Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 maart 2025 11:50

Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Gelderland
Bericht Re: Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?
Als het deels om het geluid gaat van een porsche kun je de 968 en 928 van je lijstje halen. Blijft er onder de 15 alleen niks meer over :scratch:

Turbolag bij een 944 turbo? Wel iets maar laat je daar niet door afschrikken. Stelt weinig voor. Boven de 3500 toeren houden en een goede wastegate monteren dan ben je ver klaar.

Maar een 4 of 8 cilinder zal nooit als een boxer klinken.

26 nov 2013 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Niet akkoord

Bij mijn zwarte CS is de katalysator er onderuit gehaald, zo wordt het geluid van een 968 net perfect.
Niet vermoeiend voor lange ritten, maar wel genoeg om hoofden te doen draaien. :^:

PS1: bij een CS-je natuurlijk minder geluidsisolatie dus dat komt lekker binnen in het interieur :D

PS2: hangt dan ook net iets beter aan de gas, een aanrader zou ik zeggen :drive:

26 nov 2013 14:03
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
ehh deze al gezien?

26 nov 2013 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Internal Control Manager
België
Mooie 996, maar top van mijn budget en geen oldtimer: dus veel belasting en rijtaks...
Anders wel bijna een kopie van mijn vorige 996... (wa een C4 cabrio facelift met dezelfde 997 Turbo velgen)
Wel serieuze km-stand ook, dat kan andere potentiële kosten verbergen...

26 nov 2013 14:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Gelderland
STD schreef:
Niet akkoord

Bij mijn zwarte CS is de katalysator er onderuit gehaald, zo wordt het geluid van een 968 net perfect.
Niet vermoeiend voor lange ritten, maar wel genoeg om hoofden te doen draaien. :^:

PS1: bij een CS-je natuurlijk minder geluidsisolatie dus dat komt lekker binnen in het interieur :D

PS2: hangt dan ook net iets beter aan de gas, een aanrader zou ik zeggen :drive:

Tsja, een dikke 4 cilinder sound is zeker mooi maar klinkt niet als de typische porsche boxer.. Wat je ook probeert je mist die beleving toch echt.

26 nov 2013 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
de wagen is geheel nagezien door tonny v zweeden .
rijd geweldig, de km's zijn grotendeels snelweg km's.
ik ben de 3de eigenaar.
eind van de week gaat hij de loods in tot ergens in de lente.

26 nov 2013 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
pa951 schreef:
Tsja, een dikke 4 cilinder sound is zeker mooi maar klinkt niet als de typische porsche boxer.. Wat je ook probeert je mist die beleving toch echt.

Ik heb lange tijd met een 997 gereden als DD
Alsook heel wat kms afgemaald met een 996
Heb zelfs 2x een 911 SC gehad
Nu heb ik naast de CS-jes nog een 993 C2

Ik kan u verzekeren dat ik op geen enkel moment 'beleving' mis, noch in de zwarte, noch in de blauwe CS

Ik zweet alleen maar minder :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kom anders gerust een even mee rijden

PS: als ik heel eerlijk ben, het gemis had ik dan precies weer wel bij een 944S2 welke ik eerst ben uitproberen :?
Die heb ik dan ook laten staan

26 nov 2013 15:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
PF #911
België
Mijn CS met Cargraphic-uitlaat klinkt luid genoeg, maar inspirerend kan ik het niet noemen. Gewoon een hardwerkende viercilinder. Kippenvel krijg ik pas bij de luchtgekoelde boxer van de 993 (met soundpakket). Dat geroffel bij neutraal draaien, die opzwepende soundtrack boven de 5000 toeren, het gehuil bij het afremmen op de motor... Maar aan boord van de 968 op leuke wegen en met volle concentratie op het rijden, kan me het geluid gestolen worden. Dan is zo'n 968 (CS) puur genieten...

Een 968 vind ik met andere woorden een goede keuze (ongelooflijke wegligging!). Maar een Boxster is ook aan te raden als je met slechts twee zitplaatsjes kan leven...
Ex: Elise S1 111S

26 nov 2013 15:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
barolo schreef:
outletvalve schreef:
Ik zou toch eens serieus denken over Deze 996 limited edition uit het koopjes topic. Ziet er netjes uit, AKK doen en spaarcenten apart houden voor onvoorziene uitgaven.

Deze tip ziet er erg goed uit. :thumleft:

RichardP schreef:
Plotseling is de advertentie weg... :scratch: Ook van de website van het bedrijf.

En daar hadden ze een hele goede reden voor :)

Maar ze waren er wel heel eerlijk over, wat zeker een pluim is voor de verkoper.

26 nov 2013 15:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Vertel :popcorn: (Auto is toch niet meer te koop)

26 nov 2013 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou als je een budget van rond de 15.000,- wil uitgeven aan een Porsche, en toch het Porsche gevoel wilt hebben, 6 cil sound en super wegligging, ga dan voor een boxter 986, liefst de S met 3,2 liter motor.

Met beetje goed zoeken hou je geld over en heb je een nette ! :wink:

Ikzelf heb zo ook tijd zitten twijfelen tussen een 986 S of een 996 , t is bij mij de laatste geworden, ook zeer goede/ fijne Porsche. Ik heb em van de 4e eigenaar met alle boekjes erbij, bekend bij Porsche dealers, en daar ook keurig onderhouden, dit is de auto aan te zien, zo wil ik ze hebben ! k redde het bij de 996 niet met 15.000,- , maar heb nu wel een correcte Porsche zonder mankementen en met lage km-stand, waarbij ik een heel goed gevoel heb keer op keer dat ik erin rijd.

