Auteur |
Bericht |
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Even geen Porsche (Donkervoort-adepten onder elkaar)
klopt: 29-8-97. Is die kennis Corine? Enneh : bovenstaande foto's heb ik met gsm van de originele foto gemaakt
_________________________________________ Make the most of now!
|
01 mei 2013 9:43 |
|
|
lewie
n.v.t.Omgeving Haarlem
|
Ja klopt, dat is Corine. Ze staat ook nog met haar auto in het Donkervoort boek `No Compromise´.
|
01 mei 2013 17:12 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Moet dat boek toch maar eens aanschaffen...
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
01 mei 2013 19:13 |
|
|
lewie
n.v.t.Omgeving Haarlem
|
Alleen al omdat Corine erin staat is het de moeite waard om dat boek te hebben Zonder gekheid; het is een prachtig boek waar heel mooi de geschiedenis van het merk wordt beschreven en waarin enkele donkervoortrijders en andere belangrijke figuren voor het merk aan het woord komen. Een must have voor iedere liefhebber. Af en toe wordt er nog weleens eentje op marktplaats aangeboden.
|
01 mei 2013 21:15 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Kan zomaar zijn dat zij dezelfde dag of een week eerder in haar kenteken heeft staan: beide auto's stonden in de zaterdag telegraaf. Corine ontmoete ik bij die handelaar!
|
02 mei 2013 17:29 |
|
|
horn
PF #57
|
de zaterdagtelegraaf met autospeurders... brings back memories!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 mei 2013 20:59 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik heb wel een Corine, maar helaas geen Donkervoort, da's dan weer jammer
|
02 mei 2013 21:33 |
|
|
steef
|
Dat ligt aan de soort 'Corine' Donkervoort is in elk geval een goede testauto.....als Totmbo niet (meer)past, kan je dr beter inruilen..... Ook als 'versierauto' dus een goeie...
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
02 mei 2013 22:50 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ach, de markt wordt er niet beter op en zelf had ik afgelopen week ook de eerste grijze haar gevonden in mijn baard dus ik laat het voorlopig maar zo.. Wel bedankt voor de tip Ik vind trouwens bij Donkervoort die lange spatborden wat minder geslaagd dan diegene die strak om de voorwielen vallen.
|
03 mei 2013 3:39 |
|
|
steef
|
Ik vindt de lange spatborden nog steeds gaaf: zou ze ook graag op een nieuwe willen aanschouwen. Benieuwd hoe dat staat. Overigens zijn die lange spatborden het origineel. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lotus_Super_Seven_1970_A2.jpg
|
03 mei 2013 11:23 |
|
|
steef
|
Bump! Hebben jullie het weerbericht gezien? Dat word weer genietuuh! (moet ook weer niet te mooi worden, is slecht voor het lederrrr)
|
01 jun 2013 23:13 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
en de schedel....
en dat rijden....dat komt goed....morgen dagje patiënten en familie rijden met de superopkikkerdag.
|
03 jun 2013 21:11 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Droom er ook wel eens van, met zo'n oranje fietvlaggetje op de bumper, zodat je ook van achter een simpel heggetje........., door het zijraam van een willekeurige SUV......, of door de binnenspiegel van de eerste de beste station gewoon gezien wordt. Wel het mooiste voor het circuit, hoewel ik me 2 jaar geleden op Assen waar iemand haar racelicentie haalde in een 7, toch ook nog wel afvroeg of je beter af bent met je mooie Porsche of met die Skelter tegen de vangrail...
|
03 jun 2013 22:09 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Als je op het circuit tegen de vangrail zit, doe je iets HEEL erg niet goed Maar je hebt wel gelijk denk ik, het zal wel veilig zijn, maar toch minder kreukelzone...
|
06 jun 2013 23:40 |
|
|
steef
|
Nee hoor, auto weegt niks, dus heel goede kreukelzone. Buizenframe en beplating zijn sterk genoeg om een goede sterke kooi te vormen.
|
07 jun 2013 0:21 |
|
|
steef
|
Nu alleen de D8 ter beschikking staat, vliegen op mooie dagen de kilometers er aan.... Gek, ik mis de 964 niet.....waarschijnlijk omdat ik er 6 jaar lang non-stop in heb gereden. Nu stap ik, als het even mooi weer is, en de weg droog, met een grijns in de D8. Dit is wel een ultieme rijmachine. En comfortabel, hoewel....het in- en uitstappen....houdt je jong
|
23 nov 2013 20:11 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Donkervoort, das eigenlijk het absolute summum, puurder wordt het niet.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
23 nov 2013 22:37 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
niet voor niets als slogan: no compromise!
|
24 nov 2013 18:12 |
|
|
steef
|
Ik haal m weer even naar boven.... viewtopic.php?f=17&t=40786
|
11 feb 2014 14:26 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Het lijkt erop dat deze bestuurder de bocht iets te scherp genomen heeft. http://www.omroepbrabant.nl/?news/20747 ... ewond.aspx
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 maart 2014 2:01 |
|
|
steef
|
Zonde! Even te veel gas gegeven in de bocht, lage temperatuur, banden koud, en hopla, neus naar binnen, zo tegen boom. Bestuurder heeft nog mazzel gehad, denk ik. Kooi is intact. Maar ik zie geen gordels.....en twee sterren in de voorruit....
|
03 maart 2014 11:30 |
|
|
lewie
n.v.t.Omgeving Haarlem
|
Hoop dat de bestuurder er zonder blijvende gevolgen vanaf komt. Sterkte! Wel zonde zeg, dit is een S8 in Camel uitvoering. Heb ik er zelf ook nog een van gehad, maar zo te zien is het niet m´n ex. Maar het blijft altijd een triest aanzicht om een Donkervoort zo te zien.
|
03 maart 2014 12:01 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zag ik ook, zijn gordels een optie bij Donkervoort?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 maart 2014 13:27 |
|
|
steef
|
In alle kentekens staat een gordelvrijstelling (oude typegoedkeuring). Ik weet niet of dat met de nieuwe modellen ook nog zo is. Er is ooit een onderzoek geweest, dat bij een crash in dit soort auto's ZONDER rolbeugel, de bestuurder een grotere overlevingskans had. Als het dus op kenteken staat vermeld, dan mag je de gordels verwijderen. Echter, als je wél gordels gemonteerd hebt, dan moet je ze ook omdoen. Bij mijn S8 had ik niet altijd zin om ze om te doen, dan klikte ik ze gewoon los. Gedoe ook altijd met die dingen..... Uiteraard ook een stukje anarchie.....ook zo eens grijnzend langs een controle gereden, expres, en ja hoor......een aanhouding! Dat geeft dan gewoon een heerlijk gevoel, als ze dan eens ONGELIJK hebben
|
03 maart 2014 13:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat is een erg leuk bochtig stukje weg voor motor, 911 of bijvoorbeeld Donkervoort. Zonde!!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 maart 2014 15:20 |
|
|