nalaat te benadrukken dat hij 5,4 (ipv de max 5) sterren scoort bij de crashtest :roll:

22 nov 2013 15:39
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Targa Floriaan schreef:
dat hij 5,4 (ipv de max 5) sterren scoort bij de crashtest :roll:

Houdt dat in dat als je een lijk in je auto hebt dat deze dan weer tot leven gewekt wordt bij een crash?

22 nov 2013 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Is toch iets met voetgangersveiligheid dat je daar een bonuspuntje voor kan krijgen?

Hoewel bovenstaande ook goed kan natuurlijk, stroom genoeg voor de defibrillator :^:

22 nov 2013 16:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Dat vind ik wel zeer verbazingwekkend dat ze aan dat dashboard niets aan gedaan hebben. Lijkt me toch een zware design fout?
Alle andere merken proberen op alle mogelijke manieren te voorkomen dat hun navigatiescherm onleesbaar wordt en dan komt Tesla met zoiets op de proppen.

Laatst bijgewerkt door dobbelsteen op 22 nov 2013 17:00, in totaal 1 keer bewerkt.

22 nov 2013 16:57
Profiel
993 4S
Maar toch knap dat Tesla een auto neer zet die de Panamera het vuur aan de schenen legt.

22 nov 2013 16:59
Profiel
993 4S
dobbelsteen schreef:
Dat vind ik wel zeer verbazingwekkend dat ze daar niets aan gedaan hebben. Lijkt me toch een zware design fout?
Alle andere merken proberen op alle mogelijke manieren te voorkomen dat hun navigatiescherm onleesbaar wordt en dan komt Tesla met zoiets op de proppen.

Heb je er al in gereden?
Ik wel (bewolkte dag, dat wel) en het stoorde mij niet.

22 nov 2013 17:01
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik wel (zie hierboven) en het stoorde mij in ieder geval giga... :wink:

Als je het dakje open schuift en de zon valt erin (zelfs een waterig zonnetje) zie je helemaal niets meer op de mega-ipad...

Zeker als je vervolgens alles (maar dan ook alles) via dat scherm bedient, vind ik dat toch wel een misser!

22 nov 2013 17:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Cazzo Super Veloce schreef:
dobbelsteen schreef:
Dat vind ik wel zeer verbazingwekkend dat ze daar niets aan gedaan hebben. Lijkt me toch een zware design fout?

Heb je er al in gereden?
Ik wel (bewolkte dag, dat wel) en het stoorde mij niet.

Was naar aanleiding van de opmerking die Black Betty had gemaakt :)

22 nov 2013 17:18
Profiel
3.2S
010
Vanmorgen met de buurman meegereden in zijn Tesla S 5 deurs hatchback. Kost 95K en is sneller dan een nieuwe 911. Wat een power zit daarin en alles geluidsloos. Ik ben echt onder de indruk. Het ziet er ook heel luxe uit. Ik vond het grote scherm wel heel fraai. Het zonnetje scheen en het dak stond open, maar je kon er toch goed op kijken. Dit is een nieuwe generatie auto die het helemaal gaat maken. De auto en olie industrie zijn zwaar tegen en proberen alles in het werk te stellen om deze ontwikkelingen tegen te houden. Maar of dat ze gaat lukken?
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

23 nov 2013 15:02
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Als er een financieel voordeel blijft bestaan wel maar we weten allemaal dat dat niet zal blijven.

23 nov 2013 16:04
Profiel
993 4S
Als de range over een paar jaar 6-700km is, is er geen enkele reden om nog een verbrandingsmotor te kopen.
Zeker als je bij de leasemij een vakantieauto mee kunt krijgen.

23 nov 2013 18:36
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Eindelijk tijd gevonden om wat kiekjes te maken.

Uni zwart met antraciet 21" velgen en beige/tan interieur in de uitvoering S 85 Performance Plus.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Eerste gebruikservaringen zijn prima. Nog een keer terug naar een service center voor wat nazorgpuntjes zoals stuurwiel dat beetje uit het lood zit, voorklep die er niet 100% recht op ligt, etc.
Aanvankelijk wat laadproblemen omdat de krachtstroomadapter er niet bij geleverd werd, maar die is per UPS nagestuurd. Laden op 230V gaat maar met ~ 12 km/h dus dat schoot niet op. Op krachtstroom (400V) is 50 km/h laden haalbaar. Dat is voor praktisch gebruik aan huis meer dan voldoende, vandaar dat ik geen laadstation thuis heb laten installeren. Daarmee zou 100 km/h laden haalbaar zijn geweest.

À propos, slecht afleesbaar scherm valt wel mee. Alleen bij laagstaande zon op 5 uur (net door de achterruit) is er een hinderlijke spiegeling voor de bestuurder. Voor de bijrijder is het scherm altijd wat minder goed afleesbaar, omdat het scherm wat naar de bestuurder toe gekanteld is.

23 nov 2013 19:21
Profiel
993 4S
Hijs mooi Paulus :thumleft:

23 nov 2013 22:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ik zou er bijna ZZP'er voor worden :wink:

(bijna) iedereen in 'n Tesla ...

24 nov 2013 23:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Leuk staatje, Olaf.

Alleen zou je niet 25% vennootschapsbelasting, maar 20% moeten rekenen (verschil nog groter) en voor de vergelijking tussen BV en ZZP ook de dividendheffing van 25% mee moeten tellen. Dan is het verschil weer stukken kleiner.

24 nov 2013 23:19
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Het nadeel van een grote bek hebben is dat je er af en toe vol op gaat...