Onderhoudsbeurten zijn helaas wel duur, maar dat moet je voor lief nemen als je Porsche wilt rijden.
Het rijplezier en de looks maken dat in mijn ogen/oren meer dan goed :thumleft: :thumleft: :thumleft:

26 nov 2013 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Maar TS verwacht binnenkort een kleine dreumes, die ook wel graag een ritje wil maken in de P.

Black_Pearl schreef:
Hij zal ook steeds in een verwarmde garage staan en de achterbank is bedoeld voor wat er in februari uit de buik van mijn vrouw zal komen :-)
Daarom de Boxster dus buiten beschouwing gelaten, dan kan ik evengoed mijn BMW Z4 houden die we vandaag hebben.

26 nov 2013 16:17
Profiel
Moderator
PF #57
Hij zoekt een (min of meer) klassieker mét een achterbank...

26 nov 2013 16:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Dan is het toch makkelijk?

Een 3.0 SC!

26 nov 2013 18:34
Profiel
De 968 prima keuze maar je zou ook voor de 944S2 kunnen gaan. Het vermogen is bijna gelijk aan de 944turbo maar dan zonder de extra techniek en kans op extra (duur) onderhoud. Ook is de trekkracht van de 944S2 veel beter onderin dan de 944turbo en het motorblok is robuuster dan de 968 waar weer veel extra techniek in zit. Een 944S2 heeft een 3.0 liter blok en dat was indertijd de grootste 4-cilinder. Neem aan dat het budget niet perse helemaal op hoeft en dan is een 944S2 de meest rationele keuze die in de toekomst zeker meer waard gaat worden of zeker zijn waarde zal houden de komende jaren. Voor advies over de 968 vs 944S2 kun je ook eens op 944forum.com kijken. Een goede 911 van welk type dan ook ga je nooit vinden voor 15k en een 944S2 rijd zeker zo gaaf als een 911 uit die tijd. Alleen het geluid van een 911 is met niks te evenaren en een oude 911 is ook veel mooier dan welke andere Porsche dan ook maar bij 15k budget moet de 911 gewoon uit je hoofd zetten of nog een aantal jaren doorsparen.

26 nov 2013 19:43
PorscheForum Rakker
Internal Control Manager
België
Een SC is erg mooi maar is dat wel realistisch in mijn budget? Als ik er voor die prijs eentje kan vinden waar ik dan nadien weer 10.000 euro moet in pompen om de wagen rijdende te houden en in orde te zetten, heeft het ook weinig zin... Ik zie vaak dingen passeren op Kapaza en consorten zoals dit:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 18&asrc=st
of dit:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 97&asrc=st
of dit:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 38&asrc=st
enz...

Ziet er allemaal leuk uit maar vakk zonder historie en de motor onderaan toont al eens olievlekken...
Als ik een zuivere SC 3.0 zou vinden in mijn budget waar ik nog jaren van kan genieten (dus harde kas en droge, goed onderhouden motor, ook al moet het interieur vervangen worden of is ie aan een nieuwe spuitbeurt toe) of zelfs een propere en degelijke "kelly", dan zou ik het zeker overwegen. Maar ik heb niet de indruk dat ik dat voor mijn budget kan vinden...

26 nov 2013 19:51
Profiel WWW Facebook 
Eventueel een 912 overwegen.

26 nov 2013 20:35
PorscheForum Rakker
Internal Control Manager
België
hmmm... wat type motor zit daar doorgaans op? Zijn dat ook 6-cilinder boxers?
Verrmogen is meestal vrij laag dacht ik?

26 nov 2013 20:41
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
goede 912 voor 15K wordt tegenwoordig ook echt wel een uitdaging...

26 nov 2013 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
912 (65-69) = flat4 engine die later ook nog in de 914 (69-75) gebruikt werd en totslot in de 912E (76)

26 nov 2013 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Doe mij dan maar een 944 turbo, heb er 2 gehad en enorm veel plezier van gehad.

En zodra de turbo erbij komt gaat hij als een speer, een Erg verslavend gevoel zodra de turbo erbij komt.

Zorg voor een goed onderhouden exemplaar en zet er een goede veren en schokdemperset onder en plezier gegarandeerd :D

26 nov 2013 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
mckok schreef:
Doe mij dan maar een 944 turbo......

Zou ook mijn keuze zijn met een dergelijk budget, en dan liefst de Turbo S nog effe chippen gaat dat ding als een speer :thumleft:

26 nov 2013 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Internal Control Manager
België
Is chippen op die leeftijd nog verstandig eigenlijk? Iemand ervaring daarmee?

26 nov 2013 21:51
Profiel WWW Facebook 
Black_Pearl schreef:
hmmm... wat type motor zit daar doorgaans op? Zijn dat ook 6-cilinder boxers?
Verrmogen is meestal vrij laag dacht ik?

Een 912 koop je niet voor het vermogen maar je hebt wel de looks en iets betere wegligging dan een 911 uit die tijd door lager gewicht achterin. Als hobby auto zou ik mijn 944S2 zeker in willen wisselen voor een goede 912. Een 912 is veel goedkoper in onderhoud dan een 911.
Check eventueel : http://www.deklassieke912.nl
Succes met overwegen.
Als je voor de 944 wil gaan dan zeker de 944S2 overwegen en niet de turbo ivm hoger risico van storingen.
Rijd wel super maar de trekkracht van de 944S2 onderin is ook erg verslavend. Elke rotonde kun je in de 3 nemen.

26 nov 2013 21:56
PorscheForum Super Junkie
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
pa951 schreef:
Als het deels om het geluid gaat van een porsche kun je de 968 en 928 van je lijstje halen

Erhmmm PARDON?!!!!

Mijn 928 klinkt zo;
http://www.youtube.com/watch?v=t24UDdzRfFw

Inderdaad geen boxer maar minder lekker?, dacht het niet.

26 nov 2013 22:59
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende