Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 17:00

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Even voorstellen vanuit Amerika 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zelfstandig Ondernemer
Corona, California / Spijkenisse, Nederland
Bericht Even voorstellen vanuit Amerika
Hallo,

Mijn naam is Marcel, zelfstandig ondernemer, 49 jaar en woon op dit moment in Corona, California; Getrouwd en 1 kid (zoon van 12).

We hebben wel een paar auto's maar kunnen ons nog geen Porsche eigenaar noemen........helaas. Maar ben wel een liefhebber van veel PK's.
Heb de afgelopen jaren er wel een paar keer naar gekeken (911) maar altijd afgeketst op het (in mijn ogen, sorry, mijn smaak) foei lelijke stuur (soort van 3 hoek). Gelukkig vindt ik het bij de nieuwere modellen wel mooi :wink:

Nu is het zo dat mijn vrouw de VW die we in 2012 gekocht hebben niet prettig vindt rijden (ze noemt het een ouwe -censuur- auto) en haar zinnen heeft gezet op eerst een Cayenne maar nu toch op een Panamera.
Als ondernemer heb ik een beetje een handelaars mentaliteit denk ik dus sprong gelijk op internet en zocht contact met wat mensen / kennissen met auto contacten met in gedachten dat er voor mij dan misschien wel een "hobby" 911 in zou kunnen zitten :lol: (Hobby omdat ik iets meer ruimte nodig heb voor dagelijks gebruik).

Op dit moment heb ik er een paar op het oog.
Een 2009 911 (997) Turbo voor ongeveer 33.000 Euries en een 2007 voor ongeveer 29.000 Euries (beide Coupé en handgeschakeld).

Ben inmiddels ook aan het uitrekenen wat de totale kosten zouden zijn om ze te exporteren naar Nederland (weet er wel iets van) omdat er wat vrienden en kennissen ook interesse getoond hebben.

Hoop hier wat antwoorden op mijn vragen te vinden en evt. contacten te leggen met ervarings deskundigen.

25 nov 2013 6:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen vanuit Amerika
welkom hier!

25 nov 2013 18:35
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Welkom. En het is minder interessant dan het op het eerste gezicht lijkt. Codewoord: BPM.

25 nov 2013 18:48
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Als verhuisinboedel heb je daar geen last van! (moet je wel aan een aantal regels voldoen) :idea:

marcelmug schreef:
Een 2009 911 (997) Turbo voor ongeveer 33.000 Euries
Dat zijn nog eens mooie prijzen!! :shock:

25 nov 2013 22:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zelfstandig Ondernemer
Maarten schreef:
Welkom. En het is minder interessant dan het op het eerste gezicht lijkt. Codewoord: BPM.

Bedankt voor de reactie.
BPM valt wel mee, is ongeveer 12.350 Euries (volgens een online BPM calculator).
Heb alleen weinig vergelijkings materiaal vwb. de waarde in Nederland omdat er niet veel te koop staan. (overigens zou ik deze (nog) niet naar Nederland verschepen, ga er eerst zelf plezier mee hebben hier).

25 nov 2013 22:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zelfstandig Ondernemer
Rob Herfst schreef:
Als verhuisinboedel heb je daar geen last van! (moet je wel aan een aantal regels voldoen) :idea:

marcelmug schreef:
Een 2009 911 (997) Turbo voor ongeveer 33.000 Euries
Dat zijn nog eens mooie prijzen!! :shock:

Bedankt voor je reactie.

Verhuisinboedel gaat nog niet werken, ben nog niet van plan om naar Nederland terug te keren. :lol:
Inderdaad dacht ik dat deze prijzen wel netjes waren hahaha :shock:

25 nov 2013 22:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Hi Marcel, wat leuk: nog een NL Porsche fan die in Cali woont! Ik woon in San Jose dus wel wat ver weg. Heb nog steeds een 993 4S in NL die ik afgelopen weekend nog gereden heb en ben nu op zoek naar een soortgelijke auto in de US. Een goed exemplaar is ook hier best prijzig en op dit moment weet ik nog niet wat te doen want voor een zelfde bedrag staat er ook een 997 Turbo voor de deur. Maar ja, een luchtgekoelde........

26 nov 2013 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig Ondernemer
Bimmer schreef:
Hi Marcel, wat leuk: nog een NL Porsche fan die in Cali woont! Ik woon in San Jose dus wel wat ver weg. Heb nog steeds een 993 4S in NL die ik afgelopen weekend nog gereden heb en ben nu op zoek naar een soortgelijke auto in de US. Een goed exemplaar is ook hier best prijzig en op dit moment weet ik nog niet wat te doen want voor een zelfde bedrag staat er ook een 997 Turbo voor de deur. Maar ja, een luchtgekoelde........

Hey Bimmer (ehhh is dat niet een ander merk auto?? :D ),

Leuk om je te horen en ja San Jose is wel een paar uurtjes verder.
Toevallig had ik via de PM ook iemand die op zoek is naar een luchtgekoelde, ben al aan het zoeken voor hem (ben er niet echt in thuis dus ik forward maar alle dingen die ik vindt) Zijn wel DUUR overigens haha, schrok ervan.......MAAR ik heb nog een paar opties w.o. via een dealer inlog op sites komen waar ik normaal gesproken nooit op zou komen...ik ga het wel vinden voor hem (al is het alleen maar voor de sport haha).

26 nov 2013 20:08
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]