Vanaf (kennelijk) april volgend jaar krijgt de RS6 een nieuwe garagegenote en wel een Model S... :mrgreen: Mijn vrouw kon het fiscale voordeel niet laten liggen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben toch wel onder de indruk van de prestatie die Tesla geleverd heeft. Hoewel de auto op bepaalde punten tekort schiet tov de Audi (de A4 van mijn vrouw uiteraard) is het met name bij een direct vergelijk dat dat opvalt, terwijl er in het dagelijks leven je aan weinig ontbreekt. De stoelen kunnen beter (er moeten echt sportstoelen komen voor de MS) en dat er nog geen adaptive CC is vind ik eerlijk gezegd beschamend (al begrijp ik dat in 2014 ACC leverbaar wordt). En de ramen beslaan snel... Daar zal wel een oplossing voor komen, al lijkt mij dat ten koste gaan van de range.

De beperkingen van de range lossen we uiteraard op met de RS6. Als enige auto is de MS nog steeds (veel) te beperkend, al wil men dat lopende 2014 gaan oplossen met die superchargers (in NL staan er kennelijk al twee). Maar ook dan vereist het een andere manier van reizen, want drie kwartier 'tanken' is toch wat lang. Dat moet je incalculeren.

Dat gezegd hebbende: ik heb wel het gevoel dat hybride en waterstof het gaat afleggen tegen vol elektrisch rijden. Hybride levert nl. helemaal niet zoveel winst op en is nodeloos gecompliceerd. Waterstof heeft al 20 jaar het probleem van de opslag en ze zijn daar nog geen stap verder mee. Met een fatsoenlijke range, superchargers en battery swaps voor langere ritten in de toekomst heeft Tesla echter een auto bedacht die 90% van de ritten makkelijk zelf kan doen, 8% van de ritten met wat vertraging want langer tanken en 2% van de ritten zijn wat duurder want swap... maar onder de streep is dat gewoon even duur als benzine in de auto flikkeren. Dat concept heeft nog ruimte voor verbetering met name wat de accu's betreft.

Ik ben benieuwd hoe de auto gaat bevallen, maar ik lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Wat dat betreft is het goed om met wat scepsis erin te stappen, dan valt het al snel mee. ;) Uiteindelijk gekozen voor de gewone 85 en dus niet de performance. Met alle respect voor diegenen die de P85 hebben, maar voor mijn gevoel is de P in de P85 slechts een gimmick. De 85 is rap zat (nog steeds sneller dan een 335i / S4, mits je binnen de grenzen blijft waarin je rijbewijs niet afgenomen wordt). De P85 is nog wat sneller, vooral vanaf stilstand. Je kan er dus hele leuke stoplichtsprintjes mee doen. M.i. zinloos en het lijkt mij dat je na dat een aantal keer geprobeerd te hebben ook niet meer doet (net zoiets als een topsnelheid van >340 km/u... het is vooral leuk aan de borreltafel, maar je hebt er eigenlijk geen ene reet aan). En om daar 12.000 euro voor weg te pissen... En natuurlijk speelt mee dat wij de RS6 hebben voor als je dat soort geintjes uit wil halen. En ja, die is ook zwaar overbemeten als het gaat om performance, dus wat ik hier nu met die eerste steen doe weet ik zelf ook niet.

Tzt komen de foto's. Nu eerst een dankbriefje sturen aan het Ministerie. :twisted:

23 dec 2013 10:49
Profiel
Moderator
PF #57
goed verhaal man! Een RS6 rijden en dan bij het stoplicht weggeblazen worden door een vrouw met een kinderstoeltje achterin en van die vrolijke stickertjes op het zijraam. En er dan thuis aan de eettafel nog steeds mee gepest worden :twisted: :^:

23 dec 2013 11:16
Profiel
horn schreef:
goed verhaal man! Een RS6 rijden en dan bij het stoplicht weggeblazen worden door een vrouw met een kinderstoeltje achterin en van die vrolijke stickertjes op het zijraam. En er dan thuis aan de eettafel nog steeds mee gepest worden :twisted: :^:

Die RS6 van mij is rapper dan de P85. Gelukkig wel, want mijn vrouw gaat op zeker het sprintje aan met mij als ze de kans krijgt... :oops:

(en er komen GEEN stickertjes)

23 dec 2013 12:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bruut, zou jij je kind dat onthouden? Hoort bij de opvoeding.... :cheesy:

Afbeelding

23 dec 2013 12:42
Profiel
Ik heb geen kinderen, maar heb het idee dat je niet met stickertjes weg komt tegenwoordig.
Je moet volgens mij minstens met een Ipad of spelcomputer aan komen zetten.

23 dec 2013 13:08
Profiel
horn schreef:
Bruut, zou jij je kind dat onthouden? Hoort bij de opvoeding.... :cheesy:

Mijn opvoeding: op een auto plak je alleen een Nürburgringsticker. En dan ook alleen maar nadat je met die auto daar een rondje gereden hebt. :twisted:

23 dec 2013 13:22
Profiel
Patrick schreef:
Ik heb geen kinderen, maar heb het idee dat je niet met stickertjes weg komt tegenwoordig.
Je moet volgens mij minstens met een Ipad of spelcomputer aan komen zetten.

Ipad zit er standaard al in. ;)

23 dec 2013 13:22
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
kan je daar die stickertjes niet opplakken?

23 dec 2013 13:35
Profiel
Targa Floriaan schreef:
kan je daar die stickertjes niet opplakken?

En dan vervolgens de airco niet meer kunnen bedienen... Das ook niet fijn!

23 dec 2013 13:36
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 100  Volgende